Har precis installerat ett nytt yale doorman classic. Men de låter märkligt vid låsning, har haft dessa lås tidigare och det har aldrig låtit så då.

Nån som vart med om det innan och kan tipsa mig om lösning?

J Jimman811 skrev:
Har precis installerat ett nytt yale doorman classic. Men de låter märkligt vid låsning, har haft dessa lås tidigare och det har aldrig låtit så då.

Nån som vart med om det innan och kan tipsa mig om lösning?
Låshuset kan ju i och för sig uppdaterats men håller med om att något låter tokigt. Låter det likadant om du simulerar låsning med öppen dörr?

N Nicktim skrev:
Låshuset kan ju i och för sig uppdaterats men håller med om att något låter tokigt. Låter det likadant om du simulerar låsning med öppen dörr?
Japp, de gör det

J Jimman811 skrev:
Japp, de gör det
Hade ringt yale support som brukar vara hjälpsamma och skapa ett ärende om dom avgör den som defekt. I så fall är det oftast bara att åka till butiken och uppge det numret så får man det utbytt

N Nicktim skrev:
Hade ringt yale support som brukar vara hjälpsamma och skapa ett ärende om dom avgör den som defekt. I så fall är det oftast bara att åka till butiken och uppge det numret så får man det utbytt
Ahaa, smidigt. Tack för tipset 👍

J Jimman811 skrev:
Ahaa, smidigt. Tack för tipset 👍
Hej Jimman, har precis installerat ett yale dooorman och får exakt samma oljud som du fick. Undrar om du fick något svar från Yale vad det kan vara?
Tack , Mvh Anders

Fick den utbytt via yale men från butiken jag köpte. Nya har samma ljud så jag har inte tagit tag i de ännu. Tänker att de är garanti ett tag

J Jimman811 skrev:
Fick den utbytt via yale men från butiken jag köpte. Nya har samma ljud så jag har inte tagit tag i de ännu. Tänker att de är garanti ett tag
Hej tack för snabbt svar. Ok jag får kontakta dem då också, men märkligt att den nya har samma ljud 🤔

Jag har precis installerat ett nytt jag med. Låter också konstigt. Har ni fått något svar från Yale om det är normalt eller om det är något knas?

Du har precis samma ljud som mig, antar att de inte är normalt eftersom supporters gjorde så att det blev utbytt men de nya låter likadant så då tappade jag lusten att greja med de för stunden

Jag hittar inte var det står skrivet nu men jag har för mig att nära Yale uppdaterade sitt L3 någon gång så ändrades också ljudet i låset till att låta som det göra på första inlägget. Vårt låter så och fungerat i drygt 2,5 år. När jag undrade över ljudet fick jag förklaringen att det var ändrat och skulle låta så. Vill minnas jag läste det i någon FAQ eller så från Yale.

Däremot ser ju låset om OtBä har ut att vara den äldre varianten och borde inte låta så

Säger inte emot dig, men om de nu är så så är de konstigt att inte supporten har koll på de 🤔

F frankie365 skrev:
Jag hittar inte var det står skrivet nu men jag har för mig att nära Yale uppdaterade sitt L3 någon gång så ändrades också ljudet i låset till att låta som det göra på första inlägget. Vårt låter så och fungerat i drygt 2,5 år. När jag undrade över ljudet fick jag förklaringen att det var ändrat och skulle låta så. Vill minnas jag läste det i någon FAQ eller så från Yale.

Däremot ser ju låset om OtBä har ut att vara den äldre varianten och borde inte låta så
Fick från supporten att det är helt normalt ljud. Det nya Classic är tydligen uppdaterat med ett nytt låshus som ska vara bättre och säkrare och som ger ifrån sig ett lite annorlunda ljud. Så det ljud jag skickade på är normalt.

Tack för att du kollade upp de. Då kan jag släppa de 👍

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.