399 läst · 8 svar
399 läst
8 svar
Cidron-kortläsare till Vanderbilt SPC-larm
Jag har under många år kört larmstyrning och dörrpassage via Vanderbilt SPC 5300, Dörrcentral A210 samt kortläsare PP500EM, vilket fungerar mycket bra. Nu blev jag nyfiken på nya (snyggare) läsare och läste att Cidron ska fungerar rakt av via Wiegand.
Jag har köpt några begagnade Cidron-kortläsare men misstänker att dessa inte är konfiguerade för Wiegand. När jag läser manulen till dem så finns det vertyg samt programmeringskort till just dessa kortläsare, som är mjukvarubaserade. Är det någon som kan hjälpa mig framåt och kan mer om dessa läsare?
Jag har köpt några begagnade Cidron-kortläsare men misstänker att dessa inte är konfiguerade för Wiegand. När jag läser manulen till dem så finns det vertyg samt programmeringskort till just dessa kortläsare, som är mjukvarubaserade. Är det någon som kan hjälpa mig framåt och kan mer om dessa läsare?
Cidron läsarna kan vara väldigt kinkiga med sabotagekontakten, måste vara helt plant. Kan kännas lite plastiga och billigt. Med programeringskort kan du ställa in värmeelement, färger och diverse annat. En VR40 känns som en mer rejäl kortläsare med stadigare ram, har dock inte jobbat så mycket med dessa.
Jag skulle hellre ha en VR40 än en Cidron.
Redigerat:
Kan jag via programvaran programmera dem utan Auth-kort? Han jag köpte dem av begagnat har inte kortet kvar. Går det att köra reset på läsarna utan kortet eller är de helt värdelösa?B Bagar´n skrev:Cidron läsarna kan vara väldigt kinkiga med sabotagekontakten, måste vara helt plant. Kan kännas lite plastiga och billigt. Med programeringskort kan du ställa in värmeelement, färger och diverse annat. En VR40 känns som en mer rejäl kortläsare med stadigare ram, har dock inte jobbat så mycket med dessa.