Hej!

Vill bara utfärda en varning för denne entreprenör från Märsta. Vi hade avtalat med dessa långt i förväg och när allt material var inköpt inklusive häcken som behöver sättas ner, och de skulle börja så valde de att inte dyka upp. Detta trots en sista avstämning 1 dag innan. Nu svarar de inte på mejl och lägger bara på i örat så fort jag presenterar mig över telefon. Ytterst märkligt och oförskämt beteende och den dyra häcken kommer förstås inte klara sig.

Så se upp för Norrorts Markserivce
 
Redigerat:
Jag har rensat bort ett inlägg från entrepenören, och några följdinlägg. Vi har som princip att inte låta företag göra inlägg i forumet. Detta är ett konsumentforum.

Med tanke på de hot som företaget tydligen utfärdat så vill jag uppmärksamma att enl. andra trådar här (bör kontrolleras med en riktig jurist). Så kan ett företag INTE stämma en privatperson för förtal. Förtal är något mellan privatpersoner.
 
hempularen skrev:
Jag har rensat bort ett inlägg från entrepenören, och några följdinlägg. Vi har som princip att inte låta företag göra inlägg i forumet. Detta är ett konsumentforum.
Jag hann läsa svaret från Norrorts Markservice och de hade ju en helt annan bild av det som har hänt.
Är det verkligen rimligt att vem som helst får skriva vad som helst om ett företag utan att företaget har möjlighet att få bemöta kritiken?
 
Snickar-Urban skrev:
Jag hann läsa svaret från Norrorts Markservice och de hade ju en helt annan bild av det som har hänt.
Är det verkligen rimligt att vem som helst får skriva vad som helst om ett företag utan att företaget har möjlighet att få bemöta kritiken?
Kristallklart hur företag ska bära sig åt för att få bemöta kritiken!
Saxat ur Medlemsvillkor

§2.1.2 Representerar du ett företag som känner sig kränkt av diskussionen i vårt forum och skulle vilja gå till svars, kontakta marlene@byggahus.se. Du kan inte göra detta på eget bevåg utan först efter diskussion med forumets ledning.

Det står också en hel del i Diskussionsreglerna
 
Redigerat:
Jag svarade på entreprenörens inlägg med förtydliganden på dennes invändningar för att klargöra situationen bättre. Helt klart är att vi har uppfattat situationen annorlunda, men fördelen med mejl är att allt finns kvar skriftligt där det tydligt framgår vad som hänt.
 
Skall tillägga att jag hänvisade dem till att ta kontakt merd Marlene i mitt "utlåsningsmeddelande".
 
morsan skrev:
Kristallklart hur företag ska bära sig åt för att få bemöta kritiken!
Saxat ur Medlemsvillkor

§2.1.2 Representerar du ett företag som känner sig kränkt av diskussionen i vårt forum och skulle vilja gå till svars, kontakta marlene@byggahus.se. Du kan inte göra detta på eget bevåg utan först efter diskussion med forumets ledning.
Det är väl inte riktigt så ”hemmapularen” uttrycker sig när han tar bort inlägget.

Vad händer sen, när ni fått motargument från ett företag?
Hur utreder ni frågan?
Vad krävs för att få upprättelse om det visar sig att det att det är sant det som företagaren hävdat?
Hur ser upprättelsen ut?
Om ord står mot ord, vad händer då?
 
M
Vad jag förstår så är det väl ett konsumentforum och inte ett näringsidkarforum. Sanningshalten är upp till den enskilde att avgöra. Byggahus.se ska väl inte vara någon form av rättsinstans?
 
Snickar-Urban skrev:
Det är väl inte riktigt så ”hemmapularen” uttrycker sig när han tar bort inlägget.

Vad händer sen, när ni fått motargument från ett företag?
Hur utreder ni frågan?
Vad krävs för att få upprättelse om det visar sig att det att det är sant det som företagaren hävdat?
Hur ser upprättelsen ut?
Om ord står mot ord, vad händer då?
Saxar väl ur Medlemsvillkor igen då:
§2.19 Har du en fråga som rör forumets moderering, inriktning, utveckling eller underhåll, maila då direkt till marlene@byggahus.se. Den typen av frågor kommer inte att besvaras i forumet.
 
Det var ganska precis så jag uttryckte mig i meddelandet till företaget när jag spärrade ut det från forumet. Dvs att de kan kontakta admin om de anser sig felaktigt kritiserade.

Nu tycker jag att vi avbryter den här diskussionen om hur modereringen går till. Om ni vill kommentera det mer så får ni göra det till Marlene via PM eller mail.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.