Kan någon rekommendera grundentreprenör i eskilstuna området.

Tacksam för tips!

Bor själv i Eskilstuna, så kul att se nya byggahusare i Eskilstun!

Jag kan inte direkt rekommendera någon men vet om minst två företag som sysslar med grunder, Enebo Bygg och Maskin och ELLFOLK Bygg AB. Det sistnämnda är stans största byggfirma med 40 anställda och verkar vara mycket seriösa. Finns säkert fler aktörer ochså om du ringer runt och frågar.

Ellfolk är säkert bra ibland, men för mig var de usla. De gjorde en grund åt ett burspråk till mig. När det blev sättningar i grunden var de helt ointresserade av att göra något åt det.

De hänvisade till att stämma dem i tingsrätten ifall jag ville få dem att åtgärda problemet. Eftersom hela jobbet hade kostat ca 38000 kände jag inte att det var värt att bråka med dem, men det känns otroligt fult att försöka smita undan en felaktigt utförd grund på det sättet, inte direkt en firma jag anlitar igen.

Problemet var nog att jag var en för liten kund för att de ska bry sig om förhållandet.

Har även hört från annat håll att folk haft problem med Ellfolk och även med Tyrfors osv.

Var inne på att försöka hitta någon vettig entreprenör som bara jobbar med markarbeten och grunder. känns som det borde ett säkrare kort...

Men man vet alldrig!

Att leta någon som bara sysslar med dom jobb du ska ha utfört är aldrig fel!
Gör man något dag in å dag ut så brukar dom flesta bli bra/snabba på de, jobbar själv för Gerry Karlsson bygg men vi gör nästan uteslutande bara jobb åt företag, ombyggnationer osv tyvärr..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.