Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Ingenting. Jag har i och för sig inte frågat dem. ;) När det är dags att tömma poolen så inbillar jag mig att vattnet inte är så klorat. /Per, skrivet från Marlenes dator
6 svar · 14,6k läst
T
tjena: såg på bygghjälp idag.. där dom satte in ett spa från amazing såg snyggt ut...blev lite sugen... men kostar 200 tusen..hmmm ganska dyrt.. blir många sköna semester månader i thailand för dom pengarna
1 svar · 4,8k läst
Mugmaz
Mugmaz: www.poolforum.se
1 svar · 5,2k läst
B
byggankan: Undrar också på kvaliten på deras spa. Fast jag skulle vilja ha Nova.
1 svar · 2,8k läst
mhg_3
mhg_3: Hej, Har köpt en badtunna och väntar på leverans, den kommer stå på vår obebygda tomt och jag undrar nu om det är någon här som vet om vi måste åka ut och ta hem några delar som inte klarar att stå ute hela vintern? Typ sandfiltret/reningsverket eller vad det heter, kan det frysa sönder? Ska man ställa ner en hink med vatten eller dylikt i tunnan så att det är fuktigt inuti?
0 svar · 1,6k läst
U
UrbanTurban: Är och kommer förbli en hopplös simmare... Det är bara lugnt bröstsim och ryggsim jag hanterar. Så lugnt motionssimmande är önskan. Tänker så här: 3m bredd är tillräckligt för en person. Ligger ca 1,5m från Jet-streamen. Jag tar upp ca 2 m längd, och "den" bakom mig ca 2 m. Totalt ca 6 m. Funkar det? Är det tillräckligt strömt för den personen som simmar bakom? Erfarenheter
2 svar · 3,8k läst
0
0840: Har använt ett sandfilter från HN i flera år, fungerar perfekt, kostade under 1000Kr.
1 svar · 4,0k läst
P
Anonymiserad 122004: Ja, nackdelen med att göra en innepool är väl den att man badar under tak på sommaren. I vårt fall skulle vi endast kunna skjuta bort glaspartiet längs poolens långsida. Tänker mig att de ev takfönsterna inte skulle vara öppningsbara utan mer för att ge extra solljus vintertid. Frågan är om man upplever utrymmet mörkt och tråkigt under sommaren. Ni som har innepool, hur använder
4 svar · 3,5k läst
T
Tobias Borg: Tack så hemskt mycket för hjälpen! Nu kan man inte göra annat än att längta till våren. :)
4 svar · 2,8k läst
H
husagarn: Hej alla, jag undrar om någon känner till något fabrikat av färdiga spabad som är grundare än 88-89 cm från golv till överkant vilket många av de fabrikat jag läst om är. Måttet jag är ute efter får inte överstiga 80 cm, i annat fall funderar jag på om att platsbygga ett kar i lämpligt material istället vilket vore en utmaning i sig :-)
0 svar · 1,9k läst
L
Lejon: [citat] Finns även här http://www.luftbutiken.se/rostfritt-kanalsystem-rostfritt-spiroror-c-557_558.html?osCsid=c2fffe5dc56abcf5f0dbb0e8badff92e
8 svar · 7,6k läst
C
_chrille_: Kör med baquacil så liknar just nu mer en ankdamm än en pool... :S Men visst är det skit tråkigt.... Förra året skippade jag täckning och kör nu den öppen året runt. Tömmer gör jag inte häller, mer än när skimmern kommer under vattnet som jag "slangar" poolen. Allt klarade den hårda vintern utan en skråma... Sen är det rätt mysigt att tända den sten frusna poolen mitt i
1 svar · 2,0k läst
Milkshaken
Milkshaken: Cellplast runt om, även i botten såklart.... Minst 100mm tjocklek.... Ska du ha 2 lager så lägger du dom med skarvarna överlappade....
6 svar · 7,6k läst
T
tjommeost: MaZtor: Om altanen ligger mer än 60cm ovan mark så är det bara att höja marknivån med lite grus eller jord så har man löst det problemet. Ska bara tillägga att där jag bor så får man sätta upp en friggebod eller ett garage 1m från grannens tomt utan vare sig bygglov eller grannens medgivande så jag tror att dessa regler är väldigt lokala. Dessutom är gränsen för altantak eller
11 svar · 12,8k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: Har du skannat av poolforum.se?
1 svar · 1,9k läst
mhg_3
mhg_3: Tack för era svar, vi avvaktar Hem och Villa mässan här i Stockholm så kanske det finns någon leverantör på plats att prata lite med :)
6 svar · 6,4k läst
Milkshaken
Milkshaken: Pahlén och Folkpool ... Finns säkert fler, men dessa 2 är bra..
1 svar · 2,8k läst
T
torparn2: Jag och min sambo brukar komma på det mesta själva, men denna gång såg vi ett pooldäck i USA som hade blandat olika färger av betong och då gjorde vi ett eget mönster.
18 svar · 18,4k läst
·
Lkpg
Lkpg: Vi har också allt i garaget.
7 svar · 2,5k läst
Lkpg
Lkpg: Vi köpte vår markpool från Rubinpool och i slutändan stog poolen för ca 35% av totalkostnaden trots att kämpade med att hålla budgeten.
4 svar · 4,9k läst
Milkshaken
Milkshaken: Hur har det gått?? fick ni huset och har ni bestämt er för att demontera poolen?
8 svar · 14,8k läst
S
sw_adde: Är det flera här som har dålig erfarenhet av Folkpool? De försöker hela tiden undanta sig sitt ansvar, påstår de aldrig hört om problem, skicka ut felaktiga saker. Är 3 st på gatan som byggt och bägge har samma åsikter om Folkpool. Detta är ingen poolleverantör att rekommendera Troode man kunde lita på en firma som utger sig för att varit så länge i branschen Hoppas andra vill
0 svar · 7,9k läst
T
thsi: Ops! Har glömt bort tråden då mitt nybygge och poolbygge ger mig annat att tänka på och ett antal gråa hår. Hantverkare är inte att leka med. Tack för svar om bergvärmeuppvärmning och andra reflektioner om poolbygge. Nu håller de på med utgrävning av vår pool och kan bara instämma i ovanstående inlägg. Poolpakete= inte så stor investering men kringkostnaderna stora. ca 155tkr
7 svar · 14,2k läst
Milkshaken
Milkshaken: Nej inte kommer den att bågna inte... Gör som ett rysstimmerhus, sätt dymlingar på flera punkter längs med långsidan.... Garanterat att det inte kommer ge sig, och luftspalten mellan PLYFA OCH TIMMER??? Om han gör fackdjupet på 105 mm och sätter i tex 95 mm frigolit så får han ju automatiskt ventilation... dock inte i botten då hela vattenvikten kommer landa där...
8 svar · 3,9k läst
E
Elmsta: har ni köpt något eller anlitat Nordiska kvalitetspooler respektive HB bygg & entreprenad? I så fall vi jag komma i kontakt med er. :rolleyes:
0 svar · 1,4k läst
__henrik__
__henrik__: Tänkte på dä med avfuktaren måste väl inte va helt torrt i träet, tunnan andas ju utifrån!
10 svar · 10,7k läst
·
F
fredl: Har sett bland annat att man använt underdelen på en duschkabin, ordnat till egna lösningar under trallen som plåtar som läggs med ett fall mot avlopp, stenkista under trallen för direktinfiltration.
2 svar · 6,0k läst
C
_chrille_: Jag köpte ett hus med färdig pool och har själv ställt mig frågan om jag skulle bygga en lika dan själv med tanken på priset? Bor man bra och man känner att här vill jag leva och bli gammal då hade jag slagit till på en dyrare då vet du att den i princip kommer att hålla min generation och dina barnbarn kommer säkert att plumsa rundor i den en dag... Allt handlar om pengar... men
1 svar · 2,1k läst
Milkshaken
Milkshaken: jag har en riktig poolpump, brons... tror den är på 0,7 kw. Den drar även genom ett stort sandfilter...
15 svar · 5,2k läst
Y
yamahafj: Tack för bra info - jag har nog fattat grejen nu. :-)
16 svar · 19,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.