Milkshaken
ser att hösten är här.
Dags att klä in poolen i vinterskrud...:(

Hur gör ni?
Jag chockar, låter det gå några dagar, sen tappar ur hälften...(Markpool) drar över pooltäckningen, sen bygger jag ett tak bestående av stående 2" x 9" plank på högkant... på det sen korrugerad stålplåt....
Efter att sista farmarskruven är fastsatt, så längtar man ju direkt till våren..... :S
 
Kör med baquacil så liknar just nu mer en ankdamm än en pool... :S

Men visst är det skit tråkigt.... Förra året skippade jag täckning och kör nu den öppen året runt.
Tömmer gör jag inte häller, mer än när skimmern kommer under vattnet som jag "slangar" poolen. Allt klarade den hårda vintern utan en skråma... Sen är det rätt mysigt att tända den sten frusna poolen mitt i vintern och se den lysa upp i vinter mörkret... :)

Nu har jag mark pool som inte får stå tom.


Edit: Har endast rostfria detaljer
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.