Köpes, Hyres & Bytes
erixon84: Hej, om någon har defekta äldre träväggur som ni vill bli av med så kan ni hör av er till mig, det mesta av intresse. mvh John
Mikael N: Visst, men modellen har utgått men kan ju ändå stå omonterad hemma hos någon. Felköp eller annat. Det var så jag hittade den grovköksdörr som nu behöver en identisk "kompis". M
joer1241: Hej, håller för tillfället på att bygga hus vid Stensborg i Nyköping och behöver fylla upp tomten en del. Om det är någon som har fyllnadsmassor över får ni gärna kontakta mig. Vi beräknar att det kommer att behövas ca 200 - 300 m3. // Tack på förhand
ljs-s: Hej, Jag är ute efter att få tag på en Gardena 380 AC och bor i Sundsvall. Hör av dig om du har en du vill sälja. Du kan klicka på mitt alias till vänster och välja skicka e-post därifrån. /Mvh Lars [bild]
Togge75: Behöver sätta in dörrar till pannrummet och jag är ute efter 120-150cm breda - enkel /pardörr EI30 eller A60 brandklassning med karm 210-240 höga. Någon som sparat men inte behöver den längre? Göteborgsregionen. //Torgny
Daniel_N: [citat] Nej det har jag tyvärr inte, men det är bara att välja en längd som blir lagom arbetshöjd för just dig. Tänk på att de ska skjutas in en bit i maskinen, och att det är lite olika höjd på klyvbordet och kapbordet. För min del så gillar jag höga bord, och hade förmodligen gjort benen lite längre än original.
magnusrx7: Söker efter gallertrappsteg till en utomhustrappa. Jag har redan sidor till trappan. Bredd ca 100 cm (Inte så noga) Antal ca 13. Har du något?
Leon_Azzaro: Kanske om 2-3 veckor eller lite senare.
DanielMAN: Elskåp 25-32A köpes med plats för mätare. Söker i hela landet. Jag fixar transporten.
Lidan: Jag har jättefina sandmassor som skall bort, vet inte hur många lass...gissar på ca 15-20 lass av bra sand... Jag mailar om detta också.
Oallt: Finns det någon i Hälsingland/Söderhamnstrakten som har gamla, dubbelkupiga tegelpannor att sälja? Mått: 27x43 cm, ungefär. Jag behöver nog inte så många, kanske högst 10 stycken. Jag har upptäckt spräckta pannor på den lilla utskjutande rätt raka takbiten ovanför farstun på mitt nyköpta trähus från 1930. - (Problem finns: dels att jag inget vet om hus mer än det lilla jag
holtis: Är ute efter: - Lecablock 19x19x59, allt av intresse - Betong, för gjuta grund till mur ute samt trappa - Armeringsstänger, när - Singel el grus till murgrund och gårdsplan - Fyllnadsjord till "uppkörd" gräsmatta av grävmaskin Avhämtas i stockholmsområdet omgående om de är rätt pris osv. Maila gärna bild och pris till: kjell@kahemsidor.se
knapptfolkvett: Jag har fyra stycken gamla innerdörrar inklusive karm med mått nånstans runt 180x90 på dörrbladen . De finns i Köping, är du intresserad kan jag mäta upp dem ordentligt. De behöver en del kärlek men kan nog bli fina om man lägger ner lite tid på dem.
Mikael_Raymond: Hej! Jag är på jakt efter gamla fönster av typen på den bifogade bilden, helst sekelskifte eller tidigare. Måttet på fönstren är: 144 x 49, inte karmyttermått alltså.
Ulla-Britt Norgren: Kan någon ge mig tips om delad ytterdörr.söker alltså en delad ytterdörr till vårt hus.Ny eller begangnad. .:)
riek: Tänker bygga en pool i armerad betong, 8* 4 meter eller så söker bra leverantör till all utrustning utom liner. Jetstream filter bräddavlopp etc etc. inga grejor i plast. Även pooltak och Bra förslag och jag klipper till direkt. mvh. richard 070/6177716
Linkan222: Hej! Är på jakt efter 4x8m betongtäckmatta. Alltså av den typen som påminner om sittunderlag. Bor i Enköping men kan åka ca 10mil för att hämta.
bibliotekarien: Hör med Tapetorama, de har en hel del gamla utgågna tapeter: http://tapetorama.se/index.htm
Rebeckaf: Du kan köpa till kantlist där också... :-) Ska jag tolka det som att du gillar mitt tips...?
Lars_W: Hej! Vi vill köpa en kakelugn. Ålder ca 1850-1900. Helst rund, men en mindre rektangulär ugn går bra. Ytan skall vara slät. Gärna färgad; gul, grön eller rödbrun. Höjd ca 2,20. /Lars
olle45: Tips Till alla som tänker installera en liten kamin För att få en bra grund att stå på när det gäller hur installationen får göras Viktigt att ta kontakt med sotarmästaren, det är han som ska godkänna installationen Han ger råd om hur kaminen får placeras, och råd om vilken storlek och höjd han kan godkänna.
Irab: Finns någon som vill bli av med sprängsten i närheten av Öjersjö? hör av er till oss!
rickricaro: Kanske redan löst sig. Fast 16 rullar kanske är lite mycket. Kanske går att fråga om dom sålt den till någon. http://farggrossen.nu/produkter/tapeter_vav/borastapeter/borastapeter_ornamet/33105__ornament_-_b8575/
krillekroll: Skickar en förfrågan om någon har 15-20 m2 självbärande ekparkett liggande. Vore toppen om du också bor i närheten av Katrineholm. mvh Christer
Gruvberget: Jag köper gärna furu och björk (även annat trevligt material till möbler) om någon i Dalarna, Västerås eller Gävle-trakten har några löpmeter till salu. Det räcker om det är sågat, behöver inte vara snickeritorrt (dock ej nysågat) Bor själv i Falun. Mvh/ Esbjörn
Hus_Tomten: Vi behöver rätt mycket utfyllnad till vår tomt. Har ni mycket sprängsten eller liknande som ni vill bli av med hör av er till oss! Vi bygger i Västra Götaland runt Borås. Ha de!
kikarbara: Vet du något om tillverkare och serienummer? Jag har några varianter gamla vita strukturtapeter, skall se om jag hittar någon snarlik om det fortfarande är av intresse?
Tjoa: [quote="MalinA, post: 921449"]Vi behöver byta ut delar av våra hängrännor och stuprör i koppar och vill gärna behålla den gamla stilen. Maila mig om ni vet någon eller har några ni vill sälja.[/QUOT När jag gjorde några blomlådor på jobbet i koppar, så tog jag och dränkte dom i vatten med mycket grovsalt i. Blev hyfsat resultat. Kanske funkar för er också, om det inte är så