Köpes, Hyres & Bytes
ama: Jag letar efter en hel vattencistern till en Bolinder 2027 vedspis, den gamla var vid inköp söndereldad. Både nytillverkning och gammal i bra skick är av intresse. /ama
ama: Jag behöver få tag i gammalt buckligt fönsterglas (handblåst/munblåst) i minst storleken 40*90 cm. Glaset får gärna sitta kvar i fönsterbågen, det behöver inte vara löst. /ama
Skalman: Hej! Vi har en fin och helt felfri och fungerande järnspis i vår sommarstuga. Dock den är tänkt att eldas med kol-/koks. Fungerar inte så bra med ved. Vill köpa en "vanlig" järnspis för ved. Alternativt byta mot den vi har. Inga fantasi priser och nostalgi priser och sånt och kulturtjafs och fiktiva värden. Vi söker en fungerande spis för att användas. Skicka gärna email. Mvh Kalman
akhagen: Söker frihängande spisfläkt till köksö. Hus i Uppsala. Enkel och snygg fläkt i rostfri eller färg, ingen glas-historia. Inbyggd motor eller exern motor. Allt av intresse, ny i kartong eller använd. MVH / Dan Å
piaell: Askerum köksluckor köpes, 2 st. 40 x 70 cm. Gärna vitrinluckor men vanliga går bra också. Alternativt Askome vitrinluckor. pia.elldalen@gmail.com
byggankan: Sambon stryker ju 5 skjortor varje söndag eller en per dag 5 dagar i veckan så han stryker en del. Och avskyr det också, han brukar tigga mig om att göra det men jag vägrar så att få honom att stryka mitt är nog inte möjligt. Kände en person förut som hade en ironman till skjortorna och han var jättenöjd. Skulle tro att det får bli en sådan där pret a porter i julklapp (om jag
noone70: Hej! Behöver få tag i ca 60m av uponors 17mm golvvärmeslang till i morgon (ja det är lite snabba bud här:D) Annars blir det en sväng till Lundagrossisten ist...
oaki: Någon som har eller ska byta/renovera sitt kök? Jag är intresserad av släta björkluckor eller släta vita luckor.
badtastex: Är ute efter en sticksåg i Boschs 18V system, behöver inte vara komplett med laddare och batterier eftersom jag har en del sådant redan. Gärna med L-boxx dock.
Johan Gunverth: [citat] Du bor i Björlanda. Det finns bönder överallt. :D Entreprenörerna med grusbilar och växelflak har många gånger fyrdubbla axlar på bilen och bör du kunna lasta 10 ton med BK 3. Även trippelaxel klarar nog 8-9 ton.
Gabriel B: Blev en senco 600 i bra skick med 2,5 lådor spik för en femhundring. Beställde packningar från USA för ca 100 kr och nu är den i ännu bättre skick.
KnockOnWood: Du kan få en pdf (den är garanterat digital) av mig, men du kan väl lika gärna ladda ner den själv från länken du angav. Annars är väl det rätta att skriva till Trivselhus och be att få designen i t.ex. iges-format. Trivselhus har väl något slags rätt till ritningarna och kan vilja ha betalt ;). Arkitekter jobbar inte gratis. Om du gillar planlösningen och vill "knycka" den för
Daniel78: Jag hoppas att TS nu efter över en månad både hittat borr och är klar med sina hål :)
corre: Måste gå ned i storlek på ett av mina fönster i vardsgsrummet inför bytet, måste få plats med reglar :/ Har ett fast Elitfönster,12x12, 3glas från -89 över. Behöver motsv 3glas, 10x12, helst Elit, men vadsom med väldigt enkel profil kan duga. Finns i Kristianstad, men är beredd att köra en bit vid behov.
Maxpayne: Hej leter efter en beggagnad betongblandare tombola i gbg. MVH
Ventilations Bosse: Jag behöver en vedkamin till ett stort rum( 165m2 ) som jag ska värma periodvis den bör vara rätt stor,8-15 kW Bor i Falun
FlyBob: Hej! Finns det möjligtvis markägare runt Lerum/Kungsbacka/Härryda som är intresserade av att stycka av en del av sin mark för nybyggare? Finns alldeles för många överprisade tomter i fel områden, det vi söker är närhet till pendeltåg eller direktbuss in till Göteborg, men gärna utanför samhällen. Vi är en barnfamilj med snart två barn som nu letar efter ett bra läge att börja
Kattvovven: Tänkte slänga upp en radannons, om någon har lite plåtreglar (70mm) och/eller gips över som ni vill sälja, eller bli av med mot bortforsling, gärna söder om Stockholm så skicka gärna ett pm :) Mvh /Christian
pyerdarn: tja är mycket intressera av att köpa eldnings olja om någon har kvar och vill bli av med kan riva tank med har pumpar,verktyg mm bor i arvika i värmland andreas carlsson
Erik_X: Leo FL 50 med inbyggd frekvensomformare tyst gång med tillhörande styrning med veckoschema för 11393 http://www.kejteknik.se/FL.html
nypon: En dålig och billig maskin kan du ju alltid hitta, men även om man är duktig på att meka så är det ju inte gratis att köra med gammal skit ;) Jag skulle (om det fanns ekonomiskt utrymme) köpa en maskin för iaf runt 100 och köra med 1-2 år när du håller på med huset. Sen kan du sälja den igen för säkert samma pris om inte mer, vissa modeller ökar faktiskt i värde. men som sagt,
traktor davve: hej heter david larsson bor i skelleftehamn och jag söker jätte bilig traktor för snöskottning ved flyttning osv sökere en billig som sagt hjälp mig snälla jag behöver den ganska snart mvh david