Har efter att borrat för ny vattenbrunn fått stopp i den ena av två toastolar. Att det följde med skräp in med vattnet när det nya kopplades in förstår jag. Har lossat alla anslutningar och gjort rent alla filter. Ändå får jag inget vatten till toastolen. Sitter det även invändiga filter i vattencisternen? Hur komma åt dessa? Går det att använda propplösare?

Kan du inte öppna cisternen?

Jo, genom att vrida på ett minimalt plastlock på ovensidan. Det ger mig inte mer access än att jag genom springan kan konstatera att jag inte nes ser särskilt mycket. Avsikten är väl sannolikt att det här aldrig skall inträffa och att toaletten därvidlag skulle vara "underhållsfri".

zpo685d skrev:
Sitter det även invändiga filter i vattencisternen?
Oftast inte.
Går det att använda propplösare?
Tror jag knappast.

Problemet är oftast, att röret inne i cisternen har en mycket mindre dimension än anslutningen.
- Stäng av vattnet till toan.
- Skruva av röret som går in i toastolen.
- Stick sedan in en pianotråd i det klena röret och för den fram och tillbaka. Då bör du få bort det som stoppar. ;)

Tack för hjälp. Det låter som en vettig åtgärdsmetodik. Saknar bara pianotråd, men den lär väl fiinnas på den öppna marknaden!

zpo685d skrev:
Tack för hjälp. Det låter som en vettig åtgärdsmetodik. Saknar bara pianotråd, men den lär väl fiinnas på den öppna marknaden!

Du kanske har en trådgalge hemma....(?) ;)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.