Hej!
Håller på att renovera köket och äntligen börjat montera stommar. Målet i sikte!
Har några funderingar jag hoppas få hjälp med dock:
1. Tänkte montera täcksidorna så de livar med skåpsluckor/lådfronter. Då blir det såklart en glipa i bakkant. Brukar det bli snyggast med en tunn fog där?
2. Passbitar. Brukar de monteras i liv med stommar, eller fronterna? Alternativt några millimeter bakom fronterna för att skarven inte skall synas så tydligt? Är det någon risk att fronterna skrapar i passbitarna?
3. I vilken ordning tycker ni det är smidigast att göra det? Jag tänkte att det är lättare att då täcksidorna snyggt om dörrarna redan är på plats så man kan säkerställa att det verkligen livar?
Det här är såklart mest estetiskt, men det är kul att göra det så fint som möjligt när vi ändå lagt månader på underarbetet
Tack på förhand!