kisumisu
kisumisu: [citat] Det beror ju på om din mobilmast fungerar. Hos oss dör även 4G vid större avbrott och du fungerar det inte streama!
220 svar · 110,0k läst
·
R
RoAd: [citat] Ok, då missförstod jag ditt inlägg. Vi är helt överens.
236 svar · 22,5k läst
·
A
Anaii: [citat] Det går men det är "fel". Så många gånger jag fått hjälpa folk som har trassliga nätverk i hemmen som orsakats av att man använt fler än en router. Finns ingen anledning att ha mer än en router i ett hushåll. Möjligtvis med undantag om ISP kräver att man använder den som de skickar med, men då ska den sättas i brygga och all funktionalitet slås av i den.
38 svar · 7,4k läst
galento
galento: Testar Norton anti track och tycker mej märka att man inte får se annonser från websidor man tidigare besökt längre. Men har bara haft det i ett par veckor än. [bild]
0 svar · 1,1k läst
·
A
AndersS: Är bra information för de som tvekar med att ansluta sig. Kan kosta 7000 vid en kampanj för efteranslutning hos en operatör eller 50000 kr av enstaka efteranslutning.
17 svar · 7,9k läst
A
Anaii: Någon form av UPS som kan leverera rätt spänning är nog bättre än ett rent batteri.
4 svar · 2,1k läst
Attitudeswe
Attitudeswe: För mig med öppenfiber tog dom inget betalt när jag grävde av fibern som inte var utmärkt med plastband
50 svar · 39,5k läst
·
A
A-Man_08: Om du traceroutar till en adress ute på internet. Så kan du kanske se ett hopp som har längre svarstid än andra i ownits nät?
3 svar · 3,5k läst
·
A
AndersS: [citat] Kan så vara, men fanns det marknad så skulle flera syssla med det, det är så det fungerar.;) Det du och försäkringsbolaget fått betala är normalkostnad för jobbet, hade din son rykt av inkommande fiber hade det kunnat dra iväg en bit till.
26 svar · 8,4k läst
·
blackarrow
blackarrow: [citat] Jag kan bjuda på en länk till L 2120 manualen https://www.downloads.netgear.com/files/GDC/LB2120/LB2120_UM_EN.pdf#page20 Sid 20-22 [citat] Antal ping per IP går inte att konfigurera, men det behövs väl inte när man kan göra en lång lista med IP nr som pingas.
21 svar · 6,5k läst
M
Mats: Nackdelen med bidi sfp att de inte är likadana i båda ändarna (sänd/ta emot frekvenserna är växlade) så man måste hålla rätt på vad man behöver. I det här fallet var det väl redan ett matchat par i kartongen så då ska det vara lugnt
11 svar · 3,0k läst
·
B
BeL2aKG: Har du möjlighet hade jag grävt, blir mest stabilt. Använda homeplugs hör jag mkt blandade resultat, funkar bra ibland och katastrof ibland. Samma gäller också med trådlös backhaul mellan AP’s.
14 svar · 3,4k läst
pjgb
pjgb: Kolla här och åtgärda det som den klagar på. https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx
3 svar · 1,3k läst
D
Daggen79: [citat]
5 svar · 1,6k läst
·
D
M
Mats: Har det varit ett kontor tidigare så är det troligen tele bakom en växel det var draget för. Klart vanligt med 8 pol då
2 svar · 1,8k läst
·
tommib
tommib: Hur länge sedan byggdes det om? Jag skulle reklamera den trasiga nätverksporten även om du inte har behov av den idag.
23 svar · 9,5k läst
·
J
Johan Sva: [citat] Mkt riktigt, öppnade uttaget igen och kollade mera noggrant och då var en av färgerna lite lös, funkar nu! Tack för hjälpen!
7 svar · 2,2k läst
A
Anaii: [citat] Jag skulle gissa på att Comhem också kör fiber till en central punkt någonstans i närheten och sedan koax sista biten ut i fastigheterna bara. I lägenhetshus med gamla koax ledningar dragna är det vanligt att dra fibern till den plats där gamla kabeltv tidigare gick in för att återanvända koax istället för att dra ny CAT. Gissar att samma gäller gamla
29 svar · 7,8k läst
·
B
bryggarebob: Uppföljning, precis som du föreslog. ny mottagare som tar den nya frekvensen (eller vad det nu är) och det fungerar igen. Tack för hjälpen
2 svar · 3,1k läst
H
Hammarspik: [citat] ja det tror jag att det är. Finns nog bara här i kommunen. Vet inte riktigt hur sånt funkar. Tror att alla här i kommunen har antingen den jag har eller den som stod på bredband2 som visade fel.
18 svar · 5,7k läst
·
L
Lärospånet: [citat] Haha Telia är verkligen fula. De körde med en massa valser när de klippte kopparen här, olika versioner varje dag om varför ledningen "gått sönder" eller inte gått sönder och påståenden om att vi själva sagt upp det fasta (koppar)abonnemanget.
63 svar · 7,3k läst
·
Papphammar666
Papphammar666: Nu pratar jag inot mig själv lite , jag har båda 2 och måste säga att äpplet är smidigare /dyrare/stabilae
424 svar · 187,1k läst
·
wildeside
wildeside: [citat] Tack för svar! Då kanske det skulle fungera hos mej, har 42 meter mellan husen.
22 svar · 5,4k läst
R
Rolle85: Nu med fulla staplar på modemet :) Tack alla [bild] [bild]
29 svar · 4,0k läst
·
R
RoAd: [citat] Ha, my bad! Jag antog (helt felaktigt) att du skulle ha en kombinerad accesspunkt och router där. Det är vad "vanligt folk" pratar om i 99% av fallen när de säger router. Tycker dock fortfarande att magnet låter som en onödigt komplicerad lösning. Kör på lim.
6 svar · 2,2k läst
·
J
Jernhand: [citat] Såg en brittisk husvagn förra veckan med starlink-antenn på taket.
175 svar · 30,8k läst
·
T
TowaTei: [citat] Vissa länder på kontinenten har/hade bestämmelser om att fast telefoni skulle fungera även vid strömavbrott, vilket bla resulterade i att modem/routrar hos kunderna hade inbyggd batteribackup. Kan tänka mig att sådana länder var den tänkta marknaden.
19 svar · 4,5k läst
·
A
A-Man_08: Kan tillägga att jag slipper tjänstefördelaren' nu går sappa via routern. Skönt att slippa den.
29 svar · 6,5k läst
·
blackarrow
blackarrow: Hur gick det? Blev det någon fiber ute i bushen?
14 svar · 2,9k läst
·
M
Mats: Dags att gå kurs ;) Mats Nätverksskola | Byggahus.se
5 svar · 1,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.