Hej

Jag har en idé. Jag har ett kontor där jag har vanliga väggskenor från byggmax, monterade efter ungefär cc60.
sparringskena-och-vaggskena-elfa__8331ebfb-8457-4e01-bd3b-341ce834cbed.jpg
Jag har en idé om att hänga en lång skiva utanpå dessa, där jag både kan sätta typ nåldyna/akustikplatta och hänga upp datorernas bildskärmar utan att liksom skada väggen osv. Tänk alltså en skiva från skrivbordet och upp, till den lägsta hyllan. I sidledd går skivan från vägg till vägg, vilket i mitt fall blir två meter brett och ungefär en halvmeter högt.

På många sätt blir det helt klockrent, då kan man också dra kablar bakom skivan, alltså i det djupet som skenan skapar.

Frågan är bara hur man gör.
Jag skulle vilja ha samma fästen som konsolerna, fast kanske 1 cm djup med skruvhål, som man kan skruva fast en skiva i, eller något snarlikt. Kanske kan jag slakta några konsoler och kapa dem nära fästet, fylla dem med något som kan dra en skruv igenom, men någon måste ha ha gjort något liknande förr? :)

I teorin skulle det också gå att skruva in i skenans spår, men då förstör man nog spåren en aning plus att det är en aning oklart hur bra det kommer sitta kvar.

0_25702_16.jpg

Skenorna sitter ju uppfästa på väggen med skruvar. Man skulle kunna dra ur en sådan skruv och sätta ett fäste ytterst, alltså att man skruvar igenom fästet, sedan skenan, sedan in i väggen, för att då slutligen hänga den stora skivan på dessa fästen.

Kreativa idéer? Tackar! :)

Redigerat:
L lakman skrev:
Dessa beslag borde fungera,
Ser lite taniga ut men man kan ju använda flera beroende på hur bred skiva du tänkt dig
[länk]
Åh, du är ju ett geni. Tack!

• Gilla
lakman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.