Vid vår husrenovering fick vi 5 fina marmorfönsterbänkskivor över.Är det någon som har tips om hur vi kan återanvända dom :question

Har sett några som satte upp sina marmorbänkskivor som vanliga vägghyllor. Har för mig att konsollerna var av oljad ek... Det var iallafall jättesnyggt!

Om du har/hittar ett bord/bordsunderrede i rätt mått kan du ju lägga skivorna i bredd och få ett annorlunda bord.
Du kan ju även ta en av skivorna och lägga på matbordet som ett stort grytunderlägg.

Ett annat tips är att du stryker möbelpolish på skivorna, dom blir blanka och jättefina. Använder själv MP52 som finns i mataffären.
http://www.odeco.se/

Bland de första fönsterbänkarna som levererades till husbygget var det flera som hade gått söner på mitten så husleverantören fick se till att det kom nya. Nu när alla fönsterbänkar är på plats har vi ganska mycket över. Min tanke är att man kanske kan använda det som "marksten" nånstans. Nån liten mysig uteplats kanske eller bara som kantsten vid nån rabatt eller som inlägg i nån gång kanske? Då räknar jag med att man får dela bitarna lite så det blir som lite mosaik.
Kanske kan vara något för er också?

blir inte marmor jädrans fult om det ligger ute? poröst som tusan ju (tänker på blomfatsringar som blir etc när man använder de som fönsterbänk)

Kom just på att min mormor (med hjälp från händiga släktingar) återanvände några marmorfönsterbänkar till att göra kantsten runt två gravar. Det har fungerat hur bra som helst! Var och planterade på ena graven förra veckan och då var marmorn, som legat ute i några år, fortfarande jättefin!

Linska skrev:
Kom just på att min mormor (med hjälp från händiga släktingar) återanvände några marmorfönsterbänkar till att göra kantsten runt två gravar. Det har fungerat hur bra som helst! Var och planterade på ena graven förra veckan och då var marmorn, som legat ute i några år, fortfarande jättefin!
Första gången läste jag "och då var mormorn, som legat ute i några år, fortfarande jättefin!"

;D

johan77 skrev:
Första gången läste jag "och då var mormorn, som legat ute i några år, fortfarande jättefin!"

;D
;D ;D ;D ;D ;D Hon har inte legat ute, men är också fortfarande jättefin!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.