B
Binesh: http://www.garymkatz.com/TrimTechniques/hidden_pivot_bookcase_install.htm
12 svar · 27,8k läst
Sne4
Sne4: Låter som tillverkningsfel? 1. Fel fräsdjup i dörrkarmar/dörr 2. Gångjärn utanför toleranser - bockradie el. liknande 3. Du fick inte dörrkarmen "vågig" vid injustering? Enklaste åtgärden torde väl vara att göra som verktygurun föreslår, och som du själv var inne på alternativt shimsa med med plåtbitar/passande bricka (vanlig BRB brukar vara 1,5mm). Om det är tillverkningsfel
8 svar · 13,7k läst
T
T.s: Du bör även räkna in att dom har utgått från sin firma/hem och du bebiteras från det dom startar.tills dom är tillbaka på firman (Säkerligen från 06.30 till 15.30.) Utöver detta så bör dom fakturera för sitt fordon (dvs. mil + engångsumma för bil med verktyg) Ps. Ett takfönster kan ta väldigt lång tid att byta.
3 svar · 7,8k läst
Immobil
Immobil: Visserligen inte fasta, men de kan kanske va nåt ändå: http://www.skanskabyggvaror.se/produkter/fonster/fonster_tradition/overkantshangda/
4 svar · 3,9k läst
A
Anders357: [citat] Hej! Vi funderar över vilken sorts fönster vi ska. Vi är öppna för pvc-fönster. Vi undrar vilken leverantör dina fönster kommer ifrån, då det finns en uppsjö av pvc-fönster på marknaden nu? Anders
9 svar · 19,1k läst
V
verktygsgurun: Fingerskarvning är inte helt ovanligt när det gäller täcklackade fönster även hos svenska tillverkare. Det är ingen riskkontruktion i sig men har man otur så kan skarvningen lysa svagt igenom. Ett karmstycke är ju ihoplimmad av två träbitar (som limträ) för att få raka karmstycken som inte slår sig. Oftast väljer man då fingerskarvningen så att den inte sitter på insidan.
1 svar · 1,7k läst
H
hheheh: Se mitt inlägg i http://www.byggahus.se/forum/foenster-doerrar/111327-elit-complete-alu-eller-elit-extreme-0-9-a.html. Där står hur man kan räkna ut årliga besparingen.
2 svar · 1,2k läst
B
bävern: man får gå till plåtis o be han fixa remsor av slätplåt
6 svar · 1,2k läst
C
Cortous: Hej, Jag letar efter en varmförrådsdörr eller ytterdörr i storleken 9x19, Vill inte betala skjortan heller. Ska bygga igen garageporten och sätta in en dörr istället. Någon vet var man kan köpa någon sådan.
0 svar · 6,1k läst
G
gnoll: du vill kanske ha alminiumprofiler till altan, varför inte även i fönstren... bra hållbarhet
1 svar · 1,4k läst
P
pertatro: Jo tack. Dom säljas kanske inte i Sverige..
2 svar · 943 läst
mycke_nu
mycke_nu: LE-beläggningen är såvitt jag vet endast ett filter som släpper igenom kortvågig IR-strålning från solen och spärrar långvågig strålning från rummet. Precis som solglasögon torde det fungera oavsett vilken sida som är utåt. Bortsett från oxideringen och repkänsligheten, då.
10 svar · 11,9k läst
G
glasis: det finns ett glas som heter ljudlamell.samma som i framrutor på bilar dvs 2 glas med en film i mitten, ljudlamellen har en tjockare film och glaset är ca 7 mm tjockt, om inte falsen är djup nog kollar du hur djupt du kan fräsa ur, tex 4 mm och tunnare kittfalls mvh glasmästarn
5 svar · 5,8k läst
G
glasis: glaskasetter ( isolerglas ) 25-30 år
11 svar · 18,6k läst
H
hheheh: T.ex bygghemma.se skbv.se fonsterbolaget.se
1 svar · 3,0k läst
P
prippsblå: Tack för tipsen! Det var ungefär nåt sånt svar jag hoppades på. Då de profiler jag har tittat på i stort sett har samma spec får jag helt enkelt gå på utseende, garantier och pris.
6 svar · 3,4k läst
Bennysophia
Bennysophia: De självrengörande fungerar (på utsidan) förutsatt att det kommer regn (vatten) på dem. Mina som sitter där fasade är hög och får regn på sig blir rena. De andra får man spola med vattenslangen. Kan oxå säga att det är endast de som sitter på den höga fasade som det blir frost/kondens på. De som är skyddade av takutsprång klarar sig. Tycker inte det är något problem då det
9 svar · 4,2k läst
K
kamy: [citat] Ja tack, lägg gärna in en bild. Jag lutar också åt att beställa från rm då jag hört bra om dem här på forumet.
13 svar · 14,6k läst
Immobil
Immobil: Japp, det stämmer. Det är oftast ett 3 mm glas som kostar ~ 200:- /kvm.
5 svar · 19,8k läst
tallmilan
tallmilan: Närbild ?
2 svar · 1,6k läst
tallmilan
2 svar · 1,6k läst
G
grästorp: Hej, fick du reda på adressen från spröjsfabriken? TACK! mvh Grästorp
9 svar · 15,5k läst
·
V
verktygsgurun: Det finns ju vridfönster med genomgående mittpost och det finns vridfönster med utanpåliggande mittpost(läs bred löstagbar spröjs) det förändrar inte utseendet jättemycket. Kanske det kan vara ett alternativ ?
1 svar · 2,5k läst
D
djang: Ja, det är ett paket kan man säga, alternativet är att falsa ner glasfalsen fär att få plats med det i bågen. Och sen sätta en liten trälist utvändigt, istället för kitt. Köper du hos Glasmästarn!
3 svar · 1,5k läst
M
Mac746: Hej! Jag vill gärna veta mer om dessa fönster. Jag har nämligen köpt dem efter att ha tagit reda på allt jag kunde om dem. Jag är hittills väldigt nöjd och har inget att klaga på. Jag såg dock att det på meeth.se står precis som någon skrivit ovan att de är skumfyllda!? Ett av mina fönster skadades i frakten så jag har dissekerat detta, det har en PVC kärna vad jag kan se. Vidare
9 svar · 7,1k läst
B
Ballabaloo: [citat] Tackar så mycket för hjälpen. Ha en trevlig helg.
2 svar · 3,7k läst
D
djang: Mdf, Går att göra i alla former. Går oxå bra att lacka svart .
1 svar · 1,4k läst
D
djang: Men du kan såga bort lite på baksidan på karmen. Är 42 mm tjock i standard, går att såga bort 20 mm på varje sida.
2 svar · 2,9k läst
D
djang: Joda, kan garantera att det finns dörrar med dom måtten. Finns dom som tillverkar allt, utom standard.
7 svar · 8,8k läst
B
Ballabaloo: Vad jag har förstått så ska man satsa på svensk kvalite, vi ska renovera och sätta in nya takfönster och ALLA vi pratar med rekomenderar Velux. Har snackat med en del snickare som har importerat fönster men slutade för att det var alltid en massa problem. Så jag tror att man i längden tjänar på att lägga till lite extra.
1 svar · 1,2k läst
GzO
GzO: Sätt inte i varje rum, endast i sovrum, vardagsum och dylikt.
4 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.