Artikelkommentarer
Elina Blom Westergren: Igår meddelade de dessutom att de börjar sälja hemelektronik, först ut är en mediamöbel med inbyggd tv och ljudsystem. "Uppleva"
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Snälla byggahus, ta hemskt gärna bort bilden om artkeln ska fortsätta ligga i högerspalten synlig hela tiden när man t.ex. läser i forumen. Vi är trots allt en del husägare som drabbas rätt illa av alliansens politik.
Ej verifierad: Skrivet av: Västkusten Vem säljer solskyddet utanför vardagsrummet? Snyggt och just vad vi behöver.
Ej verifierad: Skrivet av: Ove Är enklare att krama vatten ur en sten än att få pengar från GAR-BO.
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Posta gärna era räntor i vår Vad har du för bolåneränte-tråd http://www.byggahus.se/forum/priser-kalkyler-fastighetsskatt-m-m/187873-...
Ej verifierad: Skrivet av: Xena Vi lever i ett land med många problem. Ett är privatpersoners rättigheter mot företag o fuskare som i princip är noll. Ett annat är att utbildning inte lönar sig ekonomiskt.
Ej verifierad: Skrivet av: Helena Schön Vi har gjort fyra reportage för SVT Sydnytt om enstegstätade fasader som sänts nu i påskveckan. Se gärna våra inslag och kommentera. http://svt.se/2.33782/1.2764533/forskare_varnar_for_ny_byggskandal&lid=a...
Ej verifierad: Skrivet av: Niklas Solceller är inget värmesystem. De ger el, inte värme.
Ej verifierad: Skrivet av: smahuskonsulten.se Johan O har rätt att inte förstår vad artikeln påstår för jag förstår inte heller. Jag jobbar som arbetsmiljösamordnare och vad som gäller är att: Byggherren har numera ALLTID det grundläggande arbetsmiljöansvaret. Byggherren behöver inte vara expert på arbetsmiljöfrågor men skall utse en som kan ta hand om den biten på sin byggarbetsplats.
Redaktionen: Ett uppdaterat avtal mellan Svensk Energi och Konsumentverket ger positiva förändringar för elkunder. Du kan läsa artikeln här: Nytt avtal ger starkare konsumentskydd på elmarknaden
Redaktionen: Boende i Upplands-Brohus trevåningslängor i Bro har levt med för höga radonvärden utan att veta om det, men hyresvärden har varit medveten om det sedan 2003. Du kan läsa artikeln här: Hyr ut lägenheter med kraftigt förhöjda radonvärden
Redaktionen: Mark- och miljödomstolen finner byggnadsnämndens beslut synnerligen anmärkningsvärt och menar att kvinnan borde få förhandsbesked om bygglov. Du kan läsa artikeln här: Kvinna överklagade och får nu bygga sitt tvåvåningshus
Ej verifierad: Skrivet av: Golge Nja, vädret eller skattmasen. Det kanske är den rådande situationen i Malmö som driver Zlatan, som så många andra från staden?
Ej verifierad: Skrivet av: Maja2 Hej! Har funderingar på att flytta ut till sommarstugan vid min pension om några år, men det stora kruxet är att det inte finns el inom överkomligt avstånd. Jag funderar på solceller o solfångare, men har fastnat i cirkulationspumpen som behöver mycket ström, och fel tid av året då det är som solfattigast. Vatten från egen brunn var lättare lösa. En
Redaktionen: Från början en renovering som inte krävde bygglov, nu ett oavsiktligt svartbygge på hundratals kvadratmeter och höga böter som väntar. Du kan läsa artikeln här: Bygger herrgård utan bygglov
Ej verifierad: Skrivet av: Hemimporten.se Man kan göra mycket med belysning
Ej verifierad: Skrivet av: Phälle Så enkelt är det inte. Det är snarare beroende på om bostadsägarna har möjlighet att behålla sina bostäder eller om de tvingas till försäljing. Tuffa tider, arbetslöshet o.s.v. tvingar vissa att sälja. Huspriserna är historiskt serr höga och köparna vill inte betala för mycket. Utbudet har redan nu ökat markant och hus ligger ute till försäljning betydligt
Ej verifierad: Skrivet av: Chrissofsweden Jag är svensk och har byggt mitt hus i Sverige.. bara så att det inte blir några missförstånd :-)
Ej verifierad: Skrivet av: Marie Anledningen att man stannar kvar när vindarna piskar en i ansiktet är just för att man älskar rådgivningen och den kontakt med människor som det innebär att jobba på kontor. Att hjälpa en familj eller en person till en bättre ekonomi är den bästa lönen, därför känns det trist att den inställning många kunder har då de kommer till mötet är enbart det som det
Ej verifierad: Skrivet av: Jörgen Vad säger att huset var rätt inkopplat FÖRE ombyggnaden... Hantverkaren kanske bara la in faserna rätt och den tidigare "rätt kopplad" symaskin började gå baklänges... Kan inte ses som en felkoppling i så fall, tycker jag!
Ej verifierad: Skrivet av: Christina Ljungsvik Hej! Ett alternativt solskydd är "indoor shutters". Ställbara jalusidörrar som monteras inomhus. Fantastiskt snyggt och praktiskt; www.smederodab.se är agenter.
Ej verifierad: Skrivet av: Tommy Sörman Exakt vad är skillnaden? Finns det ingen på ansvarsnivå som kan komma med ett seriöst koncept?
Ej verifierad: Skrivet av: DG Hörredu Brösarn, vad dillar du om?! Du är för rar. :D
Ej verifierad: Skrivet av: BigGitt Inte mer än rätt.
Ej verifierad: Skrivet av: F.d. Elektriker Det låter som en bra idé men det stoppar inte den stora mängden skitchefer som ber sina elektriker att tumma på säkerheten för att få flera uppdrag gjorda. Det stoppar heller inte civila att hellre ta svarthjälp och spara ett par slantar på lättare jobb. Det är svårt att vara elektriker som en "ärlig" person, och det var därför jag nu valt att byta jobb.
Ej verifierad: Skrivet av: Claes @Jonny Tjära, fjädrar, prygel och stegling?
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst För att mäta effekt behövs delta T samt volym givetvis. Volymmätaren är troligtvis av induktionsmodell i detta fallet vilket självklart påverkar volymmätningen i de fall mätaren är utsatt för dålig vattenkvalite.
Ej verifierad: Skrivet av: Ulf Westerman Magiskt fint boende ! Härlig materialkänsla. Vad används för uppvärmningsystem och vad är taket lagt med för material ?
Ej verifierad: Skrivet av: Anna Har köpt hus byggt av Plusshus, aldrig igen
Redaktionen: Det byggs färre bostäder och antalet lediga lägenheter minskar, samtidigt visar SCB:s statistik att fler än hälften i Sverige bor i småhus. Du kan läsa artikeln här: Hus mer populärt än lägenhet