Artikelkommentarer
Ej verifierad: Skrivet av: Mariam Hej! Hur mycket sticker kyl & frys ut ungefär? Någon som vet/kan gissa?
Ej verifierad: Skrivet av: Magnus Det kan tyckas, men det finns en rätt sund tanke i att det inte är tillåtet att publicera persondata även om det är offentligt tillgängligt hos en annan part. Undantaget är ex. tidningar och webbplatser med en ansvarig utgivare som kan antas ha relevanta skäl att återge viss information om en enskild person (även om det duktigt missbrukas av delar av presskåren). I
Redaktionen: För första gången sedan juli 2011 visar Boprisindikatorn att fler tror på stigande bopriser än fallande, vilket går hand i hand med Skop:s Förväntansindex. Du kan läsa artikeln här: Boprisindikatorn visar tro på stigande bopriser
Ej verifierad: Skrivet av: billy_baver Klart att "någon" eller "några" klumpat till det. Till att börja med har ju ingen lyckats förklara för allmänheten (för att nu inte säga "mobben") vem på "kommunen" som gör vad!
Ej verifierad: Skrivet av: yonna När vi byggde på 70-talet utvidgade vi standardhuset med en vinkelbyggnad med extra sovrum och extra badrum. Där satte vi in dubbla handfat men det ena handfatet på riktigt låg nivå eftersom vi var i "familjeuppbyggnadsfas". Vi hann med två småttingar som kunde tvätta händerna utan att stå på pall. Vi sålde huset till ung familj med småttingar. Det är inte sååå
Ej verifierad: Skrivet av: Ludwig Till en början trodde jag bara du var en världsfrånvänd vänsterpartist som trodde att bostadsbristen puffat upp på några år? Ju mer man läste desto gladare blev jag. Du är ju så långt ute och seglar att du blir helt harmlös.. (Såvida du inte sypmatiserar med Breivik också?)
Ej verifierad: Skrivet av: BigGitt Vad är det för avfuktare? Märke? Modell? Den vill man inte ha hemma!
Ej verifierad: Skrivet av: Jonas Känns bra att jag just köpt mitt första hus, i renoveringsbehov... Bra investering ;)
Redaktionen: En man döms till tilläggsavgift på nästan 90 000 kronor för att ha uppfört ett helt hus utan bygglov. Du kan läsa artikeln här: Tilläggsavgift för hus utan bygglov
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Dra elen är väll inget problem men däremot så gör ju avsaknaden av bygglov att värdet sjunker en del. =)
Redaktionen: Det som skulle bli ett drömbygge verkar nu bli ett betydligt mindre hus och böter på 22 000 kronor för sprängningar utan marklov. Du kan läsa artikeln här: 22 000 kronor i böter för sprängning utan marklov
Ej verifierad: Skrivet av: Jim Re: Ber att få citera Spiken "Dom försökte verkligen så långt det gick gå mig till mötes, föreslå bättre / billigare / smartare alternativ och huset hade under 10 småfel vid slutbesiktningen" I det stora blev du mycket nöjd. Jag är glad att du kände så och jag vill en gång också hitta pålitliga och duktiga hanterkare när jag väl ska bygga hus, och hoppas
Ej verifierad: Skrivet av: billy_baver Jag upprepar vad jag sagt många gånger förr: Plintgrunden är underskattad! Den passar egentligen vilken tomt som helst, och gör sig som allra bäst på "omöjliga" lägen. Men man måste förstås anpassa byggnaden i dess helhet efter dess gtundläggning. Givetvis förser man en sådan här byggnad med vindtätt skikt inte bara under fasadpanelen, utan också UNDER
Ej verifierad: Skrivet av: mary Man kan ju fundera på vad som hade hänt om en privatperson hade haft en byggnad som riskerade att trilla ner över en grannes hus och som personen vägrade att åtgärda. Scenariot hade utspelat sig något annorlunda tror jag.
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Vem fan skulle ställa upp i ett sådant program utan ersättning?
Ej verifierad: Skrivet av: Janne Hur kan någon som jobbar med bygglov om dagarna tro att den altanen skulle kunnas byggas längs med marken? Antingen så har handläggaren varit blind/haft en dålig dag eller så har fastighetsägaren inte lagt alla kort på bordet när han ställde sin första fråga. Jag tror mer på den senare av dessa två.
Ej verifierad: Skrivet av: momin Det är ju inte riksbanken som behöver sänka räntorna, utan bankerna vi lånar av som ska sluta med att ta ut så stora marginaler i VINST...
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Fast pris är fast pris oavsett. Dra in jurist direkt och håll i pengarna. Hade själv ett par klot till anläggare hemma som skulle plana ut uppfarten inför asfaltering. Första spånet fixade ett snyggt bakfall rakt in i garaget. Sen kom en grävare som visste hur man gjorde. Vems var felet tror ni?
Redaktionen: Nordeas Trygghetsindex för 2012 är här och visar vad vi svenskar oroar oss för mest, huspriserna verkar inte ge oss huvudbry. Du kan läsa artikeln här: Vad vi svenskar oroar oss för mest
Ej verifierad: Skrivet av: Fredrik Vad har vi EU till överhuvudtaget? Vi har tillåtit gästarbetare, vi har inte tillgång till EU's fördelar som privatpersoner, all import har blivit värdelös inom EU. Går vi med i EMU så slipper vi dessutom den välfärd vi har kvar. Ärligt talat så skiter jag i Grekland, inte för att det bor greker där utan för att dom är ansvarslösa slöfockar som förtjänar
Ej verifierad: Skrivet av: Johan W Det verkar kanske inte så förnuftigt att fråga mäklare och banker som är beroende, samt tjänar grova pengar på stigande bostadspriser, vad de tror om marknaden framöver. Vad är det för vits med det? Annat än att forsätta vilseleda läsare. De skulle ju aldrig i livet säga något som ligger i närheten av sanningen. Bostadsmarknaden i Sverige är så kraftigt
Ej verifierad: Skrivet av: Rentier Ja, om man är beroende av ränteintäkter så har man det rätt bra ställt, man måste ju ha ett kapital för att få ränta. Men faktum kvarstår att sänkning av reproräntan är dåligt för den kategorin människor. I värsta fall måste man ta av kapitalet, vilket minskar underlaget för ränta framöver.
Ej verifierad: Skrivet av: Sunt förnuft Medan snillen träter kan man ta till en lättare mätmetod som alla har tillgång till, känn med handen. Det fungerar på alla ytor, hittar du ett kallare parti kan du räkna med att det kyler huset mer än övriga. För kom i håg att alla förståsigpåare är inget annat än vanliga människor som gått en utbildning och plötsligt tror att de har öppnat pandoras
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Vad är det dom ska utreda!? Kartellbildning är ordet vi söker.
Ej verifierad: Skrivet av: Mieron Om de nu diskuterar ihop en avgift för icke sålda objekt så borde det rimligtvis komma in aktörer som inte har denna avgift och därmed konkurrerar ut avgiftsmäklarna. Men om inte det sker utan alla objekt blir avgiftsbelagda så ser jag det som ren kartellbildning.
Ej verifierad: Skrivet av: Bosse Hörde att det skulle bli en flyktingförläggning. Så då kommer det ju till nytta för kommunen.
Ej verifierad: Skrivet av: Nicklas Jäderlund Jag fattar inte mentaliteten att man lägger allt man har på ett stort lån bara för man "måste". Man måste aldrig ta ett stort lån som man knappt klarar betala, än värre om man blir arbetslös. Om det är rimligt att lägga t.ex. 7000kr/ mån på boende, så får man bosätta sig där det kostar så mycket. Man kan inte ta nåt som kostar 10000kr och sedan
Ej verifierad: Skrivet av: Thomas Väldigt läckra ljud almar från Qbenadesign:-)
Ej verifierad: Skrivet av: Lisbeth Enberg Det finns 10 byggklara lediga villatomter på Aspö. Byggklar d v s eget reningsver, vattenverk, vägar med belysning. 250´för en tomt är ett rimligt pris, p g a att VA mm tillkommer. Vi ses kanske till sommaren i bageriet!