Artikelkommentarer
Ej verifierad: Skrivet av: Lana Jag har en stor aspträd i trädgården som har fått vägglav (svamp), hur ska sköta det? är det farligt? Tack
Ej verifierad: Skrivet av: lordmetroid Låter som ett utomordentlig intressant experiment. Varför inte liksom, använda planket till mer än ett ändamål när det ändå bara står där.
Ej verifierad: Skrivet av: Jobekon Själva rapporten kan man få för 7000:- men fältarbete och labanalys kostar extra samt ev. dimensionering av pålar och plattan. Så 30tkr är ett OK pris för geoteknisk undersökning.
Redaktionen: Grillar du på rätt sätt undviker du olyckor och bränder. Men hur grillar man egentligen säkert? Du kan läsa artikeln här: Grilla säkert
Redaktionen: Växtzon och jordmån är två viktiga faktorer att ta i beaktande när du skapar din trädgård. Har du koll på dessa har du också kontroll över tillståndet på din trädgård. Du kan läsa artikeln här: Två sätt att få växterna att trivas i din trädgård
Redaktionen: För att i framtiden kunna förse alla konsumenter med rådgivning, oavsett var de bor, krävs en annan form av konsumentstöd. En utredning visar nu hur ett sådant stöd kan utformas. Du kan läsa artikeln här: I framtiden kan alla få konsumentrådgivning
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Gissar att prinsen överklagar till Regeringsrätten....hahaha.....
Ej verifierad: Skrivet av: Martin Kanske dags att uppdatera den här artikeln...?
Ej verifierad: Skrivet av: Gunnar Jag vet tillfällen då acceptpris används på exakt samma sätt som tidigare lockpris. Ett hus i Stockholmstrakten var ute på försäljning med acceptpris 4,5 miljoner. Veckan efter dök samma hus upp på annons igen, nu med acceptpriset 4,8 miljoner. Vid en fråga till mäklaren om inte acceptpriset var 4,5 någon vecka tidigare svarade mäklaren att "jo men jag har ju
Redaktionen: Det blir fyra års fängelse för mannen som stod åtalad för att ha anlagt branden på Harry Scheins hus, detta stod klart idag då tingsrätten i Attunda meddelade sin dom. Du kan läsa artikeln här: Fängelse för mordbranden i Harry Scheins hus
Ej verifierad: Skrivet av: Bertil Johansson I hela avlånga Sverige är det ca 10% bebyggelse vid våra stränder. Resten av kusterna är obebyggd skogs mark. Det innebär 90 % Stränderna är det strandskydd som är till för allemansrätten, det är ju överdrivet mycket skydd vid våra stränder, det är synd om markägarna som inte kan använda sin mark. Jag tycker naturligtvis att man ska ha
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Byggnadsnämnd ber boenden om ursäkt för bristande kommunikation
Redaktionen: Vi sparar mer och lånar mindre, det visar Statistiska Centralbyråns rapport Finansräkenskaperna. Totalt lånade vi tio miljarder mindre under första kvartalet. Du kan läsa artikeln här: Minskad låneökning och rikare befolkning
Redaktionen: Det fanns ett större intresse för gratistomterna i Nordmaling än vad som först verkade troligt, totalt var det cirka 3 000 intressenter som hörde av sig till kommunen. Du kan läsa artikeln här: Stort intresse för gratistomterna
Ej verifierad: Skrivet av: Andreas W Dock fick det bygga i strid mot strandskyddet. Man borde värna mer om det. Fler stränder åt folket.
Ej verifierad: Skrivet av: A Hur ser det ut inärliggande områden , te x. Mellringe och Lundby?
Ej verifierad: Skrivet av: Patrik Ja, jag har lite besparingar som kanske skulle kunna räcka. Måste kolla sparkontot...
Ej verifierad: Skrivet av: KnockOnWood Jag har tio mil till Ringhals kraftverk med fyra reaktorer och tjugo mil Till Oskarshamns kärnkraftverk med tre reaktorer. Och bor alltså i elområde fyra = det dyraste området. Hur många norrlänningar har så nära till så mycket elproduktion? Ni har väl längre än så till Pressbyrån?
Ej verifierad: Skrivet av: Pelle Men träden är borta... utsikten bättre och höjningen av tomtpriset säkert mer än vad böterna blir på...
Ej verifierad: Skrivet av: Christina Lj Vi har byggt nytt hus och har en belåningsgrad på 85%. Nu kräver Handelsbanken att vi skall amortera ner till 75% på 10 år! 5000kr i månaden! Det kom som en total överraskning.
Redaktionen: Trots att majoriteten av de 500 tillfrågade mäklarna anser att läget på bostaden är det som påverkar priset mest visar Hemnets undersökning också att det finns en hel del du kan göra själv för att få upp priset. Du kan läsa artikeln här: Det ökar värdet vid försäljning
Redaktionen: Tvärtemot Riksbanken spår Nordea stigande bopriser de närmaste åren, totalt stiger priserna med mellan tre till fyra procent. Du kan läsa artikeln här: Bopriserna ökar med 3-4 procent
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Norskarna lägger ännu mer skriv om det ochså .
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Haha ! Ja det var ju ett sätt..
Ej verifierad: Skrivet av: Johan mlg Hej! Jag vill testa att kommentera som inte inloggad!
Ej verifierad: Skrivet av: Kalle Snyggt! Kul att någon vågar! Ett hus med billiga, inhemska material. Långt borta från eken och det vita.
Redaktionen: Byggnads och arbetsgivarsidan har nått ett avtal som samtliga parter är nöjda med, således är strejken över. Du kan läsa artikeln här: Strejken är över
Redaktionen: Under förmiddagen igår kom signaler om att parterna i byggstrejken höll på att närma sig varandra, men tyvärr fann de ingen lösning. Strejken kostar nu mer än 200 miljoner kronor om dagen. Du kan läsa artikeln här: Strejken kostar 200 miljoner kronor om dagen