Artikelkommentarer
Ej verifierad: Skrivet av: PH Lundblom Om man inte har en tång är det inte hela världen. Däremot måste man i stället vara lite försiktig. Det du gör är att trycka in pluggens i gipsväggen så att pluggens krage med de två invikta flikarna trycks in i gipsen. Ta sedan en skruvdragare eller mejsel och skruva på skruven försiktigt. Det är viktigt att pluggen absolut inte vrider sig. De små flikarna
Redaktionen: Kanske något för den som vill ha en rejäl vinkällare eller ett riktigt udda boende? Du kan läsa artikeln här: Bo på 90 kvadratmeter - fast under marknivå
Redaktionen: Kakel och inredning står högt upp på listan när det är dags för badrumsrenovering. Du kan läsa artikeln här: Så vill vi renovera badrummet
Ej verifierad: Skrivet av: bosse bosson Svensk energipolitik har helt bara vinstintresse för branshen Maud O dåliga affärer bidrar till eländet.
Ej verifierad: Skrivet av: Eddie Ska du måla över plastisol bör du ha de plåten, även tvättat!
Ej verifierad: Skrivet av: Höckhult Jag gillar det verkligen, En byggnad som säkert varit dömd om inte Max hade räddat den. Unikt och vackert boende förhöjer livet!
Ej verifierad: Skrivet av: Patrik Ta gärna hit fler polacker du din snåljåp. Så kan vi riktiga byggare komma och göra om jobbet åt dig när du har brand i el-dosorna och golv som sviktar. Man får vad man betalar för!
Ej verifierad: Skrivet av: Wilhelm F Nu finns även koppar-look och mässing-look i rostfritt stål. Infärgningen är UV- och åldersbeständig. Rostar inte, ärgar inte. Miljövänligt material som även lämpar sig väl att användas tillsammans med livsmedel. Säljs i plåtar på FMH Stainless AB. http://fmhstainless.se/
Ej verifierad: Skrivet av: JimmyL Jag skulle vilja ha en artikel om små kompakttraktorer. Varför ska gör-det-självaren knäcka ryggen i trädgården? Jag har personligen tröttnat på alla stora planer med trädgården som innebär grävning och schaktning manuellt med spade och skottkärra. Önskar att det fanns en artikel om olika kompakttraktorer, de allra minsta, med frontlastare och möjligheten att
Ej verifierad: Skrivet av: S.Eriksson Har ni tänkt på att ett attefallshus på tomten fristående som man hyr ut klassas som näringsfastighet. Då tillkommer en kommunal tillsynsavgift som i Karlskrona kommuns fall blir 3000kr om året. Var tredje år kommer en kommunal tjänsteman och gör tillsyn. Att du har koll på alla regler som gäller då du hyr ut . Och riktlinjerna råden får kommunerna av
Ej verifierad: Skrivet av: Jonathan "Läget på tomten avgör prislappen". Lite "hund bet man" över det...
Ej verifierad: Skrivet av: Jappe Dom tre råden trodde jag i min dumhet var sunt förnuft, något som alla normalbegåvade begrep... Arrogant kanske jag är men behöver man dom tre råden är man ENORMT korkad.
Ej verifierad: Skrivet av: Hugo Visst att kommunen har ett ansvar men borde man inte främst stämma byggaren?
Redaktionen: Efter många vändor har nu kommunen och familjen Falkhage kommit överens om ersättningen för tillbyggnaden som fick rivas. Du kan läsa artikeln här: Familjen Falkhage får skadestånd från kommunen
Ej verifierad: Skrivet av: MH Man ska komma ihåg att Gysinge, som tillsammans med byggnadsvård Nääs var de första byggnadsvårdscentrumen, har nog haft större betydelse än något annat när det gäller att bredda intresset för byggnadsvård i Sverige de senaste årtiondena. Göran G har sina sidor som person, raljant, ibland snabbare i munnen än i tanken osv, men det minskar inte den betydelse han
Ej verifierad: Skrivet av: Stefan Hur tänkte du värma upp utrymmet utan att all värme går in i bergsväggen och lämnar stabila 8 grader C i boutrymmet?
Redaktionen: Renoveringen tog en oväntad vändning när paret fann en stor gravsten under golvet. Du kan läsa artikeln här: Hittade gravsten under golvet
Ej verifierad: Skrivet av: jansch Det spelar väl ingen roll HUR man värmer upp huset för att uppfylla FEBY kraven för passivhus. Procyon hus använder bara golvvärme och uppfyller både FEBY och de Tyska kraven.
Redaktionen: Söderköping kommun byggde ett litet teknikhus på prickad mark. Du kan läsa artikeln här: Kommun byggde på prickad mark
Ej verifierad: Skrivet av: hasse bergström här tas se bara upp tatskikt och vad som ska vara i badrummet men stommen då cc avstånd på golv bjälkar och vägg reglar tacksam för svar hasse
Ej verifierad: Skrivet av: ion Jag erkänner att jag inte blev förvånad när jag läste det. Tänk er en landsväg där det alltid varit 80-90 och så köper någon med talets gåva ett hus nära vägen, plötsligt är det 40 där. Nästan sak samma.
Ej verifierad: Skrivet av: Eric Kolla denna sida, listar olika attefallshus som är modellen större än friggeboden: www.attefallshus.se
Ej verifierad: Skrivet av: Madelene S På boverket hittar du mer information om när du inte behöver bygglov och när du behöver bygglov. Olika regler kan finnas beroende på om fastigheten ligger inom detaljplanerat område eller inte. Kontakta gärna byggnadsnämnden i den kommun där din fastighet ligger för att få svar på om det du vill bygga kräver bygglov.
Ej verifierad: Skrivet av: carra Spa? Det här är väl inga span? Det finns ju ingen Jacuzzi, Hot Spring eller motsvarande ,det här ju badkar.....
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Välj och häng gardiner som ett proffs
Redaktionen: Jäv menar vissa, men nämnden håller inte med i fallet om husägaren som fick bygga ut trots kraftig avvikelse. Du kan läsa artikeln här: Fick bygglov trots kraftig avvikelse
Redaktionen: Ett stort test av pelletspannor avslöjar hur mycket du kan spara på att välja en effektiv panna med låg mängd utsläpp. Du kan läsa artikeln här: Stor skillnad på pelletspannor
Ej verifierad: Skrivet av: Ljhushuvud Det där med LED ljuset verkar lite lösryckt. Det är väl ingen som odlar under enbart gult, grönt, rött eller blått ljus. Klart det vita ljuset ger bäst resultat då det har bredast spektra. Men det är också ett slöseri med energi då mycket av det ljuset inte kommer till användning. Dessutom, genom att kombinera flera olika våglängder (ljusfärger), går det
Ej verifierad: Skrivet av: HenrikP Det vore bra med en länk till den ursprungliga artikeln.
Ej verifierad: Skrivet av: JohanB Men grattis Trivselhus. Då vet man, hoppas det blir prejudikat. Om jag hade bott där och ville ha kvar min utsikt skulle nog de plantorna får svårt att växa över midjan...