14 126 lukukertaa ·
46 vastausta
14k lukukertaa
46 vastausta
Iltapaniikki välipohjan taipuminen
Vau, mukavaa kuulla tositarinoita. Minäkin olen saanut avartavan kokemuksen kantavuuksista. Kiva kuulla, että se lopulta järjestyi sinullekin.Dowser4711 sanoi:
Minulla oli samanlainen ongelma, kun rakensin keittiötä yläkertaan ja sijoitin keittiösaarekkeen graniittilevyllä "keskelle" huonetta alakerrassa. Ajattelin, että siitä ei olisi mitään ongelmaa, koska kuten sinäkin, vertasin sitä painoon kuin jos siellä seisosi joukko ihmisiä tasaisesti jaettuna kolmelle palkille.
Muutaman viikon jälkeen huomasin, että lattialle pudonneet esineet vierivät saareketta kohti. Huomasin, että lattialla oli katosta maalihiutaleita, joka selvästi pullistui. Iltaisin paniikissa hakkasin auki ja avasin katon ja laitoin kaksi liimapuupalkkia. Mutta minun tapauksessani kyseessä on yleisesti huonosti rakennettu talo 70-luvulta, joten minun olisi pitänyt ymmärtää se jo etukäteen.
Kuitenkin minulla on ehkä ehdotus liittyen kamiinaan.
Kun muutin sisään, minulla oli *valtava* rakennelma, joka oli 1,2mx1,2mx1,2m tiilestä valurautaisen insertin kanssa (Ja sitten hieman enemmän tiiltä päällä, mutta sillä ei ollut juuri merkitystä.)
Se tuettiin laittamalla neljä vahvaa L-rautaa pohjalle, jotka sitten menivät suoraan ulos seinän läpi ja oli muurattu savupiippuun ulkopuolella.
Eli, se olisi enemmän tai vähemmän mahdollista poistaa lattian alta ilman vaikutusta.
Kuitenkin, "savupiippu" seinän läpi oli spiro-putki, jota ympäröi muutama cm lasivillaa ja sitten kolmeetekstiililevyä. (Mainitsinko rakennuskikkailun?) joten vaikka se toimi merkittävästi enemmän vuosia kuin kukaan sen jälkeen pystyi ymmärtämään, se päättyi aikansa, kun palomiehet rikkovat sen päästäkseen käsiksi ja sammuttamaan tulipalon seinässä...
Joten kun pari-kolme vuotta sitten vihdoin korvasin kamiinan uudella vuolukivikamiinalla, jossa on savupiippu katon läpi, ratkaisin sen laittamalla CC 30 ja poikittaispalkin, joka lepää seinällä. Mutta keittiösaarekkeen kokemuksen perusteella en luota siihen, että se kestää pitkällä aikavälillä ilman, että se aiheuttaisi asettumisia, joten asetin myös kulmankiskon palkin alle, joka on "kauimpana" seinästä ja kantaa kamiinan painoa, sitten kaksi muuta, jotka kulkevat noin 30 asteen kulmassa seinään, jossa neljäs siirtää voiman seinään. (Ensin pultattu ja sitten paikan päällä hitsattu.) Jos muistan oikein, ne ovat 40x40x4mm mikä toivottavasti on suuri liioittelu, mutta koska se on harrastehuoneen katossa, on "tunkeutuminen" OK.
Pieni huomautus - kiinteistöille on voimassa 10 vuoden reklamaatio-oikeus.
Reklamaatio-oikeus koskee "ensimmäistä omistajaa", rakennusvirhevakuutus sen sijaan seuraa taloa, mutta siinä on omavastuu, joka tekee tiettyjen vikojen reklamoimisesta kannattamatonta.
Eli täysin väärin talontoimittajalta viitata Garboon, kun olet se, joka on tilannut talon? (ehkä siksi he muuttivat mieltään).
Reklamaatio-oikeus koskee "ensimmäistä omistajaa", rakennusvirhevakuutus sen sijaan seuraa taloa, mutta siinä on omavastuu, joka tekee tiettyjen vikojen reklamoimisesta kannattamatonta.
Eli täysin väärin talontoimittajalta viitata Garboon, kun olet se, joka on tilannut talon? (ehkä siksi he muuttivat mieltään).
Klikkaa tästä vastataksesi