Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
gromit42x: Asun Stuvstassa ja minulla on paljon prima materiaalia (louhittua kiveä ja vähän betonia) salaojitusprojektista, jotka voit ottaa mielelläsi.
Harre: Tarvitsee vaihtaa terassiovet. Tarvitsee vinkkejä ja neuvoja tyylikkäistä ja turvallisista terassiovista. Mitä mielestänne pitäisi valita, jos meillä on seuraavat toiveet: * Niiden tulee sopia taloon * Niiden tulee olla turvallisia Antakaa vinkkejä (mielellään kuvia)
Milkshaken: teräsprofiili tai valmiina tehtaasta....Lecapalkki se on minun valintani.... teräsprofiili täytyy usein eristää enemmän, ja se voi olla hankalaa, esim. suuri riski kylmäsilloille,,,, Minä olisin kyllä valinnut lecapalkin, jos betonitehdas voi taata sen lujuuden..... Lecapalkin muuntaminen valmiiksi tilaksi on erittäin helppoa ... ota vain kipsitasoite,,,(halpa) ja tee pinnalle mitä
Mats: Vahvistin käytännössä koko seinän. Kulmista puuttuu muutama dm, koska se oli se puutavaran pituus, joka minulla oli kotona.
Detblirnogbra: Avaus on tehty ja (melkein) valmis jo jonkin aikaa sitten, ja se sujui ilman ongelmia. Seurasin vinkkiä väliaikaisella säännöllä toisella puolella, mutta toisella puolella (90 cm talon kulmasta) käytin lattarautaa ja ranskankiristimiä, jotka nyt ovat pysyvästi kiinnitettyinä kipsilevyn taakse. Työn aikana huomasin, että ne, jotka kerran rakensivat tukin, käyttivät aika monta
GoForIt: Biltema www.biltema.se on yleensä vaikea voittaa, kun kyse on ruuvien hinnoista. Tunnen useita ammattipuuseppiä, jotka nykyään ostavat melkein kaikki ruuvit sieltä..
hajof70: Nyt tämä saattaa olla ketjuvarkaus mutta .... Jos on vanhempi talo, jossa on purettu lattia ja aiotaan vain valaa uusi päälle uuden salaojituksen ja eristyksen (noin 25 neliömetriä), toimiiko se sitten 5*200mm? Siellä ei kai voi puhua mistään kuormituksesta?!
Fein: Aloita nostamalla kulmat. kiinnitä 90*90 kulmilla sekä vinotukeilla. kiinnitä pari koolinkia jokaiseen seinään ja aseta sen jälkeen hammarbandet paikoilleen. jos aiot rakentaa seinän maassa ja nostaa sen pystyyn, tarvitset apua, muuten se on miten vain. etuna maassa rakentamisessa on se, että voit naulata koolingit alapuolelta syllen.
gds4me: [citat] On olemassa porausmalleja, joita voi ostaa... Minä aion asentaa pari ikkunaventtiiliä ja silloin on olemassa valmiita metallimalleja. Kysy sieltä, mistä ostit venttiilit...
dalle: [citat] On olemassa spikplugg, jotka ovat täydellisiä tähän, olen käyttänyt niitä minerit-levyn kiinnittämiseen. En valitettavasti muista tarkalleen niiden nimeä, mutta kysy rautakaupasta.
Snurre: Minulla on kaveri, joka on käyttänyt sitä. Hän piti siitä aivan kuten sinäkin, että oli täydellistä välttää kävelemästä raudoituksen päällä. Hän kiinnitti lattialämmitysputken erityisiin kiskoihin ja ei tarvinnut sitoa sitä raudoitukseen. Kuitenkin se on kalliimpaa kuin tavallinen betoni, koska betoniasemalla sekoitetaan joukkoon teräskuituja. Joten ehdotan, että otat
Milkshaken: olen 1,90 pitkä ja olen oppinut kyyristymään... :):) Mutta joka tapauksessa. Mielestäni on hieman viehättävää, kun ovikarmit ovat matalampia, kellarimme sisäkatto tulee olemaan noin 1,92 .... joten sinne tulee spotit niihin kattoihin...:)
flundra: Hei, Aion rakentaa aidan tonttimme rajalle, joka on kävelytien vieressä. Olen ajatellut asentaa 70 cm pilarit noin 2 m välein. Nyt pohdin, minkä kokoisia tolppia minun tulisi laittaa pilarien sisään. Mietin kokoa 70x70 tai 95x95. Onko kenelläkään mielipidettä asiasta? /Fredrik
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=50317/0]Eristys[/link] [move by] MathiasS.
Milkshaken: Onko RAWLNUT vielä markkinoilla? Käytä sitä, jos on, erittäin helppo ja lisäksi vedenpitävä...
elof: [citat] väärin ei, riippuu täysin siitä, mitä merkkiä käytät...siksi tulee AINA lukea juuri oman pullon tekstit, ei ottaa yleisiä neuvoja. Näin lukee siinä, joka minulla on autossa... "Käyttöohje: Liimattavien pintojen tulee olla puhtaita, mutta ei kuivia. Vaakapinnoilla tulisi olla 12 - 20 % kosteus, joka kostutetaan sienellä tai liinalla. Vähintään yhden pinnan tulisi olla
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=4662/0]Uima-allas[/link] [move by] MathiasS.
Yzerman_19: Kiitos! Sitten minulla on jonkin verran käsitystä, kuinka paljon voi odottaa yleisesti ottaen. /Y19
Niq: Jos pitäisi tehdä aukkoja kaakeliin, mielestäni se käy helpoiten kulmahiomakoneella, jossa on timanttilaikka. Ja jos pitää tehdä reikiä, pora toimii mielestäni parhaiten. Pistosahanterät toimivat hyvin sellaisessa kaakelissa, joka ei ole kovin kovaa, mutta omilla kovilla kaakeleillani ne eivät toimineet.
Fein: "Fein, kyseessä ei ole ylärungon omapaino joka on mitoittava. Suurimman vaikutuksen aiheuttavat lumi, tuuli ja koko rakenteen omapaino eli paneeli, eristys, huopa, pelti tai tiilet." Ymmärrän sen. Asia on se, että talon kattotuolit on rakennettu kuvan mukaisesti sillä erotuksella, että ylärungot ovat 15*150 ja ne ovat kestäneet 40 vuotta. Nyt haluan avata katon harjaan asti uudessa
Styx: Genralskarvar vältteleminen on todella helppoa.. Aseta esimerkiksi ensimmäinen lastulevy kokonaisena (120 leveä) ja leikkaa ensimmäinen kipsilevy (60). Sitten se asettuu itsestään.. Sen sijaan en ole niin varma, että sitä aina sovelletaan työmailla... Olen useamman kerran nähnyt, että kipsiä ruuvataan sopivasti, jos alla on Plyfa/OSB.. Ei ole helppoa tuntea, jos ruuvi ottaa kiinni,
anaitis: Betonia voi tilata teräskuitu- tai polypropeenivahvistuksella. Teräskuituvahvistus voi korvata tai täydentää perinteistä vahvistusta. Polypropeenivahvistusta käytetään eniten vähentämään kutistumisesta johtuvia halkeamia, jotka voivat syntyä kovettumisprosessin aikana.
andersmc: Juu, tottakai! http://www.moelventoreboda.se/ Mene valikkoon vaihtoehtoon Program, niin löydät sen sieltä.
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted1/0]Isolointi[/link] [move by] MathiasS.