2 361 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Kaksoislevyt seinällä
Minulla on tarkoitus laittaa kaksoislevyt seinälle, lastulevy alle, joka ruuvataan kiinni koolaukseen, päälle kipsilevy, joka myös ruuvataan kiinni, mutta onko minun pakko ruuvata kipsilevy myös koolaukseen, vai voiko sen ruuvata vain lastulevyyn.
Jäsen
· Västmanland
· 2 229 viestiä
Levy tulee kiinnittää nauloilla sääntöön ja kipsi ruuveilla. Levyt ovat 1200 mm leveitä ja säännöt ovat CC60-kohdissa. Aseta levyn ja kipsin saumat lomittain. Älä koskaan tee niin sanottuja yleissaumoja, joissa saumaa kahdessa kerroksessa on samassa kohdassa.
Tällä tavalla saat hyvät kiinnitysmahdollisuudet sekä levylle että kipsille.
Tällä tavalla saat hyvät kiinnitysmahdollisuudet sekä levylle että kipsille.
Genralskarvar vältteleminen on todella helppoa..
Aseta esimerkiksi ensimmäinen lastulevy kokonaisena (120 leveä) ja leikkaa ensimmäinen kipsilevy (60). Sitten se asettuu itsestään..
Sen sijaan en ole niin varma, että sitä aina sovelletaan työmailla... Olen useamman kerran nähnyt, että kipsiä ruuvataan sopivasti, jos alla on Plyfa/OSB.. Ei ole helppoa tuntea, jos ruuvi ottaa kiinni, koska se joka tapauksessa ottaa kiinni plyfa/OSB:hen ja ruuvinvääntimellä se vain napsahtaa paikoilleen..
Eli pyri kiinnittämään ruuvit runkoon, mutta jos sinulta menee ohi, ei se ole maailmanloppu...
Aseta esimerkiksi ensimmäinen lastulevy kokonaisena (120 leveä) ja leikkaa ensimmäinen kipsilevy (60). Sitten se asettuu itsestään..
Sen sijaan en ole niin varma, että sitä aina sovelletaan työmailla... Olen useamman kerran nähnyt, että kipsiä ruuvataan sopivasti, jos alla on Plyfa/OSB.. Ei ole helppoa tuntea, jos ruuvi ottaa kiinni, koska se joka tapauksessa ottaa kiinni plyfa/OSB:hen ja ruuvinvääntimellä se vain napsahtaa paikoilleen..
Eli pyri kiinnittämään ruuvit runkoon, mutta jos sinulta menee ohi, ei se ole maailmanloppu...
Klikkaa tästä vastataksesi