Hei kaikki.
Olen miettinyt, mikä raakapontin paksuus pitäisi olla kattotuolien 50 x 175 c/c 1200 kohdalla
katon kaltevuus 14 astetta suunniteltu betonitiilet päälle.

Katsonut byggmaxista ja löytänyt paksuuksia 17 ja 22 mm
eroaa hieman hinnaltaan metriltä!

..//N

Bob_the_builder
Molemmat paksuudet toimivat, mutta se horjuu, kun kävelee 17 mm raakapontin päällä. Jos se on mielestäsi kymmenen kruunun arvoinen per neliö, niin voi olla säästöä yhdestä tai kahdesta tonnista katossa. Minusta se EI ole sen arvoista joka tapauksessa...

Ajatuksena on rakentaa mahdollisimman halvalla olematta turhan pihi, ja vaikuttaa siltä, ettei olekaan, jos valitsee 17 mm:n raakalautaa. Jos se heiluu, ei ole vaaraa.

Kaikki purot pienet.

..//N

Tarkista myös itse raakapontin laatu. Viime kerralla kun kävin ByggMaxissa, oli 17 mm version laatu ei kovin mukavaa. 22 mm sen sijaan näytti paljon paremmalta..

Hei

Luulen, että 22 mm:llä tulee vähemmän hukkaa, joten lopussa ei ehkä ole niin suurta eroa.

Said

Said sanoi:
Hei

Muistaakseni 22mm aiheuttaa vähemmän hukkaa, joten lopussa ei ehkä ole niin suurta eroa.

Said
Voitko kehittää tuota viestiä hieman... 8-)

otan ketjun hetkeksi. aion kiinnittää 17mm raakapontin katoksi tallissa. kuinka suuria nauloja tarvitaan, jotta ne pysyvät kohtuullisen hyvin ylhäällä. harkitsen naulapyssyn hankkimista, kyseessä on kuitenkin 75 neliömetriä :)

GoForIt sanoi:
Det inlägget får du gärna utveckla lite... 8-)
Kuten kirjoitin "Har för mig"

En löydä kirjaa, mutta sillä oli tekemistä sen kanssa, miten raakapontin saa/pitää jatkaa.

Mutta voin olla väärässä.

Said

• Tykkään
BEinar
  • Laddar…
Käytätkö 17 mm raakaponttia, on pakko jatkaa kattotuolissa. Jos otat 22 mm, voi jatkaa kattotuolien välillä, varmista vain, ettei kahta jatkokohtaa tule päällekkäin. Näin syntyy vähemmän hukkapaloja 22 mm raakapontilla.

Onnea matkaan!!!

rodder sanoi:
Käytätkö 17mm paneliraakaponttia niin on pakko saumata kattotuolella. Jos otat 22mm, on hyvä saumata kattotuolien välillä, varmista vain, että 2 saumaa eivät tule päällekkäin. Tämän ansiosta 22mm raakapontin kanssa tulee vähemmän hukkaa.

Onnea matkaan!!!
Juuri niin se oli :)

Said

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.