Ok, ehkä tyhmä kysymys, mutta jos ei tiedä niin ei tiedä. Miksi 13 mm kipsilevyn kiinnittämiseen puuhun on eri pituisia kipsiruuvit? Grabber käyttää kokoa 3.9x32 mm, joka on ainoa koko mitä olen nähnyt muilla merkeillä. Nyt ostin Essven kipsiruuvit ja ne olivat 3.9x30 mm. Joo, ne olivat puukoolaukseen ;).
Tuli mieleen toinen juttu, Grabber käyttää ns. tuplakantaa, mikä estää kipsilevyn paperin repeytymisen, ruuvinreiän reuna kääntyy sisään. Essvellä ei ole sitä, pitäisikö olla huolissaan?
Kyse on vain 2 mm mutta haluan tietää :)

Viimeksi muokattu:
T
30-32mm on yksinkertaiselle kipsille, 39-41mm on kaksinkertaiselle kipsille (2 kipsilevyä päällekkäin, voi vaatia kylpyhuoneessa joskus)
Toinen mitta on ruuvin paksuus luulisin, mutta siitä ei tarvitse välittää niin paljon.
Toi toinen tuplakantainen juttu on turha, koska jos ajat ruuvin liian syvälle, sillä ei ole väliä maalariajalle, joka tulee jälkeenpäin ja tasoittaa.

Kiitos vastauksestasi, mutta se mitä olet maininnut, on sellaista mistä olen tietoinen..;)

Se on varmaankin puhdas sattuma, jos valmistaja päättää tehdä ruuvin 30 tai 32 mm. Ei ole syytä huoleen.

Ok, se voi hyvin olla niin. Mitä mieltä olet kaksoispäästä?

En ole itse asiassa koskaan kokeillut dubbelhuvud. Mutta koska tavalliset gipsskruvar toimivat erinomaisesti nekin, se ei voi olla mitään aivan välttämätöntä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.