Olen laittanut kipsilevyn seinälle ja vinokattoon. Mietin nyt, pitäisikö minun tasoittaa nurkat sekä sauma seinän ja vinokaton välillä vai käyttää pehmeää saumaa? Aion tapetoida myöhemmin... Talo on puutalo, joka rakennettiin 4 vuotta sitten, joten se liikkuu hieman...

Olen juuri päässyt yhtä pitkälle kuin sinä. Maalari sanoi, että voisin käyttää latexfox:ia juuri niissä saumoissa, joita mainitset. Oli myös tärkeää laittaa vahvistava metallinauha taakse ja sauman suuntaisesti vinon katon alussa. Kuulen mielelläni lisää mielipiteitä teiltä muilta!

Hei hei,

Tein juuri saman asian vuosi sitten, käytin lateksisaumaa ja olen erittäin tyytyväinen tulokseen. Monessa paikassa oli lisäksi melko suuria aukkoja, mutta ei ollut ongelma saada se siistiksi lateksilla.
Näin minä tein:
Aseta maalarinteippi seinään ja kattoon siten, että niiden väliin jää yhtä suuri tila kuin haluamasi lateksisauma.
Levitä lateksijana koko matkan pituudelta.
Kasta sormi värittömään astianpesuaineen ja veden seokseen ja vedä sauman pitkin niin, että lateksi "leviää" kauniisti.
Poista sitten teippi ja vedä sormella vielä kerran poistaaksesi teipin jättämän pienen reunan.

En tiedä, miten talon painumat vaikuttavat tähän, mutta olen kuitenkin käyttänyt peltiä saumoissa.

/JohanKBA

Mitä peltiä käytätte?

On olemassa taitettavaa perforoitua peltilistaa, joka löytyy esimerkiksi beijerista, mutta sitä myydään 50 metrin rullina ja se on hirveän kallista. Menin sen sijaan peltisepälle ja pyysin häntä taivuttamaan valmiita pituuksia, yhteensä 20 metriä. Maksoin siitä 300 kruunua ja ne sopivat täydellisesti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.