Näen usein, että galvanoidut kiinnikkeet painekyllästetyssä puutavarassa ruostuvat melko nopeasti. Oletan, että syynä on puutavaran kupari. Olen miettinyt, voisiko kiinnikkeitä suojata rakennusmuovilla (tai vastaavalla) kiinnikkeen ja puun välissä. Onko kukaan kokeillut tätä tai onko jollain mielipiteitä menetelmästä? Ruostumattomia ruuveja käytetään.

Totte_S
Ruostumattomien ruuvien käyttö nopeuttaa korroosiota, koska ruostumattomassa materiaalissa on metalleja, jotka ovat jaloimpia kuin sinkki galvanoiduissa kiinnikkeissä. Asennuksesta riippuen se voi toimia sekä paremmin että huonommin. Jos galvanoitu kiinnike asennetaan galvaanisesti erottavalla materiaalilla ja on paikassa, jossa vesi ei valunut aiemmin kyllästetyn puun yli, sen pitäisi teoriassa parantua. Olisin kuitenkin valinnut galvanoidut kiinnityselementit, jotka sitten olisivat heikoin lenkki, mutta usein halvempia vaihtaa kuin kiinnike. Käytännössä uskon, että on vaikeaa saada aikaan merkittävää eroa, mutta melko edullista ja suhteellisen riskitöntä kokeilla, joten miksi ei. Litteät kiinnikkeet voi eristää esimerkiksi tervapaperilla.

OK
Jos tulkitsen sinua oikein, niin sinun mielestäsi olisi parempi käyttää galvad skruv instead of rostfria ??
Ehkä olet oikeassa, sinun perustelusi kuulostaa järkevältä.
Onko jollain muulla mielipiteitä asiassa ??

Luulen, että ero galvanoitujen ruuvien käytössä ruostumattomien sijaan on marginaalinen, suurempi vaikutus olisi ollut, jos olisi tehty päinvastoin, ruostumattomat kiinnikkeet ja galvanoidut ruuvit.
Kupari ja muut suolat kyllä vaikuttavat jonkin verran, mutta luulen, että suurin vaikutus on sillä, että kiinnikkeet sijaitsevat alttiissa paikassa ja puu tekee siitä sateen jälkeen pitkään märän ja ruoste johtuu sinkkikerroksen ohuudesta galvanoidussa... sinkkiä ei ole kovin monta µm:n kiinnikkeessä.

/ATW

Käytä lämminsinkoituja kiinnikkeitä ja ruuveja, niin ei varmasti ole ongelmia.

• Tykkään
corre
  • Laddar…
I
Kirjoitat, että se ruostuu nopeasti, en siis usko galvaanisiin virtoihin. Jos se olisi sinkki, joka menee kupariin puussa, kupari menisi nikkeliin ruostumattomassa ruuvissa. Ei, se johtuu todennäköisesti heikosta laadusta kiinnikkeissä. Pitkän ajan kuluttua se voisi olla kuten Totte S kirjoittaa, mutta ei nopeasti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.