Olin ajatellut omistaa lomaviikot parvekkeen kunnostukseen. Parvekkeiltamme on irronnut osa betonista ja osa raudoituksesta on näkyvissä. Edellinen omistaja on maalannut parvekkeiden alapuolet mukaan lukien näkyvät raudoitusraudat. Luulen, että maalattu on kahdesti, joista ainakin ulompi kerros on maalattu maalilla, joka voidaan liuottaa T-spriin avulla. Ajatuksenani oli yrittää poistaa kaikki maali, suojata raudoitusraudat ruostumiselta ja sen jälkeen "muurata" uusi pinta ja sitten maalata sopivalla maalilla.
Webersin verkkosivuilta löysin esitteen juuri parvekkeen kunnostuksesta, mikä antoi minulle hieman suuntaa. Joitakin kysymyksiä kuitenkin ilmaantuu. Maalin poistaminen on osoittautunut melko vaikeaksi, erityisesti raudoitusrautojen kohdalla, joissa on hieman karhea pinta. Onko kenelläkään vinkkejä menetelmistä? Ymmärrän, että hiekkapuhallus saattaa olla parasta, mutta ei ole niin helppoa/halpaa toteuttaa, oletan. Onko muita menetelmiä tai onko se ylipäätään välttämätöntä? Kun luen Weberin esitettä, se vaikuttaa siltä, että raudoitusraudat ja betoni on oltava täysin puhtaita ennen kuin betoheftiä käytetään. Kiitollisena neuvoista!
Anteeksi, jos olen sijoittanut ketjun väärään paikkaan.
@Micro Se oli myös minun ajatukseni. Valitettavasti se ei toiminut käytännössä kovin hyvin, joten olen melkein luopunut siitä ajatuksesta.
@Stefan N Mielenkiintoista. Mutta yleensä betoniteräkset ovat aina hieman ruosteisia pinnalta. En ole kokenut, että betoniteräkset olisivat läpikotaisin ruostuneita. Joissakin kuvauksissa tulisi käyttää ruostesuojausmaalia. Eikö sillä ole mitään arvoa? On vähän outoa, että Weber ilmoittaa, että voi korjata, jos se käytännössä ei onnistu. http://www.weber.se/fileadmin/user_upload/pdf/betong/broschyrer/betongrenov_av_balkonger.pdf
Mitä tulee vedeneristykseen, minulla on vähän vaikeuksia arvioida sitä. Yläpuolella on jonkinlainen ohut "rappaus", joka ei ole yhtään ehjä. Alapuolella on betonia ja maalia edellä mainitulla tavalla. Mitä tulisi käyttää vedeneristykseen?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.