Ajattelin asentaa sisäpaneelin suoraan parin lecaharkon päälle, mutta olen hieman epävarma siitä, kuinka minun pitäisi teknisesti estää kosteuden pääsy paneeliin? Ajattelin naulata pienen listan lecaharkkoihin kiinni klipsinauloilla ja sitten kiinnittää paneelin niihin, onko tämä ok ratkaisu? Vai pitäisikö minun käsitellä harkot jonkinlaisella kosteussuojamaalilla tai peittää ne tervapaperilla?

Olen asentanut paneelin betoniharkkoseinään "korosteseinäksi", mutta kuivaan sisäseinään. Ruuvattiin pystyyn 28x70 mm rimaa cc60:lla, käyttäen julkipulttia. Rimojen ja betonikiven väliin laitoin alajuoksueristyksen ennen kuin rimat kiinnitettiin. Käytin muovista alajuoksueristystä, koska mielestäni huopaversio haisi liikaa tervalle.
Sen jälkeen asennettiin vaakapaneeli rimoihin tuulettuvalla sokkelilla lattian suuntaan ja kunnollinen rako katon ja kattolistan välille. En käyttänyt eristystä paneelin takana, joten siihen jäi noin 28 mm (rima + alajuoksueristys) ilmarako paneelin taakse.

Mikä seinä on kyseessä? sisä- vai ulkoseinä? maanpäällinen vai -alainen? Onko se kostea nykyään?

Kiitos vastauksestasi Stuff, ne ovat ulkoseiniä ja lohkot ovat ulkopuolella ilman eristystä.

Onko muita ehdotuksia kuinka voin kosteussuojata lecaharkot vai pitäisikö minun vain kiinnittää lista suoraan lecaan?

S
bitumikermi naulalistoihin?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.