Olen asentamassa lattiaa epätasaisen betonilattian päälle ja suunnittelen käyttäväni muovikiiloja alla olevan linkin mukaisesti lattian ja koolauksen väliin.

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Ovrigt/Plastkil-194743/

Ajattelin käyttää keltaista kiilaa, joka on 25 mm paksuimmasta kohdasta. Olen lukenut erilaisia ohjeita niiden asentamisesta ja tarvitsen hieman selvyyttä ennen kuin aloitan.

Pitäisikö ne asentaa "kaksi päällekkäin vastakkaisista suunnista" tai "kaksi vierekkäin vastakkaisista suunnista" vai riittääkö yksi? Riittävätkö hakaset kiilan/kiilojen paikallaan pysymiseen, vai tarvitseeko kiinnittää ruuvilla läpi koolauksen ja kiilan/kiilojen läpi?

• Tykkään
kalle 31 ja 1 muu
  • Laddar…
Eikö ajatuksena ole, että koukut lukittuvat toisiinsa? Silloin sinun pitäisi olla kaksi koukkua toisistaan tulevasta suunnasta. Sitten mietin, pitäisikö sinun vetää ruuvi kiilojen läpi ja alas betonilattiaan. Kaikissa ratkaisuissa, kuten Nivelll, granab ja ghia kiinnittävät etäisyydet alustaansa, ja mielestäni näyttäisi siltä, että yrität tehdä samaa...

Näin minä tein. Ne kiilat, joihin en porannut, ruuvasin vain viistosti, jotta ne pysyvät paikallaan.

Lattian rakennus; puupalkit, eristyslevyt ja asennetut putket vihreän pressun päällä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.