Hei kaikki!

Olen keskellä asunnon remonttia ja olen juuri poistanut vanhan ovenkarmin eteisen ja olohuoneen välistä. Kun purin sen, alkoi tietenkin pudota rappaukakkuja ja kivipaloja, ja mietin nyt, kuinka paljon uskaltaisin purkaa. En oikein osaa tunnistaa kiviharkkoja, joten arvostaisin hieman apua tässä asiassa. Kivet voi "keinuttaa" ja tuntuu, että ne putoaisivat vain, jos nipistän ja vedän vähän. Pitäisikö minun purkaa ensimmäinen rivi kiviä vai mennä kipsilaastilla kuten se on?

Miten ammattilaiset suosittelevat jatkamaan tästä eteenpäin?

Kiitos etukäteen!

Vanha muuraus näkyvissä oviaukossa, jossa kipsi ja kivimateriaalit paljastuvat, muuri näyttää vahingoittuneelta ja irtonaiselta.

Vanha kiviaukko seinässä, josta on poistettu ovenkarmi. Palasiksi rapautunut, paljastaa rakenteet. Kivi- ja rappausjäännöksiä lattialla.

Vanha ovenkarmi poistettu, betoninpaloja ja kipsiä lattialla. Seinän alaosa paljastettu, karhean näköisiä kiviä ja rappausjäämiä näkyvissä.

Poistettu ovenkarmi, jossa näkyy irtonaisia laastin ja kiven palasia, paljaana asunnon remontoitavassa seinässä, kysyen neuvoja jatkotoimiin.

Rikkinäinen oviaukko, josta on poistettu karmit; näkyvissä on rapistunut seinärakenne sekä irtonaisia kiviä ja rappauspinnan vaurioita.

Rikkoutunut ovenkarmi, jota ympäröi rapautunut ja irtoava rappaus materiaali. Työkaluja ja roskia lattialla.

Se on kevytbetonilohkoja, joiden päällä on rappaus. Jos alat purkaa jotain kevytbetonilohkoa, vedät mukaasi enemmän kuin luulit. Ei siis hyvä idea, ellet ajatellut purkaa seinää?

Jos materiaalia täytyy poistaa, on tigersaha parempi, mutta siitä tulee sotkuista...

Viimeksi kun ryhdyin vastaavaan tehtävään, tein näin: Poistin kaiken irtonaisen rappauksen, kiinnitin irtonaiset kevytbetonilohkot laastilla, rappasin aukon (mukaan lukien kulmat) rappauslaastilla C.

Riippuu tietenkin tavoitteesta, jos reiän halutaan olevan saman kokoinen niin putsaa se, jos haluat sen suuremmaksi voit purkaa, mutta kuten aiemmin on sanottu, se tulee sortumaan enemmän kuin haluat...
suojaa parketti!

Ajattele myös, että kevytbetonilohkot ovat luultavasti muurattu kiinni muiden seinien kulmiin, kuten kuvissa näkyy. Jos alkaa hakata tai repiä lohkoja, on riski, että irtoaa paljon enemmän kuin oli ajateltu.

Minulla on samanlainen kysymys, ehkä turha luoda uusi ketju sitä varten. Olen myös purkamassa vanhaa karmia uuden alta. Talo on vuodelta 1895, kerrostalo. Epäselvää, milloin karmi on sieltä. Seinät vaikuttavat olevan puuseiniä, jotka on päällystetty ruokomaisella materiaalilla ja sitten rappauksella. Aloin purkaa karmia ja päällä on jotain, joka näyttää kevyestä betonimateriaalista. Uskotteko, että on ok jatkaa tai kuinka paljon voi tulla alas, kun karmien yläosa häviää?

Vanha seinärakenne, jossa on vaurioitunutta puuta ja vaaleaa materiaalia. Osa karmi- tai ikkunarakennetta paljastunut.

S
johsa01 sanoi:
Minulla on samanlainen kysymys, ehkä tarpeetonta luoda uusi keskustelu siitä. Otan myös alas vanhan karmia antaakseni tilaa uudelle. Talo on vuodelta 1895, kerrostalo. Epäselvää, milloin karmia on peräisin. Seinät vaikuttavat olevan puuseiniä, jotka on päällystetty ruokomaista materiaalilla ja sitten rapattu ulkopuolelle. Aloitin karmin alasottamisen ja yläpuolella on jotain, joka näyttää kevytbetonimateriaalilta. Uskotteko, että on ok jatkaa vai kuinka paljon voin vetää alas, kun karmin ylärakenne poistuu?

[kuva]
tarvitsetko enemmän tilaa karmille vai?
murtamalla varovasti niin yleensä ei tule mukaan niin paljon "kivistä"

SBH sanoi:
tarvitsetko enemmän tilaa karmeille vai?
murra varovasti, niin vain vähän "kivilaattaa" irtoaa
Ei tarvitse muuta kuin vanhan karmin tila, joten haluan, että mahdollisimman vähän lähtee mukaan. Ensin olin huolissani, että naapurit putoavat! Mutta otan sen rauhallisesti. Joku fiksu idea suojata lattiaa? Mietin, että ripustaisin kankaan, joka vangitsisi putoavan materiaalin.

S
räsymatto tai vastaava. jos pysyt hyvin pukilla ja repiessä, voit ottaa palat käteen. käytätkö tiikeri- vai kuviosahaa?

Aloitin tiikerisahalla ja olen sahannut osiin, ajatus on lyödä viimeiset pois talttapuun avulla. Se on 2,40 metrin korkeudessa, joten seison hieman hankalasti tikkailla, vaikea saada otetta käsillä. Mutta kokeilen mattoa! Suuret kiitokset

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.