Hei!

Olen googlannut ja yrittänyt löytää parhaan tavan rakentaa ulkoseinät.

Olen ajatellut rakentaa seinät tämän mukaan,
http://pl.fredrika.se/Konstruktion_Filer/Hus/husets_skelett_pp.pdf

Jotta saisin siistit kulmat sisäpuolelle.

Mutta kysymykseni on, miten kiinnittää seinäosat toisiinsa, kun kulmissa olevat säännöt eivät mene päällekkäin?

Lisäkysymys, tämä on eräänlainen pienempi vaja, joten ei ole suuria painoja. Mutta riittääkö seinäosien "yläsääntö" hammaslankuna vai laitetaanko vielä yksi sääntö päälle?

Ystävällisin terveisin
Johan

Så här kan man göra ett hörn så det finns fäste på både in- och utsidan. Normalt (om du inte bor i väldigt snörika trakter) brukar det räcka med ett liggande hammarband av samma dimension som de stående reglarna. Se till att takstolarna landar på en stående regel.
Kolmen puupalkin kehikko, joka muodostaa kulman seinärakenteelle. Hammarbandit kytketty sekä sisä- että ulkopuolelle.

Rickard.
Saako kysyä, mikä on uloimman säännön tehtävä? Olen itse rakentanut kulmia pienemmässä rakennuksessa ja silloin rakensin esimerkkisi mukaisesti, mutta ilman kolmatta sääntöä.

Muista vain eristää ulkoa, jos aioit tehdä sen :)

Viimeksi muokattu:
Äärimmäinen sääntö tehtävänä on antaa tukea nurkalle. Tällaisen tarpeellisuus riippuu tietenkin sekä julkisivumateriaalin tyypistä että seinäkehysten syvyysmitoista. Ennen, kun 2x4 tuumaa oli yleisin, se ei ehkä ollut yhtä tärkeää.

• Tykkään
Rickard.
  • Laddar…
Sahaa neliönmuotoisia palikoita rungon puusta, kiinnitä ne molemmilta puolilta cc 60:sta niin, että eristys sopii kulmiin. Älä unohda eristää, vaikka muuta ei tarvitsisi eristää, se helpottaa tulevaisuudessa, jos silloin haluaa eristää sisältäpäin.

Siihen aikaan, kun 2"x4" oli yleinen, rakennettiin usein kulmat tällä tavalla:

Kulman rakennusmenetelmä, jossa käytetään 2"x4" puupalikoita, yleinen aiempina aikoina.

• Tykkään
justusandersson
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.