2 959 lukukertaa ·
9 vastausta
3k lukukertaa
9 vastausta
Kuinka kunnostaa betoni(portaiden?) porras?
Meillä on kulunut portaikko maalattuna jollain sitkeällä värillä. Nyt maali alkaa irrota askelpinnoista ottaen mukaansa hieman betonia (sementtiä?). Kuinka minun pitäisi edetä kunnostamisessa? Raaputa irtonainen pois, täytä reiät millä? Minkälaista maalia minun pitäisi käyttää? Sekoittaa soraa maaliin, jotta siitä ei tulisi liukasta? Onko kukaan tehnyt jotain vastaavaa ja voi antaa vinkkejä?
En tiedä, haluan aloittaa sanomalla, että minulla ei ole siitä itselläni kokemusta. Mutta viime kerralla kun luin sellaisen ketjun, neuvo oli poistaa kaikki irtonainen, täyttää betonilla ja sitten maalata silikaattimaalilla. Kun korjaat betonilla, alustan täytyy olla märkä.
Paras vastaus
Riippuu siitä, kuinka suuria reikiä saat ja jos saat esiin valurautaa, mutta jos reiät ovat pienempiä, Ardex A46 on mukava työstää.
Raaputa ja hio huolellisesti ja paikkaa reiät.
En maalaisi, vaan laittaisin epoksia kivillä tai massaa, joka on tarkoitettu ulkoportaille.
Raaputa ja hio huolellisesti ja paikkaa reiät.
En maalaisi, vaan laittaisin epoksia kivillä tai massaa, joka on tarkoitettu ulkoportaille.
Loistavaa! Kiitos! Voiko Ardexia käyttää myös mexiteglen välisen laastin korjaamiseen?anders07 sanoi:
Onko kenelläkään kokemusta https://www.duracoat.se/ tai vastaavista tuotteista?
Mikä on ardexin etu verrattuna tavalliseen valmiiksi sekoitettuun betoniin?anders07 sanoi:
Nopeasti kuivuva, erittäin hyvä tarttuvuus, kestää paremmin pakkasta ja on helpompi työskennellä sen kanssa ja saada sileäksi.Farstatjej90 sanoi:
Betoni toki tarttuu, mutta jos taakse tulee kosteutta, se voi helpommin pakkasrapautua ja on vähän työläämpää täyttää sillä.
Betoni voi ehdottomasti toimia sekin!
Ei märkä, kostea toimii paremmin😉Farstatjej90 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi