Meillä on kulunut portaikko maalattuna jollain sitkeällä värillä. Nyt maali alkaa irrota askelpinnoista ottaen mukaansa hieman betonia (sementtiä?). Kuinka minun pitäisi edetä kunnostamisessa? Raaputa irtonainen pois, täytä reiät millä? Minkälaista maalia minun pitäisi käyttää? Sekoittaa soraa maaliin, jotta siitä ei tulisi liukasta? Onko kukaan tehnyt jotain vastaavaa ja voi antaa vinkkejä?

• Kuluneet betoniraput, joissa maali irtoaa askelmilta. Rappujen vieressä metallikaide ja alla metallinen viemäriritilä.
Ratkaisu voi olla klinkkeri tai kyllästetty puu.

• Tykkään
PercyP
  • Laddar…
Farstatjej90
En tiedä, haluan aloittaa sanomalla, että minulla ei ole siitä itselläni kokemusta. Mutta viime kerralla kun luin sellaisen ketjun, neuvo oli poistaa kaikki irtonainen, täyttää betonilla ja sitten maalata silikaattimaalilla. Kun korjaat betonilla, alustan täytyy olla märkä.

• Tykkään
PercyP
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 sanoi:
En tiedä haluanko sanoa, minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta siitä.
Mutta viimeksi kun luin sellaisen ketjun, neuvottiin poistamaan kaikki irtonaiset, täyttämään betonilla ja sitten maalaamaan silikaattimaalilla. Kun korjaat betonilla, pohjan on oltava märkä.
Kiitos! 😊👍

Paras vastaus

Riippuu siitä, kuinka suuria reikiä saat ja jos saat esiin valurautaa, mutta jos reiät ovat pienempiä, Ardex A46 on mukava työstää.

Raaputa ja hio huolellisesti ja paikkaa reiät.

En maalaisi, vaan laittaisin epoksia kivillä tai massaa, joka on tarkoitettu ulkoportaille.

• Tykkään
PercyP
  • Laddar…
anders07 anders07 sanoi:
Riippuu siitä, kuinka suuria reikiä saat ja tuleeko esiin valurautaa, mutta jos reiät ovat pienempiä, Ardex A46 on mukava käyttää.

Raaputa ja hio huolellisesti ja korjaa reiät.

En maalaisi, vaan laittaisin epoksin kivellä tai massan, joka on tarkoitettu ulkoportaisiin.
Loistavaa! Kiitos! Voiko Ardexia käyttää myös mexiteglen välisen laastin korjaamiseen?

Farstatjej90
anders07 anders07 sanoi:
Riippuu siitä, kuinka suuria reikiä saat ja tuleeko esiin valurautaa, mutta jos reiät ovat pieniä, Ardex A46 on mukava työstää.

Kaavi ja hio huolellisesti ja korjaa reiät.

En maalaisi, vaan levittäisin epoksia kivillä tai ulkoportaalle tarkoitetulla massalla.
Mikä on ardexin etu verrattuna tavalliseen valmiiksi sekoitettuun betoniin?

Mikä on ardexin etu verrattuna tavalliseen valmiiksi sekoitettuun betoniin?
Nopeasti kuivuva, erittäin hyvä tarttuvuus, kestää paremmin pakkasta ja on helpompi työskennellä sen kanssa ja saada sileäksi.
Betoni toki tarttuu, mutta jos taakse tulee kosteutta, se voi helpommin pakkasrapautua ja on vähän työläämpää täyttää sillä.
Betoni voi ehdottomasti toimia sekin!

• Tykkään
PercyP ja 1 muu
  • Laddar…
P
En tiedä haluanko aloittaa sanomalla, että minulla ei ole kokemusta siitä itse.
Mutta viime kerralla kun luin sellaisen ketjun, neuvo oli poistaa kaikki löysä, täyttää betonilla ja sitten maalata silikaattimaalilla. Kun korjaat betonilla, alustan on oltava märkä.
Ei märkä, kostea toimii paremmin😉

• Tykkään
PercyP ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.