Minulla oli vuotava kattoluukku kylpyhuoneessa yläkerrassa. Peltiseppä on nyt korjannut sen (asentanut uuden aluspellityksen, liitoslevyt jne.). Nyt minun on korjattava sisäkatto itse.
Tässä näette kuvat siitä, miltä se näytti ennen purkamista. (styroksi, 12 mm osb ja 12 mm kipsi).
Näin se näyttää nyt:
Näyttää hieman erilaiselta, uusi kasetti(voiko niin sanoa?) mustalla eristyksellä häiritsee geometriaa hieman (minulla on 40 mm +20 mm paksuutta käytettävissäni paitsi lähellä ikkunaa, jossa on vain 20 mm).
Miten te tekisitte sisäkaton korjaamisen?
Ajattelin käyttää koolauksia ja 40 mm eristystä (parempi villa vai styroksi?) koolausten välissä ja sitten 10 mm osb +10 mm kipsi. Ajattelenko väärin?
Alhaalla seinää vasten ei ehkä ole niin optimaalista.
Kuinka vanha kylpyhuone on? Ehkä seinässä ei ole edes vedeneristystä.
Ok, kiitos.
En tiedä tarkalleen miltä seinät näyttävät, koska en ole tarvinnut purkaa mitään. Talo rakennettiin 2010, joten kylpyhuone oli varmaan valmis silloin joskus.
Ennen kuin rakennat uudelleen, sinun on asetettava höyrysulku ja löydettävä keino liittää se vanhaan höyrysulkuun. Todennäköisesti teippi on helpoin tapa.
Tyhmä kysymys ehkä, mutta pitääkö höyrysulku olla OSB-levyn ja eristyksen välissä vai kattopalkkien ja eristyksen välissä? Spontaanisti ajattelen, ettei halua, että kostea ilma pääsee eristyksessä sisäpuolelta, mutta tunnen oloni hieman epävarmaksi siitä, miten höyrysululla oikeastaan pitäisi ajatella.