W
witten: Kattotuolissa nyrkkisääntönä olisi suoraan sanottuna täydellinen reikäkielto, ellei konstruktör ole antanut lupaa.
8 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
S
skägg: [citat] Erittäin mielenkiintoinen ketju! Olen yllättynyt siitä, että A ja B poikkeavat niin vähän. Nyt onhan siitä jo aikaa kun teit nämä simuloinnit, joten sinulla ei ehkä ole enää malleja tai kiinnostusta, mutta mietin, kuinka suuri ero syntyy, kun on tällaisia ​​siirrettyjä ja/tai ristikkäisiä koolauksia verrattuna siihen, että olisi vain yksi koolaus/kylmäsilta kipsistä
38 vastausta · 20,4k lukukertaa
A
Adamrenoverar: Hei taas, Yhdistys on nyt sanonut, että minun täytyy hankkia paikalle henkilö, joka tarkistaa seinän ja todistaa, että se ei ole kantava. Tietääkö kukaan täällä, mistä voi löytää sellaisen henkilön Malmö alueella? Terveisin Adam
14 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
K
Kahn-d: [bild] Kuivatukki suoraan betonisisäseinään. Mietin tosissani lopettaa purkamisen, se on ilmeisesti toiminut lähes 50 vuotta.
4 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
M
Martin_355: Hei. Olen tehnyt nopean luonnoksen. Se on autotallin edessä. Betoniportaat, jotka laskevat alas, eivät näy pensaan takia. Salaojaputki uuden muurin edessä. [bild]
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
J
justusandersson: Seinä on kantava. Tämä voidaan nähdä piirustuksista, vaikka ne ovatkin välittäjän piirustuksia. Keskustelua mahdollisista ratkaisuista varten tarvitaan oikeat piirustukset. Kuvassa oleva palkki on vain ovi-aukon kantaminen. Älä sahaa enempää sisäpuolisia pukkeja, se ei ole hyvä menetelmä.
4 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
S
Swed22: Löysin tämän kalkkilomakkeen, ja siinä lukee 18cm...
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
T
tobbbias: Luuleeko te (ne jotka ovat vastanneet) ettei parvekkeen etureunaan tarvittaisi pylväitä maahan asti? Sitten varmaan asuu joku naapuriasunnossa, jonka täytyy hyväksyä tämä, oletan. Ja varmasti kunta haluaa pienen summan rakennusluvasta... Mutta ei se näytä ollenkaan mahdottomalta rakentaa jotain sinne (y)
8 vastausta · 6,0k lukukertaa
·
J
justusandersson: Jos talo on rakennettu 40-luvulla, niin siinä on pystylaudat. Sen voi muuten nähdä myös muilla tavoilla. Kun tukki on vaakatasossa, ei yleensä puhuta laudoista, koska kyse on silloin karkeammista mitoista. Se, että osa seinästä jää jäljelle, on tärkeää molemmissa tapauksissa. Laudat ovat yleensä 6-8 tuumaa leveitä, joten leveydeltään vähintään kaksi lautaa.
4 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
Paul1040
Paul1040: [citat] Aion pitää kellarissa puhaltimia, seinille nouseva kosteus tulee ilmaan, joka tuuletetaan ulos.
15 vastausta · 12,6k lukukertaa
J
Jabadabadoo: Hieman epäselvää ehkä, mutta onko tämä kynnys? Samalla tasolla kuin olohuoneen lattia ja seison kellarissa, kun kuva otettiin. Meidän ensimmäinen kerros on noin 1 metrin korkeudella maanpinnasta. Ja alla on kellarikerros, joka menee maanpinnan alapuolelle, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan. Se ei ole pehmeä tai mitään, tumma väriltään ja hieman epätasainen alhaalla, miksi luulette
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
S
sponken: Suuret kiitokset vastauksista! Epäilen myös, että VKR:n valinta on esteettisistä syistä, mutta minun olisi helpompaa kiinnittää liimapuu pilari olemassa olevaan rakenteeseen. Kiitos
7 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
wrang
wrang: Jatkan ketjua. Vastakkainen sivu tulee olemaan 45x195 ja vaakasuora 45x95 Pitäisikö minun käyttää 6 metrin pituista vai voinko jatkaa pystysuorien sääntöjen yläpuolella Luulen, että sitä kutsutaan vahvistetuksi vasarapalkiksi [bild]
17 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
J
justusandersson: Seinät autotallin "volyymin" sisällä olevissa pienhuoneissa eivät todennäköisesti ole kantavia, mutta tätä ei voi sanoa varmasti piirustuksesi perusteella. Resoluutio on liian heikko, joten sitä ei voi zoomata. Tarvitaan leikkauspiirustus tai tekninen kuvaus, jotta ymmärtää, miten autotalli on rakennettu.
12 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
S
Sillen611: Ok, kiva saada näkemyksiä useammilta! Tuo vetojuttu on mielenkiintoinen ja varmasti hyvä keino alentaa lämmityskustannuksia. Katsotaan saammeko saman ongelman. Kiitos!
13 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Andreas, olen lähettänyt sinulle PM.
7 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
BirgitS
7 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
J
justusandersson: Hei ja tervetuloa Byggahus-foorumille! Hjärtväggen on varmasti kantava. Talo on noin 9 metriä leveä ja yläkerta on sisustettu, joten ei ole epäilystäkään. Jos haluatte poistaa osan hjärtväggenistä, se täytyy korvata palkilla. Epäilen, että noin pitkä välimatka voi olla hyvä. Palkin mitat tulevat olemaan todella suuret. Täytyy luultavasti miettiä pilaria jossain keskellä.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
·
B
Blixtmaskin: Hei Aion liimata lankkuja yhteen puurimoilla, jotka toimivat yksinkertaisina kattokannattimina kasvihuoneessa/ulko-oleskelutilassa, noin 4 metriä pitkiä. Minkä liiman minun pitäisi valita? Jos olen ymmärtänyt oikein, PU on suositeltava, mutta yhden- vai kaksikomponenttinen? Ymmärrän, että yhdenkomponenttinen on yksinkertaisempi ja helpompi löytää, mutta toimiiko se kestävyyden
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
M
mangeroffe: En löydä miten editoin, mutta alimmasta kuvasta käy melko selvästi ilmi, että sivuilla ei ole paljonkaan marginaalia. Luulitteko, että olisi mahdollisuus vaihtaa palkki ilman muurausta?
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
·
A
A-Man_08: Peitä savupiippu väliaikaisesti nähdäksesi, loppuuko se.
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
J
justusandersson: Jotain samankaltaista liitetyssä kuvassa mielestäni voisi olla parempi. Laittakaa ikkunan lastensalien (oikealle) sisäänkäynnin oven yläpuolelle, joka tuo päivänvaloa pieneen tilaan lastenhuoneiden välillä. On varmasti korkea kattoon, 3,5 m? Olohuoneen aukon voitte sulkea (ei tarvitse olla pysyvä). [bild]
7 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
K
Klas-Kenny: Että ei voi käyttää parvea, ei ole minkäänlaisia ongelmia, enkä odota sitä. Lisäksi seinäpilarit saavat pian apua, koko seinä rakennetaan uudelleen cc60 45x195:llä. Kunhan se pysyy kasassa siihen asti, ja toivottavasti se tapahtuu ennen seuraavaa suurta myrskyä.
16 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
S
Stefan1972: Oliko tässä tapauksessa vanhalla puhallusvillalla jotain vikaa? Jos se on kuivaa ja hyväkuntoista, niin voisi jatkaa samalla konseptilla ja ehkä vain tiivistää vähän enemmän ulkoseiniltä sekä täydentää samanlaisella materiaalilla.
19 vastausta · 13,9k lukukertaa
·
T
tobbew: Hei Aion tasoittaa kerroksen, joka on 130 m2. Toimittajan odotusajan vuoksi ajattelin mahdollisesti tasoittaa yhden huoneen itse, mikä on sopiva määrä työtä. Tiedän, että kantavuus on riittävä, mutta olen kuitenkin utelias, kuinka kantavuus vaikuttaa. Toimittaja sanoo, että tasoite on käytännössä itse kantava. Päteekö tämä myös, jos meillä on kakkuja, jotka jakavat
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
J
justusandersson: Palkkeilla, jotka ovat 45x170 luokassa C 24, voit kuormittaa 50 kg per neliömetri, mikä on yleensä normaali kuorma ullakon lattialla. Heikompaa puutavaraa ei kannata asentaa.
1 vastaus · 3,1k lukukertaa
·
A
arkTecko: Nyt siitä on kulunut hetki, mutta näin kävi. Portaat jäivät lopulta pois. Kiitos avusta! [bild] [bild]
9 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
E
elbas: Regelit voidaan kiinnittää suoraan julkisivuun ruuveilla. Sahasin pois julkisivun alaosan ja laitoin sinne ylimääräisen alaohjauspuun sekä eristin 70mm, käytä tuulensuojapaperia tai vastaavaa, jatka myös kattoa niin siitä tulee siisti. Kuten jo sanottu, tarkista lattiat, katso tarkistaako ne (ei hyvä) olen purkanut viisi lattiaa, lämpöjohdot, että liitokset eivät vuoda, jos
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
L
Lärospånet: No ovet on kiinnitetty muurattuihin sisäseiniin, joten siellä ei ole valuformien merkkejä. Mutta juuri se ovi on siis hieman matalampi kuin muut. On kyllä kummallista, että huone suunniteltiin täysin ilman ovia ja ikkunoita.
26 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
J
justusandersson: Hei ja tervetuloa Byggahus-foorumille! Tämän kommentoimiseksi tarvitaan paljon enemmän tietoa talosta ja tontista. Kun syntyy painumia, se johtuu usein siitä, että talon perustamistapa ei vastaa maan kantokykyä.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
J
justusandersson: Hei ja tervetuloa Byggahus-foorumille! Jos parven leveys on 2,4 metriä, 70 mm:n seinäsi riittää. Mieluiten seinän tolppien tulisi olla lujuusluokkaa C 24, mutta riittää C 14, vaikka marginaalit ovatkin heikommat. C/C 450 -vaatimus koskee märkätilojen lattian palkistoa, ei yläpuolella olevaa kerrosta. Se on muutenkin alaohje, ei normivaatimus. Jos parven lattian palkit ovat 2,4 metriä
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.