3 403 lukukertaa ·
13 vastausta
3k lukukertaa
13 vastausta
Avaa seinä
Hyvää iltaa,
Ehkä yksi yleisimmistä kysymyksistä foorumilla: Voinko avata seinän keittiön ja eteisen välillä (katso rakennuslupapiirustus)?
Rivitalo vuodelta -77, loiva katto, kaksi kerrosta.
Näen sen olevan täysin mahdollista, mutta haluan mielelläni palautetta. Seinä kulkee talon pituussuunnassa, koostuu 2 kpl 45x45-nauloista, joiden välissä on eristettä ja molemmilla puolilla on kipsiä, yhteensä 120 mm. Kantavat seinät ovat oikeastaan ne kohtisuorat, jotka menevät alas betonipalkeille/pilareille ryömintätilassa (katso piirustus).
Kiitos etukäteen!
Ehkä yksi yleisimmistä kysymyksistä foorumilla: Voinko avata seinän keittiön ja eteisen välillä (katso rakennuslupapiirustus)?
Rivitalo vuodelta -77, loiva katto, kaksi kerrosta.
Näen sen olevan täysin mahdollista, mutta haluan mielelläni palautetta. Seinä kulkee talon pituussuunnassa, koostuu 2 kpl 45x45-nauloista, joiden välissä on eristettä ja molemmilla puolilla on kipsiä, yhteensä 120 mm. Kantavat seinät ovat oikeastaan ne kohtisuorat, jotka menevät alas betonipalkeille/pilareille ryömintätilassa (katso piirustus).
Kiitos etukäteen!
Paras vastaus
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Hei ja tervetuloa Byggahus-foorumille!
Ei, se seinä tuskin on kantava.
Ei, se seinä tuskin on kantava.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Olen samaa mieltä @Magnus E K kanssa, se on vahvistus, jotta voi ripustaa asioita.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Mahdotonta kommentoida tarkemmin ilman yksityiskohtaisia piirustuksia. Todennäköisesti se on jonkin rakennusjärjestelmän tulos. Runkorakenteisessa talossa ei koskaan tehtäisi niin.
Magnus E K
Talon omistaja
· Östergötland
· 4 566 viestiä
Magnus E K
Talon omistaja
- Östergötland
- 4 566 viestiä
Hieno pölynimuri (edellisessä) kuvassa! (Minulla on samanlainen mutta eri värinen.) Älä käytä sitä suuriin määriin kipsipölyn imurointiin, sillä on olemassa vaara, että se vahingoittuu.
Joo, olen itse asiassa ostanut uuden, joten vanha kuvassa oleva toimii rakennusimurin ja autotallin imurin roolissa.Magnus E K sanoi:
Rivitaloasuntosi on moduulitalo, joka on valmistettu 4 osasta, kaksi ”blokkeja” alakerrassa ja kaksi blokkeja ylhäällä. Aukeamaasi seinään on laitettu tuplapalikat juuri siksi, että se on moduulien välinen sauma. Yläkerran hallissa ja alakerran olohuoneessa sinulla on "peitelista" samassa paikassa. Sama parvekkeellasi, sillä moduulien välisessä saumassa on tupla palikat.
Olen kasvanut samanlaisessa rivitalossa, vain peilikuva sinun asunnostasi, ja alueella oli useampia, jotka olivat avanneet avarammaksi keittiön ja hallin välistä aluetta kuin olivat pitäneet alkuperäisen seinän.
Olen kasvanut samanlaisessa rivitalossa, vain peilikuva sinun asunnostasi, ja alueella oli useampia, jotka olivat avanneet avarammaksi keittiön ja hallin välistä aluetta kuin olivat pitäneet alkuperäisen seinän.
Mielenkiintoista! Kiitos jännittävästä tiedosta, arvostan todella!M Mr.fluff sanoi:Rivitaloasuntosi on moduulitalo, joka on valmistettu neljästä osasta, kaksi "palikkaa" alakerrassa ja kaksi palikkaa ylhäällä. Seinä, jonka olet avannut, on kaksinkertaisilla reglereillä juuri siksi, että se on moduulien välinen sauma. Yläkerran eteisessä ja alakerran olohuoneessa sinulla on "peitelauta" samassa paikassa. Sama parvekkeellasi, se on moduulien välinen sauma, siksi kaksinkertaiset reglerit.
Olen kasvanut samanlaisessa rivitalossa vain peilikuvana sinun talostasi, alueella oli enemmän niitä, jotka olivat avanneet keittiön ja eteisen välisen seinän kuin niitä, joilla alkuperäisseinä oli vielä jäljellä.
Olen myös asunut rivitalossa, joka on rakennettu tällä tavalla, neljästä tehtaalla rakennetusta moduulista, jotka kuljetettiin paikan päälle kuorma-autolla. Se seinä, jonka avasit, oli juuri 2x2 koolauksella ja levyllä yhdellä moduulilla ja vastaava toisella. Talon muut seinät oli rakennettu 2x3 koolauksella ja levyillä molemmilla puolilla. Huomasimme, että moduulien väliin oli laitettu vaahtokumitiiviste alakerran lattian tasolla, joka oli käytännössä hävinnyt talossamme. Se aiheutti vetoa moduulien välillä, kuin savupiippuefekti ryömintätilasta kattotasolle, ja erittäin kylmät lattiat eteisessä ja keittiössä sekä kahdessa makuuhuoneessa yläkerrassa. Kun avasin ja täytin vaahdolla moduulien välit, tilanne parani.
Toinen vaikutus talossamme oli, että ryömintätilan kosteus vaikutti toisen kerroksen levyihin, jolloin ne turposivat seinän sisällä. Koska se oli heikko koolaus ilman tukea toisen seinän koolauksesta, seinät kaartuivat jokaisen liitoksen välissä. Mitä teimme, oli avata pieni reikä jokaisen koolauksen kohdalla (kun aioimme tapetoida uudelleen) ja painaa koolauksia (2x2:ia) erilleen ja laittaa väliin palikka, jotta ne pysyivät jäykkinä. Sitten tasoitin sen, mitä kaarevuudesta jäi jäljelle, ja laitoin päälle uusiokipsilevyt.
Meillä oli myös pieniä ongelmia liikkeissä yläkerran eteisen seinässä makuuhuoneiden välissä, jossa oli yleisliitos ja tapetti rypistyi - siinä avasimme myös seinän, kiinnitimme koolaukset paremmin ja sitten laitoimme uudet kipsilevyt koko seinään.
Toinen vaikutus talossamme oli, että ryömintätilan kosteus vaikutti toisen kerroksen levyihin, jolloin ne turposivat seinän sisällä. Koska se oli heikko koolaus ilman tukea toisen seinän koolauksesta, seinät kaartuivat jokaisen liitoksen välissä. Mitä teimme, oli avata pieni reikä jokaisen koolauksen kohdalla (kun aioimme tapetoida uudelleen) ja painaa koolauksia (2x2:ia) erilleen ja laittaa väliin palikka, jotta ne pysyivät jäykkinä. Sitten tasoitin sen, mitä kaarevuudesta jäi jäljelle, ja laitoin päälle uusiokipsilevyt.
Meillä oli myös pieniä ongelmia liikkeissä yläkerran eteisen seinässä makuuhuoneiden välissä, jossa oli yleisliitos ja tapetti rypistyi - siinä avasimme myös seinän, kiinnitimme koolaukset paremmin ja sitten laitoimme uudet kipsilevyt koko seinään.
Klikkaa tästä vastataksesi