J
justusandersson: Luulen, että siinä tapauksessa tarvitaan 2 ristiä. Mutta se ei ole tiedettä.
9 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
F
Fritt harmoniskt hus: Syötin tiedot puuoppaaseen ja sain harjapalkin mitat, jotka tarkistettiin palkin valmistajien kanssa. Varmistin varmuuden vuoksi, että tämä palkkimitta ei ollut vahvin palkki, jota he valmistavat..... Mutta toki, se on rajalla. Yksi lumivyöhyke lisää, niin se ei riitä. Sellainen talvi kuin meillä oli 2010, vaatisi katon puhdistamista lumesta tai tukea keskelle harjapalkin alle.
5 vastausta · 1,5k lukukertaa
T
Thomasisak: [citat] En halua poistaa kaikkia, noin joka toisen, mutta sitten molemmilta puolilta. Onko sinulla mitään teoriaa? :)
3 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
G
Granngubben: [citat] Näin se on taulukoiden mukaan, ja syynä on, arvelisin, että 20 mm paksuisessa puussa olevalla 5 mm ruuvilla on suurempi leikkausvoimakapasiteetti kuin 5 mm paksuisessa puussa olevalla 10 mm ruuvilla, (kuten taulukoista käy ilmi). Heikoin lenkki liitoksessa on puu valituissa esimerkeissä.
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
J
justusandersson: Se on melko monimutkainen ongelma-alue, jota kutsutaan yleensä rakennusaerodynamiikaksi. Siitä on tehty paljon tutkimusta mm. Chalmersilla. Tuulen suunta on luonnollisesti erittäin merkittävä. Jos tuuli puhaltaa suoraan päätyä kohti, se voi, kuten Marlén kirjoittaa, aiheuttaa värinää parvekekaiteissa ja lasiosissa. Jos tuuli puhaltaa kohtisuoraan päätyä vastaan, niin katoksen ja
3 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
J
justusandersson: Kaikki, jotka käsittelevät kustannuslaskelmia vakavissaan, mitä minä en tee, tarvitsevat konkreettisen ehdotuksen lähtökohdakseen. Muuten se on vain arvailua. Itse arvioisin sen olevan 10 000–20 000 kr per lvm, riippuen paikkakunnasta ja toteutuksesta. Välipohja voidaan tehdä hyvin yksinkertaisesti, mutta paloturva- ja äänivaatimuksesi nostavat kustannuksia. Näillä mitoilla
4 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
Fulkemisten
Fulkemisten: Siinä tapauksessa ei ole ongelmaa, jos kyseessä on pystylaudoitus tai vastaava. Puuruuvin, jonka koko on 5-6 mm ja 50-80 mm seinään, kestää varmasti 60-70 kg, ehkä paljon enemmän olosuhteista riippuen. Käytä sellaista, jossa on oikea tyyppi kanta, joka sopii hyvin yhteen kaiuttimen takapuolen reiän kanssa.
5 vastausta · 3,6k lukukertaa
J
justusandersson: Lattialaattapiirustus (K3) näyttää, miten bayikkunan kannattelevat lattiajuoksut ovat kohtisuorassa muihin lattiajuoksuihin nähden ja toimivat konsolirakenteena. Parasta olisi, jos voisit täydentää sellaisilla juoksuilla bayikkunoiden välitilassa.
10 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
J
justusandersson: Tee oma yksinkertainen luonnos, joka näyttää suunnittelumitat ja portin suunnitellun sijoituksen. Se riittää.
3 vastausta · 2,7k lukukertaa
J
justusandersson: Muotoilullisesti mielestäni olisi tyylikästä käyttää neliön muotoista puutavaraa. Ongelma on, että materiaalia ei käytetä kovin tehokkaasti näin. Katetussa osassa toimii hyvin 150x150 puu kattopalkkeina, mutta etureunassa se on liian heikko kantokiskona. Joko sinun täytyy lisätä yksi pylväs keskelle tai suurentaa kokoa, esim. 165x315.
6 vastausta · 5,3k lukukertaa
·
P
petererlandsson1194: Vastaus: Kyllä
1 vastaus · 3,0k lukukertaa
P
1 vastaus · 3,0k lukukertaa
C
crazy d: Sain vastauksia yhdistyksen eri henkilöiltä. Se ei ole kantava. Kiitos vastauksesta ja kaikesta avusta(y)
5 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
Rabbithole
Rabbithole: Se johtuu varmaan vain siitä, että ikkuna on siellä. Keskellä näyttää siltä, että siinä on tolppa. Anna sen olla, mutta se ei ole siinä, mihin piirsit ikkunan.
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
J
justusandersson: Se on vanha rakennustekniikka. Ei ole aivan yksinkertaista laskea kaaria, koska on monia parametrejä. Yksinkertaisesti sanottuna kaaren muoto vastaa puristuslinjaa, sen ei tarvitse olla ympyrän muotoinen. Myöskään kaaren ei tarvitse olla 180°. Kirkot ja vanhat tiilirakennukset ovat sopivia tutkimuskohteita. On olemassa vanhempia käsikirjoja muurauksesta, ja on olemassa käsikirjoja
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
anders07
anders07: Olen parhaillaan laittamassa pesutupaa vanhaan pannuhuoneeseen, jossa on eristämätön laatta, jota olen korjaamassa klinkkeriä varten (vanhasta muovimatosta). Olen hoitanut tuloilman ja pian huoneessa (yli 8 neliömetriä) on mekaaninen poistoilma. Olen miettinyt kosteudenpoistajaa, osittain saadakseni pyykin kuivumaan nopeammin, mutta myös "tappamaan" mahdollisen kosteuden, joka nousee
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
szatkwon
szatkwon: Kiitos inputistasi, sitten otan sen seinän käsittelyyn varovaisuudella.
6 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
E
Eavuy: Totta, se oli vain laskuesimerkki siitä, miten teoria toimii. Olisin vähintään kaksinkertaistanut ruuvikapasiteetin, jos olisin itse laittanut tv:tä seinälle.
7 vastausta · 4,0k lukukertaa
J
justusandersson: Etusi kattoratkaisullasi on, että voit mennä katolle ja luoda lunta. 45x195 rakennuspuutavaraa on silti aivan liian heikko tuolle jänneväleille, vaikka otetaan huomioon lumityöt suurten lumimäärien aikana. Asentamalla 45x195 c/c 600 mm tai kaksinkertaiset ruuviliimatut c/c 1200 mm saadaan sama tulos. Ehdotan liimapuuta 90x180 c/c 600 mm. Silloin olet tyytyväinen. Lähdin liikkeelle lumen
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
kristofer12345
kristofer12345: [citat] Joo, ehkä kannattaisi kokeilla!
15 vastausta · 4,1k lukukertaa
J
justusandersson: Se on vaikeasti arvioitavissa. Sitä ei ehkä tarvitse vahvistaa, jos se sijaitsee tien yllä. Sinun kannattaa kokeilla.
8 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
Peter2400
Peter2400: [citat] https://www.byggmax.se/l%C3%A4ttbetongplugg-turbo-fischer-ftp-k-6-p246737?gclid=CjwKCAiA35rxBRAWEiwADqB371DIpGyJl7dBU6tm3sjNlhwJN6GB1hlUBXg-1X-v12Q8QL4zRElIFhoC0b4QAvD_BwE
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
J
jennebenne: [citat] Okei. Ymmärränkö sinua oikein, jos sanomme sitten, että talon pituus on esimerkiksi 12 metriä, että välipohjan tarvitsee vähintään 6 metrin kantava seinä?[/QUOTE]
7 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
V
vectrex: [citat] En uskonut, että se liimattaisiin. Silloin se on hieman parempi, mutta vain hieman. Ruuvaliimattu levylattia tarjoaa edelleen paljon enemmän voimaa.
11 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
K
Kongons: [citat] Kerro mielelläsi miten se edistyy. Itse olen todennut, ettei halkeamassa ole liikettä ja olen puhunut erään rakennusinsinöörin kanssa, joka sanoi, että betoni halkeaa ja raudoitus pitää. Suunnitelmani nyt on täyttää se cement express -putkella niin syvälle halkeamaan kuin mahdollista.
13 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
D
Du och 19till: Ilmankuivain vähentää ilmankosteutta. Jos ovet huoneiden välillä ovat kiinni, tarvitset useamman, mutta jos ovi on auki tai ovia ei ole lainkaan, yksi ilmankuivain voi riittää.
4 vastausta · 3,0k lukukertaa
J
justusandersson: [citat] Todellinen kantava toiminto suorittaa plankväggen gavelissa, mutta tämän naulattu lauta auttaa. Se muuttuu hieman spekulatiiviseksi, kun ei ole valmista piirustusta, johon ottaa kantaa. Sen voi tehdä monella eri tavalla. Kaikki, mikä liittyy kupaan, voidaan pidentää ja mahdollisesti antaa uusia mittoja. Pilarit eivät yleensä saa kovin suuria mittoja, mutta niiden täytyy osua
12 vastausta · 6,0k lukukertaa
·
S
Snickerick: Rakennusfysiikka? Miten ketju päätyi tänne? :surprised: Minähän laitoin sen Rakennusmateriaali :)
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
Anna_H
Anna_H: Mihin johtopäätökseen tulitte?
15 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
Anna_H
15 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
M
mlkjhr: [citat] Laita varmuuden vuoksi takaisin kantava seinä, niin olet täysin varma! ;-)
28 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
A
Anna.p: [citat] Niin minäkin ajattelin, että asennan sääntö 15 cm seinästä. Osa, joka oli tarkoitus sijoittaa oven aukkoon
12 vastausta · 8,2k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.