Någon som har tips på billig elmätare med S0 utgång för DIN skåp (3-fas, behöver 2st)? De jag hittar börjar på 1500-2000kr, vilket är lite dyrt då jag enbart är intresserad av S0'an. Hittar inga begagnade... 
Finns ju begagnade vanliga elmätare med S0, men det hade ju blivit en snyggare lösning att ha dem i skåpet med dvärgbrytarna.
/Janne
(Skickat från min mobil)
Finns ju begagnade vanliga elmätare med S0, men det hade ju blivit en snyggare lösning att ha dem i skåpet med dvärgbrytarna.
/Janne
(Skickat från min mobil)
Kolla lite här.
http://www.elnu.se/index.php?direkt=09&produktid=090031
Dom har alltså av flera olika fabrikat också.
Annars har jag sett mätare till bra pris på ebay. Bl.a. från tyskland = ingen tull & moms.
http://www.elnu.se/index.php?direkt=09&produktid=090031
Dom har alltså av flera olika fabrikat också.
Annars har jag sett mätare till bra pris på ebay. Bl.a. från tyskland = ingen tull & moms.
Om du köper därifrån kan du ju sen återkoppla med vad det blev och hur allt funkat - både mätaren och företaget.
Jag har noll koll på företaget och deras produkter, jag har bara snubblat över det någon gång.
Förövrigt finns det kanske någon forumist som haft med elnu.se att göra, skriva något ..?
Jag har noll koll på företaget och deras produkter, jag har bara snubblat över det någon gång.
Förövrigt finns det kanske någon forumist som haft med elnu.se att göra, skriva något ..?
Ingen fara 
Jag har nu lagt en beställning på 2st El-mätare LIXIN 3-fas med nollställning. Elektrikern kommer imorgon så då får man be honom ta höjd för dessa också när han byter centralerna.Mikael_L skrev:
Återkommer när allt är inkopplat o klart... d^_^b
Phu, blev en slant med led belysning från ett ställe och dessa...
Ja, DIN-skenor finns i flera olika storlekar, men jag har aldrig sett någon annan än 35mm-varianten i en normkapsling. Inom industrin förekommer lite olika ibland, både mindre och större.
En liten update...
Lade en beställning hos elnu.se på två elmätare. Tyvärr missade jag helt att man måste betala förskott hos dem så leveransen blev lite försenad.
Undertiden har elektrikern bytt ut det gamla skåpet mot ett nytt. De stora gluggarna till höger om huvudbrytarna skall mätarna sitta (övre för hushållselen och nedre för elvärmen), de andra gluggar skall täckas med skydd.
Hoppas att elektrikern kommer idag så de kan bli installerade. Saknas bara en räknare till 1-wire nu. Tips på billigast räknare?
Lade en beställning hos elnu.se på två elmätare. Tyvärr missade jag helt att man måste betala förskott hos dem så leveransen blev lite försenad.
Undertiden har elektrikern bytt ut det gamla skåpet mot ett nytt. De stora gluggarna till höger om huvudbrytarna skall mätarna sitta (övre för hushållselen och nedre för elvärmen), de andra gluggar skall täckas med skydd.
Hoppas att elektrikern kommer idag så de kan bli installerade. Saknas bara en räknare till 1-wire nu. Tips på billigast räknare?
Sökte på nåt elektronik forum (minns inte om det var det) och det fanns inte mycket info. Bet i det sura äpplet och beställde en istället.yxis skrev:
Elektrikern ringde och sa att allt var installerat... typiskt att man inte är hemma förrän på torsdag... :@

