Med tanke på hur många hem som har Trend installerat har jag svårt att tänka mig att efterfrågan skulle försvinna. Även om alla nyinstallationer som idag använder Trend skulle gå över till Exxact så måste alla kompletterings- och utökningsjobb innebära en hel del Trend-apparater.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Trend kommer säkert finnas kvar i minst ett år, skulle jag tro.sajjen skrev:
Vi får se hur det går med utfasningen sen. Kommer nog bli svårt.
Trend har ju som sagt funnits sedan 1987.
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 183 inlägg
Skulle vara intressant och veta vad den vita färgen har för NCS-kod. Trends polarvita var ju S 0502-Y vilket gjorde att den smälte in väldigt väl i alla hem.
Schneider borde också göra en "Trend-ram" till Exxact-apparaterna för att kunna kombinera gammalt och nytt. Tyvärr känns inte designen av Exxact särskilt långsiktig. Mest en eftergift för en kostnadsjagande koncern och tillfälliga trender. Trend (som belönades med Utmärkt Svensk Form) hade "klassisk" över sig. Vi får väl se hur det går. Jag tror att installatörer kommer att gnälla så att Trend får hänga kvar längre än ett år.
Schneider borde också göra en "Trend-ram" till Exxact-apparaterna för att kunna kombinera gammalt och nytt. Tyvärr känns inte designen av Exxact särskilt långsiktig. Mest en eftergift för en kostnadsjagande koncern och tillfälliga trender. Trend (som belönades med Utmärkt Svensk Form) hade "klassisk" över sig. Vi får väl se hur det går. Jag tror att installatörer kommer att gnälla så att Trend får hänga kvar längre än ett år.
Ang färg så är den
RAL 9003 eller NCS 0500-N
Ang "Trend-ram" till Exxact-apparaterna så är det inte möjligt pga det är en helt ny produkt och inte meningen att kunna blanda, den enda som kan användas är vanligt 2-vägs VU.
RAL 9003 eller NCS 0500-N
Ang "Trend-ram" till Exxact-apparaterna så är det inte möjligt pga det är en helt ny produkt och inte meningen att kunna blanda, den enda som kan användas är vanligt 2-vägs VU.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 183 inlägg
Dåså. Det visar ju tydligt på kortsiktigheten i produkten. :|Enk Projektet skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Visserligen har jag bara sett Exxact på bild, och visst börjar Trend kännas lite gammal - men hallå? Kunde de inte kommit med något som ser bra ut iallafall?
Trend är ca 25 år gammal och en ELJO produkt, nu är det Schneider och eftersom Sverige är en totalt sett en ganska lite marknad så är det nog inte mycket vi kan styra över.
Ang utseendet är det nog bara att vänja sig eller byta fabrikat.
Ang utseendet är det nog bara att vänja sig eller byta fabrikat.
Patent och mönsterskydd är borta sedan några år och pga det finns det minst 4 kopior på marknaden, det kan kanske vara en orsak till att släppa Trend 
Exxact är inte ens en ELJO produkt eftersom det varumärket kommer att försvinna på sikt,
Exxact by Schneider Electric är det riktiga namnet.
Exxact är inte ens en ELJO produkt eftersom det varumärket kommer att försvinna på sikt,
Exxact by Schneider Electric är det riktiga namnet.

