77,255 læst ·
63 svar
77k læst
63 svar
Undgå Byggehjemme!
Eller hvordan! Ordrer forsvinder ligesom ikke fra systemerne bare sådan der. Det findes ikke.B breakman sagde:
Nu spekulerer jeg (med visse grunde, da jeg har arbejdet med web/ERP), men min hypotese er, at de sandsynligvis har lavet en systemopdatering i deres ERP (eller noget middleware) og glemt at slå integrationen fra på modtagersiden (DVS ERP), så webben sendte ordren til lager/ERP, men der var simpelthen ingen, der modtog den, og de har ingen (eller ingen gode i det mindste) systemer til at opfange afvigelser.
Havde det været noget mere alvorligt, havde de nok forsøgt at sammenligne systemerne for at sikre, at intet var forsvundet og mest sandsynligt informeret deres kunder. Så måske mest sandsynligt havde de en klamphugger, der lavede opdateringen, dummet sig og tænkte, at det der nok ikke bliver opdaget..
Moderator
· Stockholm
· 57 805 indlæg
Ja eller mere sandsynligt så interesserer de sig ikke. De har jo fået betalt, hvorfor skulle de lave problemer med at fikse en levering da?
Enig i høj grad. Løfter om levering er toppen af nonchalance. Har skrækeksempler.Sertac Karabas sagde:
Min oplevelse med Bygghemma har været ekstremt frustrerende og langt fra acceptabel. Jeg bestilte en yderdør, sidelys og en Yale-lås til min villa, som i øjeblikket totalrenoveres. Bestillingen blev lagt den 21. april 2024, og selvom Yale-låsen blev leveret uden problemer, opstod der alvorlige problemer med resten af leveringen.
For det første fandt jeg ud af, at yderdøren var blevet beskadiget under transporten. Dette efter utallige telefonopkald og omstillinger til forskellige afdelinger, da jeg forsøgte at finde ud af, hvor min dør var, fordi håndværkerne på stedet havde brug for den. Transportselskabet DSV meddelte mig, at døren var blevet ødelagt (PS Fattar ikke hvordan man kan ødelægge en forbandet yderdør) og jeg blev henvist tilbage til Bygghemma for mere information.
På trods af flere forsøg på at kontakte Bygghemma via både telefon og e-mail fik jeg uklare svar med e-mail tilbagemelding mellem med mindst 4-5 dages forsinkelse. Det er helt urimeligt. Den 19. maj, næsten en måned senere, blev jeg informeret om, at sidelysene jeg har købt var udsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg blev tilbudt en tilbagebetaling eller at acceptere det beskadigede produkt med en lille kompensation, men det er stadig uklart, hvad denne "lille skade" er og får ingen tilbagemelding.
Håndværkerne er på stedet og kan ikke færdiggøre forsiden...
Sammenfattende har denne oplevelse med Bygghemma været den værste jeg nogensinde har haft med nogen forhandler. Kundeservicen er under al kritik med uacceptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolut ikke Bygghemma. Hvis du overvejer at købe byggematerialer, råder jeg dig til at vende dig til Bauhaus i stedet, hvor kundeservicen er pålidelig og du i det mindste får den støtte, du har brug for.
Jeg bestilte for nylig klinker fra bygghemma/golvpoolen. De er den eneste forhandler i Sverige, der havde netop dem, jeg var ude efter på lager, og jeg havde ikke tid til at vente på levering fra udlandet, hvis jeg bestilte et andet sted fra. Dagen efter fik jeg bekræftelse og DHL sporingsnummer med levering næste dag. Leveringen gik så godt som muligt, godt pakket og ingen problemer. En mærkelig ting var, at der stod et andet modelnummer/navn på emballagen, men det rigtige på de små etiketter, de havde klistret på. Jeg ringede til kundeservice, de svarede inden for 10 min og lovede at vende tilbage. 30 minutter efter opkaldet får jeg en mail om, at fabrikken har pakket dem i den forkerte emballage, og de havde sat etiketter på bagefter med den rigtige modelbetegnelse. Ja, de så korrekte ud...
Jeg har bestilt andre ting via Bygghemma tidligere (med ca. 1 års mellemrum mellem hvert køb) og alt er gået godt indtil videre. Det er min erfaring.
Jeg har bestilt andre ting via Bygghemma tidligere (med ca. 1 års mellemrum mellem hvert køb) og alt er gået godt indtil videre. Det er min erfaring.
Klik her for at svare
