Desværre er BH elendig og sandsynligvis sidder det i virksomhedskulturen.

Vi har et oligopolmarked for byggematerialer, der holder priserne oppe, hvilket gør, at kunderne mere eller mindre bliver tvunget til at vælge virksomheder, der ser ud til at have elendig service som forretningsidé.

Jeg undgår så vidt muligt Byggmax, som jeg ser som noget nær "helvede på jorden".

Behøvede en bred facadepensel sidste uge af ok kvalitet, da jeg skal male et anneks.

Hos Bauhaus, Beijers og andre steder koster penslen ca. 300 kr. Jeg skal bruge den én gang, en dag, men vil have ordentlig kvalitet, da det er ca. 8 timers arbejde.

Vælger i stedet Byggmax af "karrighed" og betaler 95 kr. Jeg spøger ikke, når jeg siger, at jeg havde temmelig svær angst på min vej ind i butikken.

En lindrende omstændighed er, at de er begyndt med selvscanning, så man slipper for interaktion med deres personale.

Hvor finder de disse mennesker? Personer fra Samhall opleves som hjernekirurger i sammenligning.
 
  • Synes
JRS75
  • Laddar…
Jeg har skrevet det før.. køb ting på steder hvor man kan se nogen i øjnene når noget er gået galt. Og desuden så støtter man de lokale erhvervsdrivende så de findes der i fremtiden hvis man vil købe noget som du bare må have samme dag. Ja, jeg ved.. der er ikke det samme udvalg og prisen er formentlig bedre. Ja.. jeg har også købt på nettet nogle gange.
 
  • Synes
Dauen og 3 andre
  • Laddar…
S Sernando sagde:
At skælde ud på en virksomhed Bygghemma, når det er det andet firma DSV, der fejler, er en genialt dum tankegang 🤦🏼
Ja og nej, det er bygghemma, der har valgt speditør, og trods tilbagevendende klager over problematiske leverancer, leveringsskader osv. de seneste 5 år, så fortsætter bygghemma med at bruge DSV så ...... Og eftersom det er med bygghemma (ikke DSV) man har en aftale, så er det helt i sin orden at "skælde ud" 😄 på bygghemma.

Personligt synes jeg, det er mere dumt ikke at kunne forstå et helt indlæg og hænge sig i detaljer. Mit køb fra Badshop, som er en anden front til Bygghemma, blev først ordentligt forsinket, og Badshop nægtede at hjælpe mig med at forsøge at styre lev. til en nabo, uden at det var mig selv, der måtte tigge speditøren for at gøre en undtagelse og lev. tingene til naboen. At det lykkedes mig, skyldtes nok mest, at i lokalområdet kender alle hinanden ......

Af to varer fordelt på tre kolli var to kolli ordentligt fladtrykte af DSV, men heldigvis havde producenterne emballeret meget godt, så det var ingen fare.

Angående bygghemma, er de som sagt rimelig kendte for leveringsproblemer og at være meget svære at få fat i og at have med at gøre, præcis som mange andre firmaer inden for BHG Group. De har simpelthen gjort det til en forretningsidé at sælge billigt og når/hvis det går galt, forsøge at trætte kunden, indtil den giver op.

Foruden egne erfaringer har jeg fra min omgangskreds hørt alt fra dårlige til direkte katastrofale bedømmelser om skønsmæssigt 7-8 af BHG's forskellige firmaer. Og problemerne er nogenlunde de samme. Derudover optræder bygghemma flere gange på Råd&Röns sorte liste.
 
  • Synes
Dauen og 3 andre
  • Laddar…
Lortefirma. Bestilte et gulv, der "var på lager", tog en måned at få. Bestilte et badekar, der også skulle være på lager, tog 3 måneder og en masse mas med kundeservice at få. Altid diverse forsøg på at presse flere penge ud og skyde skylden fra sig, når man taler med kundeservice. Men det var jo billigt…
 
S Sernando sagde:
At pisse på en virksomhed Bygghemma, når det er det amdre virksomhed DSV, som fuckar op, er genialt tåbelig ræsonnering 🤦🏼
Aftalen er jo med Bygghemma så alt andet er uinteressant.
 
  • Synes
Dauen og 3 andre
  • Laddar…
Sertac Karabas Sertac Karabas sagde:
Min oplevelse med Bygghemma har været ekstremt frustrerende og langt fra acceptabel. Jeg bestilte en yderdør, sidelys og en Yale-lås til min villa, som i øjeblikket totalrenoveres. Bestillingen blev lagt den 21. april 2024, og selvom Yale-låsen blev leveret uden problemer, opstod der alvorlige problemer med resten af leveringen.

For det første fandt jeg ud af, at yderdøren var blevet beskadiget under transporten. Dette efter utallige opkald og omkoblinger til forskellige afdelinger, da jeg forsøgte at finde ud af, hvor min dør var, eftersom tømrerne på stedet havde brug for den. Transportfirmaet DSV meddelte mig, at døren var gået i stykker (PS Forstår ikke, hvordan man kan have en smadret yderdør) og jeg blev henvist tilbage til Bygghemma for mere information.

Trods flere forsøg på at kontakte Bygghemma via både telefon og e-mail fik jeg uklare svar med e-mail-opdateringer med mindst 4-5 dages forsinkelse. Det er helt urimeligt. Den 19. maj, næsten en måned senere, blev jeg informeret om, at de sidelys, jeg har købt, var udsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg blev tilbudt en tilbagebetaling eller at acceptere det beskadigede produkt med en lille kompensation, men det er stadig uklart, hvad denne "lille skade" er, og jeg får ingen tilbagemelding.

Byggearbejderne er på stedet og kan ikke færdiggøre forsiden...

Sammenfattende har denne oplevelse med Bygghemma været den værste, jeg nogensinde har haft med nogen forhandler. Kundeservicen er under al kritik med uacceptable lange svartider. Jeg anbefaler absolut ikke Bygghemma. Hvis du overvejer at købe byggematerialer, råder jeg dig til at henvende dig til Bauhaus i stedet, hvor kundeservicen er pålidelig, og du i det mindste får den støtte, du har brug for.
Hvorfor ikke købe døren direkte på eksempelvis Bauhaus?
 
  • Synes
Appendix og 1 anden
  • Laddar…
mnils sagde:
Bygghemma er dropship, de har ingen som helst kontrol over, hvor varerne er.

Køb hos Beijer i stedet, hvis det er større ting, jeg købte lige to tagvindueskupler, eksemplarisk håndteret og billigere end samme hos Hornbach.
Da skulle du have gået tilbage til Hornbach og fået den for 10% billigere end Beijer mod deres prisgaranti.😉😅
 
  • Haha
  • Synes
Eriksgatan og 3 andre
  • Laddar…
Jeg har i løbet af de sidste 3 år handlet for 6-cifrede beløb på Bygghemma, og det har fungeret meget godt bortset fra en enkelt gang, hvor de f*ckede op gevaldigt. En god person i kundeservice løste det dog. Hvis jeg ikke tager fejl, så ejes Bygghemma af Beijer, som jeg undgår, da priserne ofte er ren ågerrente. Hornbach er ellers mit absolutte førstevalg.
 
  • Synes
SWE421
  • Laddar…
J JoE1090 sagde:
Jeg har i de sidste 3 år handlet for 6-cifrede beløb hos Bygghemma, og det har fungeret meget godt bortset fra i et tilfælde, hvor de f*ckede op gevaldigt. God person i kundeservice løste det dog. Hvis jeg ikke tager fejl, så ejes Bygghemma af Beijer, som jeg undgår, da priserne ofte er ren åger. Hornbach er ellers mit absolutte førstevalg.
Du tager helt fejl! De har intet med hinanden at gøre.

Bygghemma ejes af røvhatterne på børsnoterede BHG Group https://www.wearebhg.com/
 
  • Synes
cpalm og 1 anden
  • Laddar…
Sertac Karabas Sertac Karabas sagde:
Min oplevelse med Bygghemma har været ekstremt frustrerende og langt fra acceptabel. Jeg bestilte en hoveddør, sidelys og en Yale-lås til min villa, som i øjeblikket totalrenoveres. Bestillingen blev lagt den 21. april 2024, og selvom Yale-låsen blev leveret uden problemer, opstod der alvorlige problemer med resten af leverancen.

Først og fremmest fandt jeg ud af, at hoveddøren var blevet beskadiget under transporten. Dette efter utallige opkald og omstillinger til forskellige afdelinger, da jeg forsøgte at finde ud af, hvor min dør var, da tømrerne på stedet havde brug for den. Transportfirmaet DSV meddelte mig, at døren var blevet ødelagt (PS forstår ikke, hvordan man kan smadre en skide hoveddør) og jeg blev henvist tilbage til Bygghemma for mere information.

På trods af flere forsøg på at kontakte Bygghemma via både telefon og e-mail, fik jeg uklare svar med e-mail-tilbagemeldinger med mindst 4-5 dages forsinkelse. Det er helt urimeligt. Den 19. maj, næsten en måned senere, blev jeg informeret om, at de sidelys, jeg har købt, var udsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg blev tilbudt en tilbagebetaling eller at acceptere det beskadigede produkt med en lille kompensation, men det er stadig ikke klart, hvad denne "lille skade" er, og jeg får ingen tilbagemelding.

Byggearbejderne er på stedet og kan ikke færdiggøre forsiden...

Sammenfattende har denne oplevelse med Bygghemma været den dårligste, jeg nogensinde har haft med nogen forhandler. Kundeservicen er under al kritik med uacceptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolut ikke Bygghemma. Hvis du overvejer at købe byggematerialer, råder jeg dig til at vende dig til Bauhaus i stedet, hvor kundeservicen er pålidelig, og du i det mindste får den støtte, du har brug for.
Kan ikke andet end være enig
Bygghemma er LORT!
 
Sertac Karabas Sertac Karabas sagde:
Min oplevelse med Bygghemma har været ekstremt frustrerende og langt fra acceptabel. Jeg bestilte en yderdør, sidelys og en Yale-lås til min villa, som i øjeblikket totalrenoveres. Bestillingen blev afgivet den 21. april 2024, og selv om Yale-låsen blev leveret uden problemer, opstod der alvorlige problemer med resten af leverancen.

Først og fremmest fandt jeg ud af, at yderdøren var blevet beskadiget under transporten. Dette efter utallige opkald og omdirigeringer til forskellige afdelinger, da jeg forsøgte at finde ud af, hvor min dør befandt sig, da håndværkerne på stedet havde brug for den. Transportfirmaet DSV meddelte mig, at døren var gået i stykker (PS Forstår ikke, hvordan man kan ødelægge en skide yderdør), og jeg blev henvist tilbage til Bygghemma for mere information.

Trods adskillige forsøg på at kontakte Bygghemma via både telefon og e-mail fik jeg uklare svar med e-mail feedback med mindst 4-5 dages forsinkelse. Det er helt urimeligt. Den 19. maj, næsten en måned senere, blev jeg informeret om, at de sidelys, jeg har købt, var udsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg blev tilbudt en refundering eller at acceptere det beskadigede produkt med en lille kompensation, men det er stadig ikke klart, hvordan denne "lille skade" er, og får ingen feedback.

Håndværkerne er på stedet og kan ikke bygge færdig foran...

Sammenfattende har denne oplevelse med Bygghemma været den værste, jeg nogensinde har haft med nogen forhandler. Kundeservicen er under al kritik med uacceptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolut ikke Bygghemma. Hvis du overvejer at købe byggematerialer, råder jeg dig til at vende dig til Bauhaus i stedet, hvor kundeservicen er pålidelig, og du i det mindste får den støtte, du har brug for.
Du og mange har haft problemer med BH, læser jeg her. Jeg har kun haft gode oplevelser med dem. Købte en del ting til anneks, som vi byggede for 4 år siden. Fortsat købt brusearmatur mm til badeværelset og i vores nye betontagsten til vores hus med dif dug mm. Alt er leveret i god tid uden skader. Men har ikke behøvet at være i kontakt med deres kundeservice for beskadigede dele. Uden fået hjælp med andre ting at udfylde, når man har bestilt gennem deres hjemmeside.
 
Har udelukkende gode erfaringer med Bygghemma. Har fået meget god hjælp i fysisk butik, er tilfreds med prisniveauet/sortimentet, og leverancer er kommet til tiden. Just sayin'
 
  • Synes
Windsor59
  • Laddar…
Bare tilfreds med både leverancer og kundeservice fra bygghemma.
Fået 3 fungerende radiatorer for prisen af 1 pga smådefekter på de to første.
God respons fra kundeservice, da min Husqvarna automower havarerede.
 
  • Synes
Method Man og 1 anden
  • Laddar…
Japp undgår Bygghemma.
 
  • Synes
noone70
  • Laddar…
Sertac Karabas Sertac Karabas sagde:
Min oplevelse med Bygghemma har været ekstremt frustrerende og langt fra acceptabel. Jeg bestilte en hoveddør, sidelights og en Yale-lås til min villa, som i øjeblikket totalrenoveres. Bestillingen blev lagt den 21. april 2024, og selv om Yale-låsen blev leveret uden problemer, opstod der alvorlige problemer med resten af leveringen.

Først og fremmest fandt jeg ud af, at hoveddøren var blevet beskadiget under transporten. Dette efter utallige opkald og omdirigeringer til forskellige afdelinger, da jeg forsøgte at finde ud af hvor min dør var, fordi tømrerne på stedet havde brug for den. Transportfirmaet DSV meddelte mig, at døren var gået i stykker (PS Forstår ikke hvordan man kan ødelægge en skide hoveddør) og jeg blev henvist tilbage til Bygghemma for mere information.

Trods flere forsøg på at kontakte Bygghemma via både telefon og e-mail fik jeg uklare svar med e-mail feedback mellem med mindst 4-5 dages forsinkelse. Det er helt urimeligt. Den 19. maj, næsten en måned senere, blev jeg informeret om, at sidelightsene jeg har købt var udsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg blev tilbudt en tilbagebetaling eller at acceptere det beskadigede produkt med en lille kompensation, men det er stadig ikke hvordan denne "lille skade" er og får ingen feedback.

Byggerne er på stedet og kan ikke færdiggøre forsiden...

Sammenfattende har denne oplevelse med Bygghemma været den værste jeg nogensinde har haft med nogen forhandler. Kundeservicen er under al kritik med uacceptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolut ikke Bygghemma. Hvis du overvejer at købe byggematerialer, råder jeg dig til at henvende dig til Bauhaus i stedet, hvor kundeservicen er pålidelig og du i det mindste får den støtte du har brug for.
Ja, jeg er begyndt at få samme type oplevelse af ByggHemma. Jeg begynder at mistænke, at det er noget øststatsfirma som egentlig står bag den hjemmeside.
Jeg vil ikke bestille noget mere fra disse fyre.
 
  • Synes
noone70
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.