Sertac Karabas Sertac Karabas sagde:
Min oplevelse med Bygghemma har været ekstremt frustrerende og langt fra acceptabel. Jeg bestilte en yderdør, sidelys og en Yale-lås til min villa, som i øjeblikket gennemgår en fuld renovering. Bestillingen blev lavet den 21. april 2024, og selvom Yale-låsen blev leveret uden problemer, opstod der alvorlige problemer med resten af leveringen.

Først og fremmest fandt jeg ud af, at yderdøren var blevet beskadiget under transporten. Dette efter utallige opkald og omkoblinger til forskellige afdelinger, da jeg forsøgte at finde ud af, hvor min dør var, fordi tømrerne på stedet havde brug for den. Transportfirmaet DSV informerede mig om, at døren var gået i stykker (PS Forstår ikke, hvordan man kan ødelægge en skide yderdør), og jeg blev henvist tilbage til Bygghemma for mere information.

På trods af flere forsøg på at kontakte Bygghemma både telefonisk og via e-mail, fik jeg uklare svar med email-feedback med mindst 4-5 dages forsinkelse. Det er helt urimeligt. Den 19. maj, næsten en måned senere, blev jeg informeret om, at sidelysene, jeg havde købt, var udsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg blev tilbudt en tilbagebetaling eller at acceptere det beskadigede produkt med en lille kompensation, men det er stadig ikke, hvordan denne "lille skade" er, og jeg får ingen feedback.

Byggearbejderne er på stedet og kan ikke færdiggøre forsiden...

Sammenfattende har denne oplevelse med Bygghemma været den værste, jeg nogensinde har haft med nogen forhandler. Kundeservicen er under al kritik med uacceptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolut ikke Bygghemma. Hvis du overvejer at købe byggematerialer, råder jeg dig til at henvende dig til Bauhaus i stedet, hvor kundeservicen er pålidelig, og du i det mindste får den støtte, du har brug for.
Bestilte indvendig dør derfra en gang. Tre døre måtte de sende i alt, da de to første var beskadigede, da de ankom (ja, DSV leverede dem alligevel). Emballagen var en joke. Næsten kun dækket af plastik med to tynde træplanker på hver side af døren. Jeg tror, det meste skyldes netop DSV, men jeg kan ikke forstå, at Bygghemma vælger at beholde et speditør, som knapt heller kan sørge for, at varerne ankommer til tiden.

Det skal nævnes, at jeg også har bestilt to vinduer derfra, som også blev sendt med DSV, og der var der ikke noget galt.

Men jeg har bestilt diverse ting fra andre steder, som også der har forårsaget problemer for DSV. Elendige leveringstider i vores område for øvrigt, og deres kundeservice er elendig.

Ved hændelsen med de indvendige døre syntes jeg alligevel, at kommunikationen med Bygghemma fungerede godt. Men stor tommelfinger ned, når de ikke kan sørge for, at varerne ankommer hele.
Sidste gang jeg bestilte derfra og fra et andet sted, hvor DSV er speditør.

Siden da handler jeg udelukkende i Hornbachs butik i Borås, og selvom det er sket, at der er gået noget galt en gang imellem, så retter de det hurtigt og smidigt.
 
Senest redigeret:
  • Synes
stigarn
  • Laddar…
Bygghemma Kundservice Bygghemma Kundservice sagde:
Hej Sertac,

Vi vil begynde med at undskylde for de problemer, der er opstået i forbindelse med din seneste bestilling. Vi har fået information om, at der er opstået en skade på din dør under leveringen, samt at der har været fejlagtigheder med de levererede varer.

Vi forstår, at dette har forårsaget ulejlighed og frustration, og vi tager fuldt ansvar for disse fejl. Vi arbejder i øjeblikket på at undersøge, hvordan dette kunne ske og træffer foranstaltninger for at sikre, at lignende problemer ikke opstår i fremtiden.

For at rette op på dette så hurtigt som muligt, vil vi gerne tilbyde dig følgende:

1. En erstatning eller reparation af den beskadigede dør.
2. En ny omgående levering af de korrekte varer uden ekstra omkostning.
3. 50% rabat på dine kommende dildo bestillinger hos www.sexleksaker.se.

Venligst kontakt os så snart som muligt, så vi kan arrangere disse foranstaltninger på en måde, der passer dig bedst. Du kan nå os via telefon på 010-140 01 00 eller ved at logge ind på dine sider hos www.bygghemma.se.

Endnu en gang undskylder vi for ulejligheden og takker for din forståelse. Vi håber at kunne genoprette din tillid til os og har derfor sendt en vibrerende 28cm lang stribet feminin dildo hjem til dig.

Med venlig hilsen,
Bygghemma holdet
Årets bedste indlæg allerede nu! Jeg hoppede på det, indtil jeg læste sidste afsnit. Du er et geni! 😂
 
  • Synes
Chonguis og 2 andre
  • Laddar…
mnils sagde:
Bygghemma er dropship, de har ingen som helst styr på, hvor varerne er.

Køb hos Beijer i stedet, hvis det er større ting, jeg købte netop to tagvindueskupoler, eksemplarisk håndteret og billigere end de samme hos Hornbach.
Det afhænger af, hvordan fragten bookes af det leverende firma. Nogle håndterer det selv, og så har Bygghemma ingen styr, andre booker fragt gennem Bygghemmas system, og så ved de præcis, hvor alt er.

Nu ved jeg ikke hvordan byggevarer bookes, men for mere "normale" ting som sendes i pakker, har Bygghemma netop skiftet fra Schenker til DHL for det, som sendes til udleveringssteder. Til hjemmeleverancer bruger de lige nu DSV, men ambitionen er, at også det skal overføres til DHL - hvilket jeg ser som positivt, DSV ødelægger fanme alt.
 
  • Synes
stigarn
  • Laddar…
Sertac Karabas Sertac Karabas sagde:
Min oplevelse med Bygghemma har været ekstremt frustrerende og langt fra acceptabel. Jeg bestilte en hoveddør, sidelys og en Yale-lås til min villa, som i øjeblikket totalrenoveres. Bestillingen blev lagt den 21. april 2024, og selvom Yale-låsen blev leveret uden problemer, opstod der alvorlige problemer med resten af leveringen.

Først og fremmest fandt jeg ud af, at hoveddøren var blevet beskadiget under transporten. Dette efter utallige opkald og omstillinger til forskellige afdelinger, når jeg forsøgte at finde ud af, hvor min dør var, da håndværkerne på stedet havde brug for den. Transportfirmaet DSV meddelte mig, at døren var gået i stykker (PS Forstår ikke, hvordan man kan ødelægge en forbandet hoveddør) og jeg blev henvist tilbage til Bygghemma for mere information.

På trods af flere forsøg på at kontakte Bygghemma via både telefon og e-mail fik jeg uklare svar med e-mail opfølgning mellem med mindst 4-5 dages forsinkelse. Det er helt urimeligt. Den 19. maj, næsten en måned senere, blev jeg informeret om, at de sidelys jeg har købt var udsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg blev tilbudt en tilbagebetaling eller at acceptere det beskadigede produkt med en lille kompensation, men det er stadig ikke klart, hvad denne "lille skade" er, og jeg får ingen opfølgning.

Byggefirmaet er på stedet og kan ikke færdiggøre facade...

Sammenfattende har denne oplevelse med Bygghemma været den værste, jeg nogensinde har haft med nogen forhandler. Kundeservicen er under al kritik med uacceptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolut ikke Bygghemma. Hvis du overvejer at købe byggematerialer, råder jeg dig til at vende dig til Bauhaus i stedet, hvor kundeservicen er pålidelig, og du i det mindste får den støtte, du har brug for.
Bestilte legehus i aug/september. På lager ifølge hjemmesiden, men forstår at det er slutningen på sæsonen. Udsat til 3. januar og regner med flere udsættelser, da der nok ikke bliver lavet legehuse i dagene mellem jul og nytår. Bliver ikke meddelt. To uger inde i januar kommer fakturaen på op mod 10000kr. Ingen svar fra kundeservice, så meddeler fakturaselskabet direkte, at jeg først vil udsætte og senere bestride fakturaen (når bygghemma ikke har svaret og sidste betalingsdato er tæt på). Når bygghemma endelig svarer med ny dato, der virker taget-ud-af-hatten, og spørger om jeg stadig vil have det, siger jeg ja, men kun hvis I fjerner fakturaen indtil videre. Men nej, det KAN ikke lade sig gøre. De kan udsætte den en måned ad gangen. Fakturere for noget, der allerede er tre måneder forsinket uden at have varen på lager.. Afbestilte helt. Bestilte igen i april og fik så kun besked om ca. 3 ugers forsinkelse, men så kom den. Blev 1000kr billigere, så det var jo godt nok. Hele denne tid stod den som "på lager" på trods af, jeg nævnte det i mine e-mails til dem. Utrolig langsomme med svar, og et par af mine e-mails besvares slet ikke, trods både god tone og tydelige spørgsmål i punktform. Suk! Huset var pænt..
 
  • Synes
kashieda
  • Laddar…
B
Har ikke haft problemer med bygghemma, dog få bestillinger lavet derfra.

Dsv lykkedes også med at ødelægge en yderdør for mig. Der var rigtig dybe skader i døren, og håndtaget havde ridser, der var mange mm dybe. Helt fundersam over hvordan dsv lykkedes forårsage så mange skader.
 
  • Synes
stigarn
  • Laddar…
S Sernando sagde:
At skælde ud på et firma Bygghemma, når det er det andet firma DSV, som laver rod, er genialt dumt resonement 🤦🏼
Nej. Som slutkunder kan vi ikke frit vælge fragtfirma, den eneste måde vi kan boykotte DSV er også at boykotte dem, der ansætter dem. Flere burde lave den forbindelse, ellers er der alt for få måder at holde dårlige speditører ansvarlige for deres dumheder.

Sidste gang jeg bestilte fra bygghemma måtte jeg vente en måned på nogle elfakonsoler, der var på lager og skulle have været sendt direkte.
 
  • Synes
andreas_bygger og 2 andre
  • Laddar…
Jeg har lignende erfaring med bygghemma, elendige til at levere til tiden. To ud af tre bestillinger har jeg ringet for at tjekke hvor bestillingen var, hvornår den kommer, hvad der er sket. Ved begge gange er den kommet på afveje af speditøren, så måske ikke bygghemma's fejl egentlig. Ved begge gange har de til sidst sendt en ny bestilling, det skal de have ros for dog. Ved begge gange er den oprindelige bestilling så kommet nogle uger senere… så jeg har for så vidt tjent på disse bestillinger, men meget frustrerende når man har brug for tingene for at komme videre.
 
mnils sagde:
Bygghemma er dropship, de har ingen som helst kontrol over, hvor varerne er.

Handle hos Beijer i stedet, hvis det er større ting, jeg købte lige to ovenlys kupler, eksemplarisk håndteret og billigere end samme hos Hornbach.
Problemet med Beijer er priserne
 
Jeg har handlet på Bygghemma, fordi jeg har en person i min nærhed, der arbejder der og giver mig 15% rabat, men på grund af problemer med dem er det ikke værd det engang da.
 
  • Haha
Dauen og 1 anden
  • Laddar…
P
Imin Rudenlöv Imin Rudenlöv sagde:
Problemet med Beijer är priserna
For større ting kan man gå ind og tale med en sælger og få tilbud. Det gælder også ting, der ikke findes på deres web. Køber man et bræt ad gangen, bliver det dyrt!
 
Vi begik den fejl at bestille nogle ting fra bygghemma, heldigvis var det ikke nogen store beløb i sammenhængen. Der var en ting, vi havde kigget på som billigst muligt i en byggmax butik; de havde præcis den samme hos BH, men lidt dyrere, og en lignende som så betydeligt bedre og mere gennemtænkt og eksklusiv ud, men som var måske 40% dyrere, men da vi skulle bruge den ret meget i en periode, tog vi den. Da tingene endelig kom, havde de sendt den billigere i stedet, og da vi kontaktede kundeservice om, at de havde sendt den forkerte vare, og til sidst efter den sædvanlige lange ventetid fik svar, forsøgte de først bare at lyve noget lort sammen om, at den vi havde fået i stedet var meget bedre, og at de havde opgraderet os, og vi skulle være glade for det... Da vi svarede, at den jo tydeligvis er crap og billigere hos dem og endnu billigere hos byggmax, svarede de jaja, I gennemskuede os, den anden er udsolgt. Vi svarede så igen, at vi ville annullere købet eller have forskellen tilbage, og efter megen diskussion over lang tid fik vi nok næsten forskellen tilbage mellem den vi betalte for, og hvad vi fik. Men hvilket firma forsøger at sende et dårligere, billigere produkt i stedet uden varsel og derefter skændes om at betale forskellen tilbage? Man kan jo kun antage, at de gør det samme med dyrere varer, hvorfor skulle det være nogen forskel? Betale for en Husqvarna 450x og få en 415x, fordi 450 var udsolgt? De er egentlig bedre 🤩
 
  • Synes
kashieda og 1 anden
  • Laddar…
Selvom bygghemma er besværligt nogle gange, så har de gode priser og fungerer absolut, når man bestiller i god tid til projektet. I dit tilfælde bør du nok se over din egen adfærd, når du bestiller online mod en deadline med håndværkere på stedet en uge senere. En dag med 2 håndværkere koster vel som en yderdør, og lokale byggefirmaer har ofte budgetdøre for ikke så langt fra bygghemmas, lyder som en skæv risikofordeling.
 
Renholmen Renholmen sagde:
Selvom bygghemma er kringlet nogle gange, så har de gode priser og fungerer absolut, når man bestiller i god tid til projekt. I dit tilfælde bør du nok se over din egen opførsel, når du bestiller online mod en deadline med mænd på stedet en uge senere. En dag med 2 mænd koster vel som en yderdør, og lokale byggefirmaer har ofte budgetdøre, der ikke ligger så langt fra bygghemmas priser, lyder som en skæv risikofordeling.
De er jo umuligt at vide, hvad der er rimelig leveringstid hos dem, når varer, der angives at være "på lager", kan have 3 måneders leveringstid. Og det er, hvis man ikke skal beskæftige sig med kundeservice, der svarer på mail efter typisk 1-2 uger, hvis man ikke vil stå i 1,5 timers telefonkø og tale med "goddag yxskaft". Skal man have et halvt års planlægning og leje et depot til varerne i mellemtiden, synes du?

Nej, de går ikke at stole på oht.
 
  • Synes
Ninashka og 6 andre
  • Laddar…
Bygghemma som dropship kan fungere ved bestilling af enkelte varer. Min erfaring er, at det er lidt af et lotteri med levering og fragt dvs. ikke særlig pålideligt.
Den næste udfordring er selvfølgelig dropship, hvor de ikke har mulighed for at konsolidere varerne, hvilket i realiteten betyder, at man kan få fire forskellige leveringer på fire varer, som du skal være hjemme og modtage. Har du desuden en entreprenør i gang, så står man selv for risikoen, hvis noget er beskadiget eller forsinket, da håndværkere skal ombookes til meromkostning. I tilfælde af entreprenørarbejde er det absolut bedst, hvis man kan blive enige med håndværkerne om, at de bestiller materialet og håndterer det, dvs. de står for risikoen, hvis noget er beskadiget eller bliver forsinket. Normalt har de rabatter på materialet, hvor bestilleren skal betale et materialetillæg, hvilket jeg har anset for at være en fair deal for ikke at stå risikoen plus at håndværkerne håndterer al kommunikation med leverandøren, hvis noget er gået galt.
 
Nogle gange kan det være rart at købe materialet via håndværkerne, der er på stedet, selvom det måske ikke gik i dette tilfælde. Selvfølgelig kan det blive nogle kroner dyrere, men jeg forestiller mig, at det meste kører bedre, når byggerne håndterer materialerne.
 
  • Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.