77,258 læst ·
63 svar
77k læst
63 svar
Undgå Byggehjemme!
Når de endelig leverer og intet går i stykker, er de okay. Har bestilt fra dem mindst 20-40 gange gennem årene.
Sidst bestilte jeg græsgødning, som de bestilte direkte fra Xeed og for 100 kr billigere end Xeed selv. Okay jeg bestilte to forskellige slags gødning, hvor den ene var udsolgt på grund af "fejl på lagerbeholdning". Svarede at jeg ville have en anden slags i stedet, men inden de svarede 3 dage senere, havde de allerede nået at sende den ene pose, og jeg var nødt til at lægge en ny bestilling. (Ny ekspeditionsgebyr så jeg afslog)
Ellers har de en gang leveret 20 artikler til en badeværelsesrenovering. Kommoden var beskadiget, men de sendte en ny inden for 5 dage. Fik beholde den beskadigede, hvor bl.a. lågerne var hele, så har dem i reserve nu. Armaturbeslaget kom aldrig, og så ringede jeg direkte til producenten, som hjalp mig samme dag. Bygghemma hørte af sig efter 3 dage og meddelte, at de ventede på svar fra leverandøren 😅
Grillen fra Broil King, som jeg havde diverse problemer med, tog 6 måneder at løse med anmeldelse til ARN. Der gik 2-6 uger mellem mailsvarene, hvor de ville have billeder af billeder. Så pludselig film osv. osv. osv. Da ARN endelig kontaktede, kom der fart på dem. Fik en masse reservedele med posten samt halvdelen af købsprisen tilbage. Blev selvfølgelig nødt til at følge op på den lovede erstatning. "Vi har udbetalt" Nej, det har I ikke. "Vi dobbeltchecker med økonomi...oj, der var noget galt, så nu skal de komme" nej de kom ikke. "oj undskyld, økonomi ringer dig direkte og laver straks en direkte udbetaling" Nu kom pengene!! (2-3 arbejdsdage senere..)
Det er deres kundeservice, som er så utrolig dårlig over for kunderne. Men sandsynligvis også over for leverandørerne, de bestiller direkte fra. Jeg antager, at de kaster op på dem, men i betragtning af de store volumener de køber, er de nødt til at beholde dem.
Sidst bestilte jeg græsgødning, som de bestilte direkte fra Xeed og for 100 kr billigere end Xeed selv. Okay jeg bestilte to forskellige slags gødning, hvor den ene var udsolgt på grund af "fejl på lagerbeholdning". Svarede at jeg ville have en anden slags i stedet, men inden de svarede 3 dage senere, havde de allerede nået at sende den ene pose, og jeg var nødt til at lægge en ny bestilling. (Ny ekspeditionsgebyr så jeg afslog)
Ellers har de en gang leveret 20 artikler til en badeværelsesrenovering. Kommoden var beskadiget, men de sendte en ny inden for 5 dage. Fik beholde den beskadigede, hvor bl.a. lågerne var hele, så har dem i reserve nu. Armaturbeslaget kom aldrig, og så ringede jeg direkte til producenten, som hjalp mig samme dag. Bygghemma hørte af sig efter 3 dage og meddelte, at de ventede på svar fra leverandøren 😅
Grillen fra Broil King, som jeg havde diverse problemer med, tog 6 måneder at løse med anmeldelse til ARN. Der gik 2-6 uger mellem mailsvarene, hvor de ville have billeder af billeder. Så pludselig film osv. osv. osv. Da ARN endelig kontaktede, kom der fart på dem. Fik en masse reservedele med posten samt halvdelen af købsprisen tilbage. Blev selvfølgelig nødt til at følge op på den lovede erstatning. "Vi har udbetalt" Nej, det har I ikke. "Vi dobbeltchecker med økonomi...oj, der var noget galt, så nu skal de komme" nej de kom ikke. "oj undskyld, økonomi ringer dig direkte og laver straks en direkte udbetaling" Nu kom pengene!! (2-3 arbejdsdage senere..)
Det er deres kundeservice, som er så utrolig dårlig over for kunderne. Men sandsynligvis også over for leverandørerne, de bestiller direkte fra. Jeg antager, at de kaster op på dem, men i betragtning af de store volumener de køber, er de nødt til at beholde dem.
Senest redigeret:
Det finns flera anledningar att köpa byggmaterial via hantverkare... 😎Sertac Karabas sagde:
Min upplevelse med Bygghemma har varit extremt frustrerande och långt ifrån acceptabel. Jag beställde en ytterdörr, sidoljus och ett Yale-lås till min villa, som för närvarande totalrenoveras. Beställningen lades den 21 april 2024, och även om Yale-låset levererades utan problem, uppstod det allvarliga problem med resten av leveransen.
Först och främst fick jag reda på att ytterdörren hade skadats under transporten. Detta efter otaliga samtal och omkopplingar till olika avdelningar när jag försökte få reda på var min dörr fanns, eftersom snickarna på plats behövde den. Transportbolaget DSV meddelade mig att dörren hade gått sönder (PS Fattar inte hur man kan ha sönder en jävla ytterdörr) och jag blev hänvisad tillbaka till Bygghemma för mer information.
Trots flera försök att kontakta Bygghemma via både telefon och e-post fick jag oklara svar med e-post återkoppling mellan med minst 4-5 dagars fördröjning. Det är helt orimligt. Den 19 maj, nästan en månad senare, informerades jag om att sidoljusen jag har köpt var slut på lager med en oklar leveransdatum. Jag blev erbjuden en återbetalning eller att acceptera den skadade produkten med en liten kompensation, men det är fortfarande inte hur denna "lilla skada" är och får ingen återkoppling.
Byggarbetarna är på plats och kan inte bygga klart framsidan...
Sammanfattningsvis har denna erfarenhet med Bygghemma varit den sämsta jag någonsin haft med någon återförsäljare. Kundservicen är under all kritik med oacceptabelt långa svarstider. Jag rekommenderar absolut inte Bygghemma. Om du överväger att köpa byggmaterial, råder jag dig att vända dig till Bauhaus istället, där kundservicen är pålitlig och du åtminstone får det stöd du behöver.
Det lyder jo allerede på navnet, at det er dårligt, da jeg antager, at det er engelsk man sigter til, da shop er med derB Bästerortarn sagde:Ja og nej, det er bygghemma som har valgt speditør og trods tilbagevendende klager på rodede leverancer, leveringsskader etc. de sidste 5 år så fortsætter bygghemma med at bruge DSV så ...... Og eftersom det er med bygghemma (ikke DSV) man har en aftale så er det helt i sin ret at "pisse" 😄 på bygghemma.
Personligt synes jeg, at det er mere dumt ikke at kunne forstå et helt indlæg og hælde sig op på detaljer. Mit køb fra Badshop som er en anden front til Bygghemma blev først ordentligt forsinket og Badshop vægrede sig ved at hjælpe mig med at prøve at styre lev. til en nabo uden det var mig selv der måtte plage hos speditøren for at gøre en undtagelse og lev. tingene til naboen. At jeg lykkedes skyldtes nok mest, at på landet kender alle hinanden ......
Af to varer delt på tre kolli så var to kolli rigtig banket af DSV men heldigvis havde producenterne emballeret meget godt så det var ingen fare.
Ang. bygghemma er de som sagt forholdsvis berygtede for leveringsrod og at være meget svære at få fat på og at have at gøre med, præcis som mange andre firmaer indenfor BHG Group. De har simpelthen gjort det til en forretningsidé at sælge billigt og om/når det går galt forsøge at trætte kunden, indtil den giver op.
Udover egne erfaringer har jeg fra min omgivelse hørt alt fra dårlige til direkte katastrofale anmeldelser om skønsmæssigt 7-8 af BHG's forskellige firmaer. Og problemerne er ungefær de samme. Desuden forekommer bygghemma adskillige gange på Råd&Röns sorte liste.
Min oplevelse af Bygghemma er dog det samme, der bliver ikke flere bestillinger derfra for mit vedkommende.
Jeg har bestilt fra bygghemma 5 gange både større og mindre leveranser.
Alt har gået så glat som muligt og leveret i tide.
Tror det er Postnord som har leveret hver gang undtagen når jeg bestilte garderobedøre måske det var et andet selskab som leverede.
Alt har gået så glat som muligt og leveret i tide.
Tror det er Postnord som har leveret hver gang undtagen når jeg bestilte garderobedøre måske det var et andet selskab som leverede.
Som sagt, Bygghemma er vel dropshipping og dermed afhængig af, at forskellige leverandører holder deres opgaver.
Så, hvis jeg ikke husker forkert, er det samme virksomhedskoncern/ledelse som Outl1. Forskellen er, at Outl1 siger, de har lager, hvilket ikke altid stemmer, og man må vente 3 måneder på, at tingene kommer fra Kina.
Så, hvis jeg ikke husker forkert, er det samme virksomhedskoncern/ledelse som Outl1. Forskellen er, at Outl1 siger, de har lager, hvilket ikke altid stemmer, og man må vente 3 måneder på, at tingene kommer fra Kina.
Fasst Bygghemma group har jo masser af tråde på nettet om, hvor dårlige de er. Folk synes at tænke "det gælder ikke mig" .Sertac Karabas sagde:
Min oplevelse med Bygghemma har været ekstremt frustrerende og langt fra acceptabel. Jeg bestilte en yderdør, sidelys og en Yale-lås til min villa, som i øjeblikket totalrenoveres. Bestillingen blev lagt den 21. april 2024, og selvom Yale-låsen blev leveret uden problemer, opstod der alvorlige problemer med resten af leverancen.
Først og fremmest fandt jeg ud af, at yderdøren var blevet beskadiget under transporten. Dette efter utallige opkald og omstillinger til forskellige afdelinger, da jeg forsøgte at finde ud af, hvor min dør var, eftersom snedkerne på stedet havde brug for den. Transportfirmaet DSV meddelte mig, at døren var gået i stykker (PS Forstår ikke, hvordan man kan ødelægge en skide yderdør) og jeg blev henvist tilbage til Bygghemma for mere information.
Trods flere forsøg på at kontakte Bygghemma via både telefon og e-mail fik jeg uklare svar med e-mail-tilbagemeldinger med mindst 4-5 dages forsinkelse. Det er helt urimeligt. Den 19. maj, næsten en måned senere, blev jeg informeret om, at sidelysene, jeg havde købt, var udsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg blev tilbudt en tilbagebetaling eller at acceptere det beskadigede produkt med en lille kompensation, men det er stadig ikke klart, hvad denne "lille skade" er og får ingen tilbagemelding.
Byggearbejderne er på stedet og kan ikke færdiggøre forsiden...
Sammenfattende har denne erfaring med Bygghemma været den værste, jeg nogensinde har haft med nogen forhandler. Kundeservice er under al kritik med uacceptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolut ikke Bygghemma. Hvis du overvejer at købe byggematerialer, råder jeg dig til at vende dig til Bauhaus i stedet, hvor kundeservice er pålidelig, og du i det mindste får den støtte, du har brug for.
Og så får vi en til tråd.
Allerede for 4 år siden købte en ven til mig en havetraktor via BHG, og den kom med forkert monteret klippeaggregat og ødelagt batteri. Det tog en måned for dem at svare på hans henvendelse. Men han fik i det mindste et nyt batteri, da han tog til deres "butik" i Sollentuna. Men alt, der var fejlmonteret, måtte han selv rette.
Men som sagt. Hvis man havde googlet Bygghemma, ville man have fået eksisterende tråde og allerede indset, at det var dårlige.
@Sertac Karabas Indrøm, at du valgte Bygghemma, fordi de var billigst
Så indser folk det. Desværre. At man får, hvad man betaler for. Havde jeg haft et kritisk byggeri, som står stille, havde jeg måske ikke købt varerne på en webhandel.
Det er visse gange, det er godt at have kontakt med de lokale byggemarkeder (som ikke er så meget dyrere, som man kan tro)
Hvis du skriver sådan. Så forstår jeg, hvorfor de ikke svarer digM Myckling sagde:Døre og Bygghemma/DSV synes populære. Nedenfor en af alle mine e-mails til Bygghemma efter at jeg bestilte inderdøre:
Til: kundservice@bygghemma.se <kundservice@bygghemma.se>
Emne: VB: [2022BGH268627]
Jeg har endnu ikke fået nogen tilbagemelding på dette! Er nu så træt af denne sag og af at have døre liggende i stuen. Kaster dem snart ud på fortovet, så kan I hente dem når I vil, og køber døre et andet sted.
Generelt er det vel præcis sådan. Selv de mest værdiløse selskaber er jo gode, når de lykkes.J JoE1090 sagde:Jeg har i de seneste 3 år handlet for 6-cifrede beløb på Bygghemma, og det har fungeret meget godt bortset fra i et tilfælde, hvor de f*ckede op godt og grundigt. En god person i kundeservice løste dog det. Hvis jeg ikke har taget fejl, så ejes Bygghemma af Beijer, som jeg undgår, da priserne ofte er ren ocker. Hornbach er ellers mit absolutte førstevalg.
Man mærker jo, hvor godt et firma egentlig er, når der opstår problemer.
Bygghemma har en elendig kundeservice, er som en teflonpande.Sertac Karabas sagde:
Min oplevelse med Bygghemma har været ekstremt frustrerende og langt fra acceptabel. Jeg bestilte en hoveddør, sidelys og en Yale-lås til min villa, som i øjeblikket totalrenoveres. Bestillingen blev afgivet den 21. april 2024, og selvom Yale-låsen blev leveret uden problemer, opstod der alvorlige problemer med resten af leveringen.
Først og fremmest fandt jeg ud af, at hoveddøren var blevet beskadiget under transporten. Dette efter utallige opkald og omdirigeringer til forskellige afdelinger i forsøget på at finde ud af, hvor min dør blev af, da snedkerne på stedet havde brug for den. Transportfirmaet DSV meddelte mig, at døren var gået i stykker (PS Fatter ikke hvordan man kan ødelægge en forbandet hoveddør) og jeg blev henvist tilbage til Bygghemma for mere information.
Trods flere forsøg på at kontakte Bygghemma via både telefon og e-mail fik jeg uklare svar med e-mail-opfølgning med mindst 4-5 dages forsinkelse. Det er helt urimeligt. Den 19. maj, næsten en måned senere, blev jeg informeret om, at de sidelys jeg har købt var udsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg blev tilbudt en tilbagebetaling eller at acceptere det beskadigede produkt med en lille kompensation, men det er stadig ikke klart, hvad denne "lille skade" er og får ingen opfølgning.
Byggearbejderne er på stedet og kan ikke færdiggøre forsiden...
Sammenfattende har denne oplevelse med Bygghemma været den værste jeg nogensinde har haft med nogen forhandler. Kundeservicen er under al kritik med uacceptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolut ikke Bygghemma. Hvis du overvejer at købe byggematerialer, råder jeg dig til at henvende dig til Bauhaus i stedet, hvor kundeservicen er pålidelig, og du i det mindste får den støtte, du har brug for.
Synes at det trods problemer har fungeret godt at handle fra dem. Helt ok service og hjælp når der blev fejl.
https://www.byggahus.se/forum/threads/bygghemma-reklamationstid.528185/page-2#post-5879757
https://www.byggahus.se/forum/threads/bygghemma-reklamationstid.528185/page-2#post-5879757
Stemmer ind i koret: Undgå bygghemma!
Lagde en ordre for to uger siden med byggematerialer, der var på lager "leveringstid 2-5 dage" og var ude i god tid. Så tænkte jeg ikke mere over det. Da jeg skal bygge i weekenden tænkte jeg, hvorfor får jeg ikke leveringsmeddelelse, der er jo gået to uger. Bemærk, ordrebekræftelse er sendt og ordren allerede betalt.
Går ind på "mine sider" - ordren findes ikke. Ringer kundeservice. Ordren findes ikke. "Noget må være gået galt i teknikken, de opdaterede platformen for et stykke tid siden, det skete måske da," siger kundeservice. ØØØHH Ok, tak.
At ordrer forsvinder i den blå luft var måske acceptabelt i 1999 men næppe i dag, hvad! Helt utroligt egentlig. At ordrer forsvinder i systemet er jo typ det alvorligste, der kan ske. Testkører de ikke ordentligt før opdatering eller har de haft et systemcrash? Hvem ved, men uanset er det mærkeligt, at de ikke har processer, der fanger dette op, og meddeler kunden. Ser ud til at være Avensia, der har bygget deres platform...
Medarbejderen siger, at de "annullerer ordren" og betaler tilbage. OK OK. Jeg siger, men læg en ny ordre så. "nej det kan vi ikke, det må du gå ind og lægge en ny ordre selv". MEN HVAD F-N.
Bygghemma bedømmelse: 1/10.
Lagde en ordre for to uger siden med byggematerialer, der var på lager "leveringstid 2-5 dage" og var ude i god tid. Så tænkte jeg ikke mere over det. Da jeg skal bygge i weekenden tænkte jeg, hvorfor får jeg ikke leveringsmeddelelse, der er jo gået to uger. Bemærk, ordrebekræftelse er sendt og ordren allerede betalt.
Går ind på "mine sider" - ordren findes ikke. Ringer kundeservice. Ordren findes ikke. "Noget må være gået galt i teknikken, de opdaterede platformen for et stykke tid siden, det skete måske da," siger kundeservice. ØØØHH Ok, tak.
At ordrer forsvinder i den blå luft var måske acceptabelt i 1999 men næppe i dag, hvad! Helt utroligt egentlig. At ordrer forsvinder i systemet er jo typ det alvorligste, der kan ske. Testkører de ikke ordentligt før opdatering eller har de haft et systemcrash? Hvem ved, men uanset er det mærkeligt, at de ikke har processer, der fanger dette op, og meddeler kunden. Ser ud til at være Avensia, der har bygget deres platform...
Medarbejderen siger, at de "annullerer ordren" og betaler tilbage. OK OK. Jeg siger, men læg en ny ordre så. "nej det kan vi ikke, det må du gå ind og lægge en ny ordre selv". MEN HVAD F-N.
Bygghemma bedømmelse: 1/10.
Moderator
· Stockholm
· 57 806 indlæg
Som sagt, regn ikke med at de betaler tilbage, du bliver nødt til at plage. Eller hvis du har betalt med kreditkort så reklamer direkte til kreditkortfirmaet. Så får du dine penge tilbage. Og bygghemma må kæmpe med kreditkortfirmaet.maskeradeproggaren sagde:
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 832 indlæg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1,832 indlæg
