18,721 læst ·
79 svar
19k læst
79 svar
Totalrenovering - Skal dampspærre sættes op eller ej??
Witten,mattiasp sagde:
Jeg er ganske vist ikke bygningsfysiker men teknisk fysiker, tror heller ikke på nisser, men det ville være sjovt med en praktisk test... Jeg tager en papirpose som underbukser, du bruger plastik, så sammenligner vi oplevelserne efter en dag. Eller skal vi prøve som handsker?
Emnet (TS spørgsmålet) vi diskuterede var, hvorvidt det er passende at sætte en damptæt dug, når også ydersiden er tæt. Den foreslåede løsning var i dette specifikke tilfælde en hygroskopisk isolering (med dampspærre).W witten sagde:
Derefter begyndte nogen at skrive om huse, der ånder, og en anden proklamerede plastens fortræffelighed i alle situationer, men det lægger vi til side.
Som ingeniør inden for et andet område, men med min andel af fysikstudier, ville det være interessant at høre en fysikers opfattelse om dette.
Okay, tråden havde nok bevæget sig til siden.
Nej aldrig dobbelte damptætte lag, det er rigtigt. Foreslået løsning med dampbremse lyder fornuftigt, dampgennemgangsmodstanden på den ydre dug virker ukendt men den svarer sikkert ikke til plast så det går nok godt.
Nej aldrig dobbelte damptætte lag, det er rigtigt. Foreslået løsning med dampbremse lyder fornuftigt, dampgennemgangsmodstanden på den ydre dug virker ukendt men den svarer sikkert ikke til plast så det går nok godt.
Klik her for at svare