30,890 læst ·
93 svar
31k læst
93 svar
Renovere en betontrappe selv(?)
Det skal jeg teste, kan blæse noget skidt væk fra nederdelen som også er i stykker så det bliver lettere at reparere.
Må bestille en A46 og tage det weekenden v26 men så ved man jo hvordan vejret bliver hvis man har tænkt sig at arbejde udendørs....
Må bestille en A46 og tage det weekenden v26 men så ved man jo hvordan vejret bliver hvis man har tænkt sig at arbejde udendørs....
Aj tænkte jeg først.. men så er det jo sådan at armering i sig selv af det jeg ved er almindelig ubehandlet jern - altså at det ruster (hvilket er mærkeligt). Man kan jo ikke holde på med hammerite typ på et stykkenino sagde:
Herlig forslag i tråden så længe! Tid til at begynde at læse sig ind i beton, A46, primers og overfladebehandling. Noget at tage fat i med sund fornuft i hvert fald.
Velkommen! Først skal jeg rydde op i en forfærdelig rabat og selvfølgelig købe materialet til trappen - starter snartO Oxymoron sagde:
Tager billeder undervejs og nævner overvejelser og problemer, jeg vil løse.
Hvad for pudsemørtel skal man bruge?
En ven af mig sagde, at han brugte Murbruk B til alting, han er i branchen, så jeg ville tro, at han har lidt styr på det i hvert fald.
Overvejer om det skal være en hårdere mørtel, da det er sokkel?
Måske lidt ekstra cement i? Jeg har ingen styr på det
En ven af mig sagde, at han brugte Murbruk B til alting, han er i branchen, så jeg ville tro, at han har lidt styr på det i hvert fald.
Overvejer om det skal være en hårdere mørtel, da det er sokkel?
Måske lidt ekstra cement i? Jeg har ingen styr på det
Har fået for mig at man skal have et hårdt mørtel når det er udendørs og sokkel, for at det skal holde bedre mod skader osv, ved ikke om jeg har hørt det af nogen eller om det er noget jeg har fundet på selvG Ganescha sagde:
Tror det får blive B mørtel, kostede 50:-/sækken på Byggmax
Nja startet op har det vel ikke rigtigt men jeg er begyndt at overveje det i det mindste
Skal skifte et vindue til et mindre, ses på det sidste billede jeg lagde op, og mure et andet til så jeg må vel regne med mindst en weekend, hvordan man nu skal finde den tid
Bygningsbevarer
· Malmö
· 256 indlæg
B-brug på betonen er korrekt, og det er vigtigt, at man grunder ordentligt først med rødfoundation/grundningsbrug a.
Men i dit tilfælde har du maling tilbage, hvilket vil gøre det meget sværere at ordne selv, og ved du om det er plastikmaling eller ej?
Maling giver ujævn tørretid, dårlig vedhæftning og glid, så du skal have tålmodighed, når du både påfører grunden og skal skure.
Jeg ville i stedet have brugt ef therm på siden med plastiknet og så filta en gang til med det samme. Dyrere brug, men lettere for dig at få det til at sidde fast og blive pænt, eftersom væggen allerede er lige, og dette brug påfører man med et stål og fastgør nettet med en spartel.
Skal du også ordne trappens overside, er det kun betonprodukter, der gælder, da det er en slidflade.
Sto gm1 eller sika 723 er gode betonprodukter, der er åbne, og ønsker du vandafvisning, så findes Sika k1.
Men i dit tilfælde har du maling tilbage, hvilket vil gøre det meget sværere at ordne selv, og ved du om det er plastikmaling eller ej?
Maling giver ujævn tørretid, dårlig vedhæftning og glid, så du skal have tålmodighed, når du både påfører grunden og skal skure.
Jeg ville i stedet have brugt ef therm på siden med plastiknet og så filta en gang til med det samme. Dyrere brug, men lettere for dig at få det til at sidde fast og blive pænt, eftersom væggen allerede er lige, og dette brug påfører man med et stål og fastgør nettet med en spartel.
Skal du også ordne trappens overside, er det kun betonprodukter, der gælder, da det er en slidflade.
Sto gm1 eller sika 723 er gode betonprodukter, der er åbne, og ønsker du vandafvisning, så findes Sika k1.
Bygningsbevarer
· Malmö
· 256 indlæg
To forskellige som skriver, trådstarters trappe havde jeg repareret med sto gm1/Sika 723, så filtet hele to gange med samme, så det bliver som en ny trappe.
Japp 2 forskellige som skriverL Lerstenstegel sagde:B-brug på betonen er korrekt, og det er vigtigt, at man grunder ordentligt inden med rødgrund/grundningsbrug a.
Men i dit tilfælde har du maling tilbage, som vil gøre det meget sværere at fikse selv, og ved du, om det er plastikmaling eller ej?
Maling gør ujævn tørretid, dårlig vedhæftning og glid, så du skal have tålmodighed, når du påfører både grunden og skal skrubbe.
Jeg ville i stedet have brugt ef therm på siden med plastnet og derefter filtret en gang til med det samme. Dyrere brug, men lettere for dig at få det til at holde sig og blive pænt, da væggen allerede er lige, og dette brug påfører man med et stål og fastgør nettet med en spartel.
Skal du fikse oversiden af trappen også, er det kun betonprodukter, der gælder, da det er en slidflade.
Sto gm1 eller sika 723 er gode betonprodukter, der er åbne vil du have vandafvisning, så findes Sika k1
Men det er mig, der har maling tilbage
Kommer til at banke det meste ned, resten kommer jeg til at flexe væk eller skrabe.
Oversiden skal også renoveres, helst inden vinteren, kommer til at bruge Ardex A46 og E100 tilsats for at reparere alle mindre skader, så bliver det STO og et navn, som jeg har mistet nu, men tror jeg har skrevet det i tråden, kan brydes i valgfri kulør og få med skridsikring


