61,411 læst ·
252 svar
61k læst
252 svar
Overdækning
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
· 6 289 indlæg
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
- 6,289 indlæg
Det jeg ikke forstår er, at det virker meget sværere at montere bagved vindpappen og min erfaring med sådan noget er, at håndværkeren vil tage en genvej. Men dette virker til at indebære mere og ikke mindre arbejde.E Evalarsson36 sagde:
Der mangler måske stadig nogen information her.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 010 indlæg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6,010 indlæg
At kalde nogen dum i hovedet er ikke særligt konstruktivt.
Svenskt trä har to forskellige varianter for, hvordan overblekk monteres. Den ene måde er under spikregeln, og den anden er under vindskyddet.
https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/vaggar/
Svenskt trä har to forskellige varianter for, hvordan overblekk monteres. Den ene måde er under spikregeln, og den anden er under vindskyddet.
https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/vaggar/
....men alt to er jo bare aktuel, når man ikke har en "traditionel" vinduesfoder. Ellers havner man jo midt på en overflade af vindskydd. Alt to er jo bare aktuel, når man ikke har en foder og dermed kommer til vindskyddet i tilslutning til vinduet. Eller?S sinuslinus sagde:
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
· 6 289 indlæg
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
- 6,289 indlæg
I det eksempel jeg linkede til, hvordan får du overblikket ind gennem vindpappen? Skærer du hul i den, eller lader du den slutte over blekket?S sinuslinus sagde:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 010 indlæg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6,010 indlæg
Virker rimeligt.MathiasS sagde:
Er i hvert fald bag sømmelisten, ikke på sømmelisten som foreslået tidligere i tråden.
Hans genvej i dette er at forminske mig og slippe for at rette op på sin egen fejl.Farstatjej90 sagde:
Så må man lade være med at nedgøre folk og have en dårlig attitude faktisk.S sinuslinus sagde:
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
· 6 289 indlæg
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
- 6,289 indlæg
Hovedproblemet er, at han ikke vil udbedre fejl, der er opstået i renoveringen. Og undskylder blandt andet med, at overblecket skulle sidde forkert, så det kan ikke udbedres. Så det er lidt begge dele. Han har en dårlig opførsel generelt og blander sig blandt andet i mit privatliv og spurgte f.eks. om min mandlige ven er min kk. Jeg vil bare have fakta, så jeg ved, at han bare snakker vrøvl. Overvejer at anmelde ham til Arn bare fordi han har en så elendig attitude.Farstatjej90 sagde:
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
· 6 289 indlæg
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
- 6,289 indlæg
Det lyder som om han er dum i hele hovedet. Hvad hedder idioten og hans firma? Vil ikke komme til at hyre dåren.E Evalarsson36 sagde:Hovedproblemet er, at han ikke vil udbedre fejl, der er opstået under renoveringen. Og han skyder blandt andet skylden på, at afdækningspladen skulle sidde forkert, så det kan ikke udbedres. Så det er lidt både og. Han har en generelt dårlig opførsel, og han blander sig blandt andet i mit privatliv og spurgte f.eks. om min mandlige ven er min elsker. Vil bare have fakta, så jeg ved, at han bare vrøvler. Overvejer at anmelde ham til Forbrugerklagenævnet bare fordi han har en så elendig attitude.
Jeg synes, selve det tekniske spørgsmål egentlig er helt sekundært. Hvis det ikke er en meget stor fejl, ville jeg have klippet kontakten direkte og skrevet hans navn her.
Afhængigt af hvordan renoveringen er udført, kan tømrerens forslag være korrekt ud fra en ældre konstruktion og behøver ikke at være en dårlig løsning. Derimod ved nybyggeri placerer man det over vindskyddet eller lægterne, hvis det er en stående almindelig lockpanel.
Vi ved jo ikke, hvordan væggen og renoveringen er konstrueret/udført, og derfor må vi gætte, da den information mangler.
Vi ved jo ikke, hvordan væggen og renoveringen er konstrueret/udført, og derfor må vi gætte, da den information mangler.