Farstatjej90
E Evalarsson36 sagde:
Ja lock er præcis det. Ja montering bagved vindpapp er jo bullshit og bare en måde for ham at undslippe og sige at dette begriber ikke du lille tøs. Overvejer faktisk at anmelde til Arn. Fordi han har så elendig en attitude
Det jeg ikke forstår er, at det virker meget sværere at montere bagved vindpappen og min erfaring med sådan noget er, at håndværkeren vil tage en genvej. Men dette virker til at indebære mere og ikke mindre arbejde.

Der mangler måske stadig nogen information her.

• Synes
UffePlåtis og 7 andre
  • Laddar…
S
  • Synes
UffePlåtis og 13 andre
  • Laddar…
S sinuslinus sagde:
At kalde nogen dum i hovedet er ikke særligt konstruktivt.

Svenskt trä har to forskellige varianter af, hvordan overbleck monteres. Den ene måde er under spikregeln, og den anden er under vindskyddet.

[link]
....men alt to er jo bare aktuel, når man ikke har en "traditionel" vinduesfoder. Ellers havner man jo midt på en overflade af vindskydd. Alt to er jo bare aktuel, når man ikke har en foder og dermed kommer til vindskyddet i tilslutning til vinduet. Eller?

Farstatjej90
S sinuslinus sagde:
At kalde nogen dum i hovedet er ikke særligt konstruktivt.

Svenskt træ har to forskellige varianter for, hvordan overblik monteres. Den ene måde er under sømregelet, og den anden er under vindsikringen.

[link]
I det eksempel jeg linkede til, hvordan får du overblikket ind gennem vindpappen? Skærer du hul i den, eller lader du den slutte over blekket?

Farstatjej90 Farstatjej90 sagde:
I det eksemplet jeg linkede til, hvordan får du overblikket ind gennem vindpappen? Skærer du hul i den eller lader du den slutte over blikket?
Se på træguidens eksempel, det er for en anden konstruktion.

S
MathiasS MathiasS sagde:
....men alt två er jo bare aktuel, når man ikke har et "traditionelt" vinduesfoder. Ellers havner man jo midt på en flade af vindbeskyttelse. Alt to er jo bare aktuelt, når man ikke har et foder og dermed kan nå vindbeskyttelsen i tilslutning til vinduet. Eller?
Virker rimeligt.
Er i hvert fald bag sømmelisten, ikke på sømmelisten som foreslået tidligere i tråden.

• Synes
janusz_w og 1 anden
  • Laddar…
Farstatjej90
MathiasS MathiasS sagde:
Kig på træguidens eksempel, det er for en anden konstruktion.
Jeg fandt ikke det rigtige, det var linket til en side med masser af information, som ikke handler om dette.

S
Jeg fandt det ikke, det var linket til en side med en masse information, som ikke handler om dette.
Klik på "vindue i ydervæg "

Farstatjej90
Hvis jeg forstår tegningerne korrekt, er disse alternativer funktionelt ens, men hvis man allerede har monteret vindpapp, er den ene metode mere besværlig.

Det jeg ikke forstår er, at det virker meget sværere at montere bag vindpappen, og min erfaring med sådan noget er, at håndværkeren vil tage en genvej. Men dette ser ud til at indebære mere og ikke mindre arbejde.

Der mangler måske stadig nogle oplysninger her.
Hans genvej i dette er at forminske mig og slippe for at rette op på sin egen fejl.

• Vred
perror
  • Laddar…
S sinuslinus sagde:
At kalde nogen dum i hovedet er ikke særlig konstruktivt.

Svenskt træ har to forskellige varianter af, hvordan overbleck monteres. Den ene måde er under sømmereglen, og den anden er under vindbeskyttelsen.

[link]
Så må man lade være med at nedgøre folk og have en dårlig attitude faktisk.

• Synes
LURIGLANA og 1 anden
  • Laddar…
Farstatjej90
E Evalarsson36 sagde:
Hans genvej i dette er at nedgøre mig og undgå at rette sin egen fejl.
Er dette primært en teknisk fejl eller en social fejl i dine øjne? Jeg vil bare forstå, hvad hovedproblemet er.

• Synes
UffePlåtis og 11 andre
  • Laddar…
Er dette først og fremmest en teknisk fejl eller en social fejl i dine øjne? Jeg vil bare forstå, hvad hovedproblemet er.
Hovedproblemet er, at han ikke vil udbedre fejl, der er opstået i renoveringen. Og undskylder blandt andet med, at overblecket skulle sidde forkert, så det kan ikke udbedres. Så det er lidt begge dele. Han har en dårlig opførsel generelt og blander sig blandt andet i mit privatliv og spurgte f.eks. om min mandlige ven er min kk. Jeg vil bare have fakta, så jeg ved, at han bare snakker vrøvl. Overvejer at anmelde ham til Arn bare fordi han har en så elendig attitude.

• Haha
  • Trist
MONTREAL og 3 andre
  • Laddar…
Farstatjej90
E Evalarsson36 sagde:
Hovedproblemet er, at han ikke vil udbedre fejl, der er opstået under renoveringen. Og han skyder blandt andet skylden på, at afdækningspladen skulle sidde forkert, så det kan ikke udbedres. Så det er lidt både og. Han har en generelt dårlig opførsel, og han blander sig blandt andet i mit privatliv og spurgte f.eks. om min mandlige ven er min elsker. Vil bare have fakta, så jeg ved, at han bare vrøvler. Overvejer at anmelde ham til Forbrugerklagenævnet bare fordi han har en så elendig attitude.
Det lyder som om han er dum i hele hovedet. Hvad hedder idioten og hans firma? Vil ikke komme til at hyre dåren.

Jeg synes, selve det tekniske spørgsmål egentlig er helt sekundært. Hvis det ikke er en meget stor fejl, ville jeg have klippet kontakten direkte og skrevet hans navn her.

• Synes
Dilato
  • Laddar…
Afhængigt af hvordan renoveringen er udført, kan tømrerens forslag være korrekt ud fra en ældre konstruktion og behøver ikke at være en dårlig løsning. Derimod ved nybyggeri placerer man det over vindskyddet eller lægterne, hvis det er en stående almindelig lockpanel.
Vi ved jo ikke, hvordan væggen og renoveringen er konstrueret/udført, og derfor må vi gætte, da den information mangler.

• Synes
UffePlåtis og 4 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.