Farstatjej90
FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland sagde:
Selv om personen siger mærkelige ting til dig, behøver du vel ikke "kalde" ham noget? Afbryd arbejdet og bed ham gå, så behøver du ikke spilde energi på sådan en person.
Mærkelige ting? Seksuel chikane kaldes det.

• Synes
Tornugglan og 6 andre
  • Laddar…
FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland sagde:
Selv hvis personen siger mærkelige ting til dig, behøver du vel ikke "kalde" ham noget? Afbryd arbejdet og bed ham om at gå, så behøver du ikke spilde energi på sådan en person.
Arbejdet har han selv afbrudt, og nej, ingen flere renoveringer med ham.

Hvordan vil du have, at overblecket skal monteres?
Hvordan er det monteret nu?
Det skal bestemt ikke monteres kun under dækbrædderne, hvis det er en stående panel med dæk- og bundbræt.

• Synes
UffePlåtis
  • Laddar…
E Evalarsson36 sagde:
Hvad baserer du det på?
I princippet alt du skriver...

• Synes
MONTREAL og 2 andre
  • Laddar…
Hammarskallen Hammarskallen sagde:
I princippet alt du skriver...
Udvikle

H Hegge_ sagde:
Hvordan vil du have, at overblikket skal monteres?
Hvordan er det monteret nu?
Det skal bestemt ikke monteres kun under lågene, hvis det er en stående panel med låg og bundbræt.
Hvorfor? Har du uddannelse i dette?

• Wow
  • Haha
UffePlåtis og 1 anden
  • Laddar…
Som nødløsning kan det placeres på panelbrædder under dækbrædder ved renovering, vinduesudskiftning, etc.
Men det kan ikke besvares uden at kende til, hvordan konstruktionen ser ud, og årsagen til, hvorfor man træffer det valg.

• Synes
Christin Olsson og 1 anden
  • Laddar…
P
E Evalarsson36 sagde:
Jeg har en diskussion med min tømrer om, hvordan inddækningen skal sidde. Vi er ikke helt enige. Er der nogen her, der er blikkenslager, som kan vise billeder af, hvordan det skal se ud? Træpanel
Hej jeg er løsvirkesbygger og har bygget over 50 huse i løsvirke.

Ved nyproduktion skal inddækningen monteres indenfor vindspærren/duken alternativt gips eller asfaboard, for at kondens og drivvand ikke skal skade konstruktionen.
Ved renovering, udskiftning af vinduer mm. er der anerkendte metoder, hvis det ikke er muligt at få inddækningen bag vindspærren uden at demontere al panel ovenover, derfor kan man lægge inddækningen mod vindspærren alternativt mod liste afhængigt af, hvordan konstruktionen ser ud.

Mvh Janne

• Synes
SusoDus og 11 andre
  • Laddar…
P
E Evalarsson36 sagde:
Ser mange som monteret bare under lågene. Er det forkert?
Ja det er forkert.

• Synes
UffePlåtis og 1 anden
  • Laddar…
Janu78 sagde:
Hej jag är løsvirkebyggare og har bygget over 50 huse i løsvirke.

Ved nybyggeri skal overblik monteres inden for vindtætningspappen/duken alternativt ydergips eller asfaboard for at kondens og slagregn ikke skal skade stammerne.
Ved renovering, udskiftning af vinduer osv. er der etablerede metoder om, at det ikke er muligt at få overblikket bag vindtætningslaget uden at demontere al panelet ovenfor, derfor kan man placere blikket mod vindtætningslaget alternativt mod sømlekten afhængigt af, hvordan konstruktionen ser ud.

Mvh Janne
Tak
Bruges asfaboard stadigvæk?

• Synes
Christin Olsson
  • Laddar…
P
E Evalarsson36 sagde:
Tak
Bruges asfaboard stadig?
Ja, Hm-hus i Göteborg bygger med dette jeg kender flere tømrere, der bruger det.

Tal med din tømrer om dette. Et tip er at undgå at komme i clinch med en håndværker da de ofte ikke er så socialt dygtige til diskussioner om deres håndværk ofte prestige. hvilket er trist i sig selv.

• Synes
MONTREAL og 1 anden
  • Laddar…
Janu78 sagde:
Ja det er forkert.
Behøver ikke at være forkert i visse situationer af renovering. Er den eneste mulighed at placere ovenpå panelbrædder, så gør man.
Men det kræver så en plade som laves med en let buk i overkanten af metallet, f.eks. 10 mm fra kanten. Hvor kanten presses ind mod panelbrættet ved montering. Derefter bør maling udføres, så farven går lidt ud over metallet.

P
A AndersS sagde:
Behøver ikke være forkert i visse situationer af renovering. Er eneste alternativ at placere ovenpå panelbrædder så gør man.
Men det kræves da et inddækningsblik der laves med en let buk ind i overkant på pladen, fx 10 mm fra kanten. Hvor kanten presses ind mod panelbrættet ved montering. Derefter bør maling udføres så malingen går lidt ud over pladen.
Jeg ved, at der er mange, der gør på denne måde, men det gør ikke, at det er korrekt udført, der findes mange gør-det-selv-byggere i vores aflange land.
Og det kan fungere afhængigt af hvor vejrudsat facaden er. Men gør et byggefirma det, og panelet rådner eller endnu værre, at vandet finder vej ind i konstruktionen, så bliver det besværligt for byggefirmaet i en tvist at hævde, at jeg har set andre gøre det.

• Synes
UffePlåtis
  • Laddar…
Janu78 sagde:
Ja Hm-hus i Göteborg bygger med detta jeg ved et flere håndværkere som bruger det.

Tal med din håndværker om dette, et tip er at ikke gå i clinch med en håndværker da de ofte ikke er så socialt dygtige til diskussioner om deres håndværk ofte prestige. hvilket er trist i sig selv.
Too late 😏

P
E Evalarsson36 sagde:
Too late 😏
Uha da ok jeg forstår, held og lykke!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.