Jeg har en diskussion med min tømrer om, hvordan overblikket skal sidde. Vi er ikke helt enige. Er der nogen her, der er blikkenslager, som kan vise billeder af, hvordan det skal se ud? Træpanel

• Synes
Hellwiz
  • Laddar…
Opvikket på blecket skal op bag panelet.

• Synes
UffePlåtis og 2 andre
  • Laddar…
J Joak sagde:
Opbøjningen på blikket skal op bag panelet.
Er du blikkenslager? Har du billede? Der er meget lille gumman fra min tømrer nemlig. Han vil have blikket bag vindtætningen. Jeg kan ikke se, hvordan det skal gøres. Jeg vil bare have sort på hvidt, at han er dum i hovedet nemlig.

• Synes
  • Haha
  • Wow
  • Elsker
Hellwiz og 13 andre
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 sagde:
[link]

Det verkar afhandlet tidligere, tjek om info findes her f.eks.
Fatter faktisk ikke tegningerne.

• Haha
Daggew
  • Laddar…
Eksempel fra Planja:

Illustration af montering af pladedetaljer med et overblik over fastgørelse af overbleck over vinduets omfatningsbrædder med Bleckskrue 3,5x25.

• Synes
Nalleman64 og 3 andre
  • Laddar…
Farstatjej90
E Evalarsson36 sagde:
Forstår faktisk ikke tegningerne.
Hvordan vil du montere beslagene, og hvordan vil tømreren montere beslagene?
Vi skulle måske være startet der.

MathiasS MathiasS sagde:
Eksempel fra Planja:

[billede]
Ser mange som har monteret kun under lågene. Er det forkert?

Hvordan vil du montere blekkene, og hvordan vil tømreren montere blekkene?
Vi skulle måske have startet der.
Tømreren siger, at det skal sidde bag vindpappen. Hvordan det nu skal lade sig gøre. Svært når man skal skifte vindue, tænker jeg.

• Synes
  • Wow
UffePlåtis og 1 anden
  • Laddar…
Farstatjej90
E Evalarsson36 sagde:
Snedker siger, at det skal sidde bag vindpappen. Hvordan det nu skal gå til. Svært når man skal skifte vinduer, tænker jeg
Denne video besvarer dit spørgsmål

• Synes
Nalleman64 og 5 andre
  • Laddar…
E Evalarsson36 sagde:
Tømreren siger, at det skal sidde bag vindpappen. Hvordan det skal lade sig gøre. Svært når man skal skifte vinduer, tænker jeg.
Det skal sidde på kløften. Jeg har aldrig oplevet, at det sidder bag vindpappen, det skaber bare unødvendige huller i pappen.

• Synes
Hellwiz og 11 andre
  • Laddar…
E Evalarsson36 sagde:
Ser mange, der har monteret kun under lågene. Er det forkert?
Ja, det skal være på sækkelæget, under panelbrædderne. Så kan man vel putte det under vindpappen, men det føles som overkurs til knap nogen nytte.

• Synes
Hellwiz og 3 andre
  • Laddar…
Denne video besvarer dit spørgsmål
[media]
Tak som jeg mistænkte snickaren er dum i hovedet helt enkelt.

• Synes
  • Haha
  • Wow
Johanjj83 og 9 andre
  • Laddar…
E Evalarsson36 sagde:
Ser många som monteret kun under lågene. Er det forkert?
Forkert ville jeg ikke sige. Hvis man fx kigger på Nordiska Fönsters anvisning, så siger den bag panelet, men man skriver også, at det er bedre, at den sidder bag sømlekten.

Når du siger "låg", så tænker jeg på den forreste af to brædder i en facade med stående panel, altså sådan at man ser blik mellem lågene. Det er forkert. Den skal sidde bag bundbrættet, og helst bag sømlekten også.

Diagram over facadeopbygning med spikregler, bottenbrædder, lockbrædder og droppbleck. Angiver installationanviser til korrekt placering.
At montere bag en vinddug eller tilsvarende er også forkert. Den skal jo være hel og uden hul til noget blik.

• Synes
Hellwiz og 12 andre
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sagde:
Forkert ville jeg ikke sige. Hvis man f.eks. kigger på Nordiska Fönsters anvisning, så siger den bag panelet men man skriver også, at det er bedre, at den sidder bag sømmelægten.

Når du siger "lock", så tænker jeg på den forreste af to brædder i en facade med stående panel, dvs. så man ser blikket mellem lockene. Det er forkert. Den skal sidde bag bundenbrættet og helst bag sømmelægten også.

[billede]
At montere bagved nogen vindpap eller tilsvarende er også forkert. Den skal jo være hel og uden huller til noget blik.
Ja, lock er præcis det. Ja, montering bag vindpap er jo bullshit og bare en måde for ham at slippe væk og sige, "det her forstår du ikke, lille pige." Overvejer faktisk at anmelde til Arn. Fordi han har sådan en elendig attitude.

• Synes
  • Vred
  • Elsker
LURIGLANA og 4 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.