Farstatjej90
Indretningsarkitekt
· 6 289 indlæg
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
- 6,289 indlæg
https://www.byggahus.se/forum/threads/montering-av-oeverbleck-vid-liggande-panel.58388/
Det ser ud til at være diskuteret tidligere, tjek om info findes her f.eks.
Det ser ud til at være diskuteret tidligere, tjek om info findes her f.eks.
Forkert ville jeg ikke sige. Hvis man fx kigger på Nordiska Fönsters anvisning, så siger den bag panelet, men man skriver også, at det er bedre, at den sidder bag sømlekten.E Evalarsson36 sagde:
Når du siger "låg", så tænker jeg på den forreste af to brædder i en facade med stående panel, altså sådan at man ser blik mellem lågene. Det er forkert. Den skal sidde bag bundbrættet, og helst bag sømlekten også.

At montere bag en vinddug eller tilsvarende er også forkert. Den skal jo være hel og uden hul til noget blik.
Ja, lock er præcis det. Ja, montering bag vindpap er jo bullshit og bare en måde for ham at slippe væk og sige, "det her forstår du ikke, lille pige." Overvejer faktisk at anmelde til Arn. Fordi han har sådan en elendig attitude.MathiasS sagde:
Forkert ville jeg ikke sige. Hvis man f.eks. kigger på Nordiska Fönsters anvisning, så siger den bag panelet men man skriver også, at det er bedre, at den sidder bag sømmelægten.
Når du siger "lock", så tænker jeg på den forreste af to brædder i en facade med stående panel, dvs. så man ser blikket mellem lockene. Det er forkert. Den skal sidde bag bundenbrættet og helst bag sømmelægten også.
[billede]
At montere bagved nogen vindpap eller tilsvarende er også forkert. Den skal jo være hel og uden huller til noget blik.