P
Meget flot! Har nogen kant døren lukker mod?

Scouten sagde:
Meget flot! Er der nogen kant døren lukker mod?
Tak! Ja, jeg har skruet fast regler på de lodrette vægge samt en buet bue, der løber i hvælvet, fæstnet i reglerne samt med skum. Hvis det var det, du tænkte på?

• Byggeprojekt med mursten og træramme, der viser en velvet bue fastgjort med reglar og fugeskum.
P
Præcis! Jeg er meget imponeret over dit bygge!

• Synes
Buford
  • Laddar…
Hvad brugte du for brug, og hvad havde du for armering? Blev så pokkers ivrig efter at bygge nu :D:love:

P Pappa1986 sagde:
Rigtig flot! Jeg skal også prøve mig med noget lignende, men det bliver med en gitterdør og en lampe længst inde, så det ser ud som en fængselscelle. Men virkelig imponerende bygge(y):D
Jeg kan se din byggetilladelsesansøgning foran mig; fængselscelle / jordkælder. :crysmile:

• Synes
Immobil og 4 andre
  • Laddar…
harry73
Byggetilladelsesansøgning? Det skal da vel ikke være nødvendigt?

• Synes
Anna_H
  • Laddar…
knutars knutars sagde:
Jeg kan se din byggetilladelsesansøgning foran mig; fængselscelle / jordkælder. :crysmile:
Hahaha :crysmile::crysmile: ville have været fedt.

harry73 harry73 sagde:
Bygglovsansökan? Det ska vel ikke være nødvendigt?
Sandsynligvis ikke men bare for at...
Omtrent som at ansøge om tilladelse til demonstration med hensigt at vælte regeringen.

• Synes
Buford
  • Laddar…
P Pappa1986 sagde:
Hvad brugte du for mørtel og hvad havde du for armering? Blev så pokkers fristet til at bygge nu :D:love:
Brugte murermørtel fra Byggmax, og bistål, også kaldet murværksarmering, i alle skift. :)

Buford Buford sagde:
Kørte med mørtel fra Byggmax, og bistål også kaldet murværksarmering i alle skifter. :)
Ok. Dumt spørgsmål men kørte du det også i hvælvet?

harry73
Scouten sagde:
Det här blev vårt resultat..
(y):love:
Fortæl gerne lidt mere om dit byggeri. Tidsforbrug, størrelse, omkostninger mm

P Pappa1986 sagde:
Ok. Dumt spørgsmål, men kørte du det også i hvælvet?
Ja! Samme setup gennem hele bygningen!

• Synes
Pappa1986
  • Laddar…
Åsa Lund
Buford Buford sagde:
Idag kom dörren på plats, grundmålad.
Skal du have en indre dør også?
I jordkælderen hjemme hos mormor og morfar var der to døre. Mellem dørene stablede morfar halmballer for at temperaturen skulle blive mere jævn over året. Varmere om vinteren og køligere om sommeren.

Vi har en jordkælder på Torpet, og i den har vi altid et lille lager med tre/fire spande Falu rödfärg stående. Og om sommeren en kasse sodavand og en ramme øl ;)

Åsa Lund Åsa Lund sagde:
Skal du have en indre dør også?
I jordkælderen hjemme hos mormor og morfar var der to døre. Mellem dørene stak morfar halmballer for at temperaturen skulle blive mere jævn over året. Varmere om vinteren og køligere om sommeren.

Vi har en jordkælder på Torpet og i den har vi altid et lille lager med tre/fire spande Falu rødfärg stående. Og om sommeren en kasse sodavand og en ramme øl ;)
Det bliver kun en "jordkælder". Tror den er for lille til at få rigtig temperatur og tingene. Mest en sjov ting altså.

• Synes
Härryda2015
  • Laddar…
Åsa Lund
Uanset størrelse er jordkældre sjove, enig!

• Synes
Buford
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.