P
Dette blev vores resultat... En oplyst jordkælder med rygende skorsten om natten, omgivet af træer, med en bro i forgrunden.

• Synes
Marnel1002 og 49 andre
  • Laddar…
Scouten sagde:
Det her blev vores resultat...[billede]
Flot :love:, ja det ender jo ikke på det niveau her...

P
Tak! Det var sjovt nok til, at jeg gerne vil gøre det igen!

Vi lagde dobbelt bistål i hvert skift på hvælvingen, vil jeg huske.

• Synes
Buford
  • Laddar…
Sats på brug med armering.. Det er rigeligt med så smalle sten.

• Synes
Buford og 1 anden
  • Laddar…
Så er det bare at lade brugen brænde lidt tid og håbe, at hvælvet holder, når formen fjernes:)

• Bygge af buet murstensstruktur med træstøtteform i græslandskab, venter på at mørtlen tørrer.
  • Synes
TCG og 24 andre
  • Laddar…
Det er nok ikke dumt at genopfylde, inden formen fjernes. Taget presser jo væggene ud.

• Synes
Erik Salhammar og 4 andre
  • Laddar…
P
D Daniel 109 sagde:
Det er nok ikke dumt at genfylde inden formen fjernes. Taget trykker jo væggene ud.
Jeg er helt enig med Daniel, genfyld mindst de lige vægters højde, inden du fjerner formen.

Vores form sad ret godt fast, så vær forberedt på at arbejde lidt for at få den løs, men vent mindst en uge.

• Synes
Buford
  • Laddar…
tommib
Scouten sagde:
Det här blev vårt resultat...[billede]
Jeg kan godt lide tetrisblokke i glas :)

P
tommib tommib sagde:
Jeg kan godt lide tetrisblokkene i glas :)
Jeg er glad for, at du så mønsteret! :-)

• Synes
Workingclasshero og 1 anden
  • Laddar…
P
Hvordan er det gået med jordkælderen?

Dit projekt har vækket min jordkælderlyst igen, så jeg undrer om det ikke skal blive et lille forårsprojekt næste år, måske kan passe på når vi alligevel skal grave haven op for kommunalt afløb!

Scouten sagde:
Hvordan går det med jordkælderen?

Dit projekt har vækket min jordkælderlyst igen, så jeg spekulerer på, om det ikke skal blive et lille forårsprojekt næste år, måske kan passe på når vi alligevel skal grave haven op for kommunalt kloakering!
Det går fremad. Det gik fint at fjerne formen, og jeg skal snart pudse forsiden samt sætte dørkarmen på plads. Indser at det måske ville have været nemmere at pudse, før jeg lagde jorden på, men ville gerne slippe af med jordbunkerne (skal lægge mere jord på senere). Har stillet mig på taget og hoppet lidt let, holder fint, ingen revner :D.
Ja, det er et sjovt projekt. Mange stopper op og taler, når jeg er og arbejder.

• Billede af en bueformet betonkonstruktion indbygget i en jordhøj med sten omkring. Muldjord er lagt på siderne af strukturen.
  • Synes
Sommarstuga 2017 og 13 andre
  • Laddar…
Fine ting! Hvad gælder med byggetilladelse, hvis man laver en sådan lille og rimeligt lav jordkælder?

Karl_Pedal Karl_Pedal sagde:
Fina grejer! Vad är det som gäller med bygglov och man gör en sådan liten och hyffsat låg jordkällare?
Du må bygge hvor meget som helst under jord så længe jordhøjden ikke ændres mere end 50 cm. Med forbehold for diverse ledninger som kan findes der da.

Anna_H Anna_H sagde:
Du kan bygge så meget du vil under jorden, så længe jordhøjden ikke ændres mere end 50 cm. Med forbehold for diverse ledninger, der kan være der.
Mener du, jeg kunne anlægge en bunker derhjemme på grunden uden byggetilladelse?

• Synes
terzy og 1 anden
  • Laddar…
Anna_H Anna_H sagde:
Du kan bygge så meget som helst under jorden, så længe jordhøjden ikke ændres med mere end 50 cm. Med forbehold for diverse ledninger, der kan findes der.
Nej, det er forkert. En bygning er en bygning, selvom den er helt under jorden, og bygninger kræver byggetilladelse (med visse undtagelser).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.