P
Mycket snyggt! Har någon kant dörren stänger mot?

Scouten skrev:
Mycket snyggt! Har någon kant dörren stänger mot?
Tack! Ja, jag har skruvat fast reglar på de lodrätta väggarna samt en välvd båge som löper i valvet, fäst i reglerna samt med fogskum. Om det var det du tänkte på?

• Välvda reglar skruvade på en murad vägg med applicerat fogskum för stadga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Precis! Jag är mycket imponerad av ditt bygge!

• Gilla
Buford
  • Laddar…
Vad använde du för bruk och vad hade du för armering? Blev så jäkla sugen på att bygga nu :D:love:

P Pappa1986 skrev:
Jättesnyggt! Ska med försöka mig på nåt liknande men blir med en gallerdörr och någon lampa längst in så det ser ut som en fängelsehåla.
Men riktigt imponerande bygge(y):D
Jag kan se din bygglovsansökan framför mig; fängelsehåla / jordkällare. :crysmile:

• Gilla
Immobil och 4 till
  • Laddar…
harry73
Bygglovsansökan? Det ska väl inte behövas?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
knutars knutars skrev:
Jag kan se din bygglovsansökan framför mig; fängelsehåla / jordkällare. :crysmile:
Hahaha :crysmile::crysmile:hade varit grymt.

harry73 harry73 skrev:
Bygglovsansökan? Det ska väl inte behövas?
Troligen inte men bara för att...
Ungefär som att ansöka om tillstånd för demonstration med avsikt att störta regeringen.

• Gilla
Buford
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Vad använde du för bruk och vad hade du för armering? Blev så jäkla sugen på att bygga nu :D:love:
Körde med murbruk från Byggmax, och bistål även kallat murverksarmering i alla skift. :)

Buford Buford skrev:
Körde med murbruk från Byggmax, och bistål även kallat murverksarmering i alla skift. :)
Ok. Dum fråga men körde du det även i valvet?

harry73
Scouten skrev:
Det här blev vårt resultat..
(y):love:
Berätta gärna lite mer om ditt bygge. Tidsåtgång, storlek, kostnader mm

P Pappa1986 skrev:
Ok. Dum fråga men körde du det även i valvet?
Japp! Samma upplägg genom hela bygget!

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Åsa Lund
Buford Buford skrev:
Idag kom dörren på plats, grundmålad.
Ska du ha en inre dörr också?
I jordkällaren hemma hos mormor och morfar var det två dörrar. Mellan dörrarna staplade morfar halmbalar för att temperaturen skulle bli jämnare över året. Varmare på vintern och svalare på sommaren.

Vi har en jordkällare på Torpet och i den har vi alltid ett litet lager med tre/ fyra hinkar Falu rödfärg stående. Och på sommaren nån back läsk och nåt flak öl ;)

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Ska du ha en inre dörr också?
I jordkällaren hemma hos mormor och morfar var det två dörrar. Mellan dörrarna staplade morfar halmbalar för att temperaturen skulle bli jämnare över året. Varmare på vintern och svalare på sommaren.

Vi har en jordkällare på Torpet och i den har vi alltid ett litet lager med tre/ fyra hinkar Falu rödfärg stående. Och på sommaren nån back läsk och nåt flak öl ;)
Det blir endast en "jordkällare". Tror den är för liten för att få rätt temperatur o grejer. Mest en kul grej så.

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Åsa Lund
Oavsett storlek är jordkällare kul, håller med!

• Gilla
Buford
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.